Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Wist je dat...

 Reageer Reageer Pagina  <1 173174175176177 187>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Creananske View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 09 Juli 2014
Status: Offline
Points: 287
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Creananske Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 September 2014 om 20:16
Wist je dat ik nog niet zo denken kan als Magtelt?
Ik nog zo ver niet ben.
Alhoewel het wel beter zou zijn.
En ik Magtelt zeer goed kan begrijpen...
Maar dat het hier een meid betreft met beperkingen.
En ik altijd maar denk dat ze dit zelf niet echt kan willen.
Maar ze aan de andere kant te anders is om aan ons te denken.
Enkel bij grote nood...iets tekort ofzo...
Wij zijn een hulpmiddel.
En als alles leuk is dan...is er geen nood,he.
Behalve het rotte gevoel voor de achterblijvers....
We zijn zo al 6 weken verder...Unhappy


Groetjes Creananske

Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 September 2014 om 20:08
wisten jullie dat ik vandaag de allerlaatste stenen van het terras er trug heb ingeklopt?
wisten jullie dat ik de hamer kapot heb geslagen?
wisten jullie dat ik jawel weer op mijn vinger heb geklopt?

wisten jullie dat ik geen terrasstenen meer kan zien maar dat ik wel blij ben dat alles er weer egaal uitziet?
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 September 2014 om 18:09
als ik dit zo lees dan kus ik mijn 2 pollen dat hier alles nog peis en vree is.
En dat niks te vertellen daar kan ik inkomen. Ik heb een broer en die zie ik ook al een 6 jaar niet meer. Hij komt nog wel bij mijn ouders maar alleen als ik en mijn ander broer er niet zijn. Moest hij ineens daar zijn ik zou begot ook niet meer weten wat ik ertegen zou moeten zeggen want idd aan zijn leven heb ik dus al 6 jaar niet meer deelgenomen. (als je hem af en toe nog zou zien blijf je op de hoogte van het reilen en zeilen maar nu...) via mijn ouders hoor ik nog wel iets over hem.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 September 2014 om 17:50
Nanske, bij mij duurt de stilte al 7 jaar. Soms zie ik zoon of schoondochter met hun zoontjes in de supermarkt, zoon op Internet en dochter op Facebook. Het gaat goed met ze, dat is het enige dat ik wil weten. Als ze nu zouden proberen het contact te herstellen, zou ik niet weten wat ik nog tegen ze te zeggen heb. Ze zijn wegen ingeslagen, waar mijn voeten niet willen gaan. Als ik aan vreemden wordt voorgesteld en er wordt gevraagd of ik kinderen heb, zeg ik "Nee, wel gehad, maar ze bevielen niet." Dan hoef ik er verder niet op door te gaan en niemand komt er op terug.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 September 2014 om 16:50
'n jeerbeezetoertje?
en goe poeier? creananske ge zit toch ni aan de drugs he.?!


efkes vertaling bij zetten : jeerbeezetoertje is een aarbeientaartje.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 September 2014 om 16:49


Back to Top
Creananske View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 09 Juli 2014
Status: Offline
Points: 287
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Creananske Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 September 2014 om 16:46
Originally posted by lw1463 lw1463 wrote:

 
- Oja en nog erger, dat ik gisteravond op de bank een trui heb zitten uithalen (uithuilen en overnieuw beginnen)
- Dat ik net een bult paarse Royal gehaald heb (en 1 rose en 1 blauwe --> om mezelf te troosten)


Oei, een accidentje?
Je zal het vast al wel ergens verteld hebben wat er gebeurd is.

