Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Poncho, omslagdoek, sjaal, ....

 Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Cully View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 Augustus 2012
Status: Offline
Points: 3834
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cully Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Poncho, omslagdoek, sjaal, ....
    Posted: 06 Augustus 2013 om 19:16
Ik zie steeds van die mooie omslagdoeken voorbij komen. En ik ben al de hele week aan het twijfelen, zal ik wel / niet.
Wel, omdat ik ze mooi vind, vooral iets met een leuk patroontje.
Niet, omdat ik meer een sportief type ben en dat ding al tussen mijn fiets zie hangen. LOL
Dus misschien is een poncho meer iets voor mij ?!?
 
Ik heb veel last van mijn nek en schouders, dus lekker om iets om te kunnen slaan. Maar wil er dan wel mee kunnen wandelen, fietsen, .... En niet alleen mooi zitten wezen, daar ben ik het type niet voor. Wink
 
Net even op de zolder gesnuffeld en ik vond nog het volgende:
3,5 bol Perle gemerceriseerd - 100% katoen.
ca 420m - ca 100 gr
Haaknaald 2,5
 
Heeft iemand een idee voor een leuk (gratis) patroon ?
 
 
 
Back to Top
Krissis View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 18 April 2012
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 1473
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Krissis Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Augustus 2013 om 20:09
ergens was er een centraal topic voor poncho's.. Ik ga even zoeken.
Voor mij geschreven,KLIK
Back to Top
Krissis View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 18 April 2012
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 1473
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Krissis Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Augustus 2013 om 20:14
hmm, ik heb nog niet veel kunnen vinden...

Voor mij geschreven,KLIK
Back to Top
ridder204 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 18 Augustus 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 490
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ridder204 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Augustus 2013 om 20:55
groetjes margriet
Back to Top
Cully View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 Augustus 2012
Status: Offline
Points: 3834
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cully Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Augustus 2013 om 20:59
Ik heb ook hier zitten zoeken Krissis, maar ook niet veel kunnen vinden. Bedankt, in ieder geval voor het meezoeken.
 
Ridder204, bedankt voor de link, maar ik heb geen facebook, dus kan niet kijken. Cry
 
Ik zit nu toch weer sterk te denken aan een omslagdoek, zou je die niet op een of andere manier kunnen knopen, vastmaken, ... zodat hij niet af kan waaien. Of maak ik me druk om niets ?
Ik wil graag dat mijn nek & schouders was bedekt zijn (wel een zomer variant) en bij de poncho's lijkt dit weer minder het geval te zijn.
Moeilijk !!!! LOL
 
Back to Top
Krissis View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 18 April 2012
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 1473
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Krissis Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Augustus 2013 om 21:17
Maar ik snap het niet... waar is dat verzameltopic dan gebleven?
Voor mij geschreven,KLIK
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Augustus 2013 om 21:48
Jips heeft op haar blog omslagdoeken staan
Back to Top
Cully View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 Augustus 2012
Status: Offline
Points: 3834
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cully Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Augustus 2013 om 22:23
Ik denk dat ik voor deze ga, van dit effen groene garen:
 
En deze komt op mijn verlanglijstje, want daar moet ik garen voor gaan kopen:
Back to Top
petra57 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 26 Januari 2013
Locatie: steyl
Status: Offline
Points: 502
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer petra57 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Augustus 2013 om 23:22
Ik doe er altijd een speld aan zodat hij niet afglijdt.
Back to Top
macheri View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 10 Maart 2012
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1972
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer macheri Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Augustus 2013 om 01:36
Originally posted by Cully Cully wrote:

Ik denk dat ik voor deze ga, van dit effen groene garen:
 
En deze komt op mijn verlanglijstje, want daar moet ik garen voor gaan kopen:

Die eerste lijk op  een patroon waarvan de link met hartjes motief   bij Linken staat 

of bij 

mijn crea's met  schedels of spinnen. 



Back to Top
Mayabees View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 19 Februari 2012
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2872
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mayabees Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Augustus 2013 om 09:04

http://pinterest.com/creabeezzz/
Back to Top
zakdoek View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 17 Augustus 2011
Status: Offline
Points: 774
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer zakdoek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Augustus 2013 om 09:20
Ben je bekend met Ravelry? Daar verzuip je in de patronen Clown
Back to Top
Cully View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 Augustus 2012
Status: Offline
Points: 3834
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cully Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Augustus 2013 om 10:01
Originally posted by petra57 petra57 wrote:

Ik doe er altijd een speld aan zodat hij niet afglijdt.
 
Dat is een goeie tip, dus kan ik toch voor een omslagdoek gaan. Smile
Back to Top
Cully View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 Augustus 2012
Status: Offline
Points: 3834
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cully Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Augustus 2013 om 10:03
Originally posted by macheri macheri wrote:

Die eerste lijk op  een patroon waarvan de link met hartjes motief   bij Linken staat 
of bij 
mijn crea's met  schedels of spinnen. 
 
Hierdoor wilde ik er ook een gaan maken. Ik heb een week nagedacht of ik het type ben om met doodskoppen rond te gaan lopen. En vond dan die ik had gevonden, met een soort van bloemetje een beetje tussen vorm, tussen het hartje en het doodshoofd. LOL
Back to Top
Cully View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 Augustus 2012
Status: Offline
Points: 3834
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cully Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Augustus 2013 om 10:06
Dank je Mayabees en zakdoek.
 
Ik ben lid van Raverly, maar daar zat dan toch schijnbaar mijn smaak niet tussen, of ik heb niet goed gezocht. Wink
 
Ik ga nu die met dat bloemetje proberen.
En op mijn verlanglijstje staat de poncho.
En ik kwam nog een mooi omslagdoek tegen bij blij dat ik brei (daar staan er trouwens heel veel op !).
 
Iedereen bedankt voor het reageren ! Hug
Back to Top
Corneliaz View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 07 December 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1379
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Corneliaz Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Augustus 2013 om 11:55
Cully als je kijkt op het blog van mijn eigen plekkie dan zie je hem ook staan met gewoon hoekjes/ruitjes in plaats van de doodshoofden.
Groetjes Corneliaz

Ga met je tijd mee maar kom van tijd tot tijd terug.
Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Augustus 2013 om 13:56
Heb je al eens op het blog van A LA SASCHA gekeken het is een poepsimpele driehoeksjaal en je kan hem zo groot maken als je wil,ik hem hem al heel dikwijls gemaakt in dunne en dikke wol 
suxes
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Augustus 2013 om 14:00
Eventjes toelichten ,het is de gratis patroon driehoeksjaal die aan de linker zijkant staat ,want er staat vooraan een heel mooie maar daar begin ik niet aan .....te ingewikkeld
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
Cully View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 Augustus 2012
Status: Offline
Points: 3834
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cully Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Augustus 2013 om 17:40
Bedankt Pareltje, daar ga ik zo ook nog even kijken.
 
Ik heb al een beginnetje gemaakt met die van drops en vind hem leuk !!!!
Ik heb nog wel gespiekt bij de skull sjaal of ik nu in of rond de losse lussen moest haken. Volgens mij gaat het nu zo goed, de beschrijving was daar in mijn ogen een beetje vaag over.
 
Back to Top
macheri View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 10 Maart 2012
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1972
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer macheri Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Augustus 2013 om 20:56
Wauw  ik  vind het nou  al leuk  worden Wink


Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.593 seconden.
Lang Yarns