Mo ben juste were van Brugge en ke neen nog nie tied geget veur te lezn...Big smile

T' was goe poeier wi...
M'n boekske's mee dak wilde...
En nog een beitje laptjes veur in brokn te snien...
aja veur miene patchwork.Wink

ps...en n'n tartje veur uw we thuskwam...LOL
Groetjes Creananske

Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 September 2014 om 16:21
- ik net de badcel gepoetst heb en daarbij een haaknaald misbruikt heb
- dat de afvoer van het bad nu weer tip top is
- dat Amsterdammers me wel eens vragen waar ik geboren ben want je hebt een accentje
- dat ze dan van hun stoel vallen als ik Amsterdam zeg (ben tegenwoordig een beetje Nedersaksisch besmoten)
- dat ik niet kan lezen dat Bep uit Antwerp komt se
 
- Oja en nog erger, dat ik gisteravond op de bank een trui heb zitten uithalen (uithuilen en overnieuw beginnen)
- Dat ik net een bult paarse Royal gehaald heb (en 1 rose en 1 blauwe --> om mezelf te troosten)
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 September 2014 om 13:30
Originally posted by Creananske Creananske wrote:

Hahaha...


Als we naar het moederhuis gaan dan word er altijd gezegd...vergeet je doopsuiker niet,he Wink.
Schrik hier wel wat van ...ben jij niet van het antwerpse



Ja kunt ge da horen of beter .. lezen?
Back to Top
engeline View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 21 November 2007
Locatie: winssen
Status: Offline
Points: 3257
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer engeline Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 September 2014 om 13:02
ga maar lekker genieten in Brugge met Toverbloemprinsesje.
Back to Top
Creananske View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 09 Juli 2014
Status: Offline
Points: 287
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Creananske Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 September 2014 om 12:58
Hahaha...
Suikerboontjes die eet je met patatjes en konijn in bruin bier en pruimen !!!
Ps...dat dus voor zondag e.k.

Als we naar het moederhuis gaan dan word er altijd gezegd...vergeet je doopsuiker niet,he Wink.
Schrik hier wel wat van ...ben jij niet van het antwerpse?

Maar ja, heb nog in een winkel gewerkt en dan kwam een team van etalagisten de etalage doen...
( moest identiek zijn in alle fillialen)
En als die begonnen amai!!
Konden wij wel even knikkebollen zulle!!!
En omgekeerd...we hadden soms de grootste pret.
Wij met hun en zij met ons...
Och als ieder een beetje probeerd dan lukt het toch best,he.
Toedoeloe,


Straks naar Brugge...eerst neus poederen Wink
Met Perlefientje en haar nieuwe autootje.
Ze zwierelt me overal naartoe!
En ikke? Laat me zwierelen,he.Wink.
Toverbloemenprinses zei me vanmorgen...
Mama, het is tijd om weer blij te worden...gelijk heeft ze...
Maar als mams wil je weten of ze het allemaal goed hebben ,he...
En stilte is niet zo leuk...Ermm


Groetjes Creananske

Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 September 2014 om 12:29
Originally posted by Creananske Creananske wrote:

Suikerbonen zijn bij ons bv prinsessebonen...
Maar dat is dus een ras...
Suikerbonen zijn het totaalwoord...

De suikerbonen die jullie bedoelen zijn dus bij ons doopsuiker Wink.
Ach, zo zie je...allemaal best gelijkend en toch o zo verschillend,he soms...
Want jullie suikerboontjes zou ik toch niet graag in mijn tailloor krijgen Wink

Ha, wat een woord is dat nu weer?
Rarararra...



wel creananske zo zie je maar dat woorden streekgebonden zijn. Bij ons zijn suikerbonen echt suikerbonen en geen boontjes (prinsesse of niet)
doopsuiker wordt hier alleen op de verpakking gebruikt maar in de volksmond is het suikerbonen (die jij niet graag in uw talloor wilt hebben, omdat je er niet met een verket kunt inprikken)
Back to Top
Creananske View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 09 Juli 2014
Status: Offline
Points: 287
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Creananske Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 September 2014 om 12:04
Suikerbonen zijn bij ons bv prinsessebonen...
Maar dat is dus een ras...
Suikerbonen zijn het totaalwoord...

De suikerbonen die jullie bedoelen zijn dus bij ons doopsuiker Wink.
Ach, zo zie je...allemaal best gelijkend en toch o zo verschillend,he soms...
Want jullie suikerboontjes zou ik toch niet graag in mijn tailloor krijgen Wink

Ha, wat een woord is dat nu weer?
Rarararra...

Groetjes Creananske

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 September 2014 om 11:56
Kruidvat had vorige week een spinnenvanger in de folder, een stok met een tuutje, waarin je de spin kon opzuigen en dan buiten loslaten. Het zijn bstnuttige beesten, in de uin zie je geregeld muggen en vliegen in hun web zitten.

Bedoel je sugarsnaps? Lekker zijn die. IK heb ze liever dan peultjes.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 September 2014 om 11:10
AH hier sperciebonen in de reclame had . Dat je die niet kunt doppen volgens mij alleen de puntjes er afhalen .

Doppen doen wij hier doperwten ( peulen) en tuinbonen .
Suikerboontjes ken ik als snoepje vaak voor een bepaalde gelegenheid .

Ben benieuwd wat dus bij jullie suikerbonen zijn .
Back to Top
Creananske View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 09 Juli 2014
Status: Offline
Points: 287
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Creananske Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 September 2014 om 10:51
Wisten jullie dat er momenteel een actie loopt bij A.H?
Suikerboontjes aan halve prijs?
0.89 cent de kilo?
Mooie dunne boontjes zonder draden enzo...perfect dus.
Gisteren heb ik er 12 kilo gedopt...en geblancheerd.
11 kilo steekt in de diepvies...
Leuk toch?
ps...brood van 800 gr...1 + 1 gratis...
Hehehe...
Kunnen jullie straks met het verschil terug wat wolletjes mee kopen Wink

Groetjes Creananske

Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 September 2014 om 10:37
Weet je, ik wilde laatst een pluk kattenhaar van de grond rapen (het was al schemerig) greep ik middenin zo'n grote dikke harige renspin.
Waren we allebei van geschrokken, ik heb hem uiteindelijk gevangen en buiten gezet.
Het is nu spinnentijd, het wordt wat kouder en dan trekken ze naar binnen, ik hou niet van (veel) spinnen in huis.
Snorremans eet alleen maar van die hooiwagens, die grote niet.
Back to Top
Creananske View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 09 Juli 2014
Status: Offline
Points: 287
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Creananske Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 September 2014 om 10:07
Originally posted by Magtelt Magtelt wrote:

Wel, Nanske, mensen, die werken, denken dat zij, die niet werken, de hele dag achter het raam zitten te gluren naar de buren. Op de vensterbank staan in zogenaamd Hollandse huizen geraniums, dus de nietwerkers, de Dreestrekkers, de luierikken, zitten achter de geraniums.

Bij ons op de soos zitten heel wat 65+ dames, die bijna elke dag iets anders doen als vrijwilligster.

Als wij planten in de vensterbank zouden zetten, zou dat mooie gymnastiek voor de katten opleveren, potten op de grond werpen, een nieuwe olympische sport. Ik heb op mijn bureautje, op een vrij onbereikbare plaats, een minisanseviria en een plant, die ik "het palmbos" noem en in de keuken, inderdaad op de vensterbank, staat een kamerbamboe om aan te knagen. Hoewel ik ook altijd buiten gras naast de schutting met rust laat als knabbelobject. Overigens geven onze katers geen melk ondanks al dat geknaag.


Ja, Olliepietje zit hier ook altijd overal op..
Olliepietje is lord olliver van Perlefientje,he.
Soms een echt monster...Wink
Nieusgierig dat die kan zijn...is niet te doen.
Dochterlief gaat overdag werken en dan is hij soms nukkig dat ze er niet is.
Als hij ze dan hoor thuiskomen dan vliegt hij naar de deur om haar te begroeten.
maar O wee, als ze dan vergeet te kijken.
Dan is hij gestoord voor de rest van de dag.

Nu Is Perlefientje sinds vrijdag met verlof...
Disndag moet ze weer werken...maar nu geniet ik nog van het samen zijn.Wink
Groetjes Creananske

Back to Top
Creananske View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 09 Juli 2014
Status: Offline
Points: 287
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Creananske Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 September 2014 om 10:04
Originally posted by engeline engeline wrote:

Creananske,ik snap het wel van jou hoor,maar ik heb(ook al een oud huis) ooit een in een huis met man en kinderen gewoond,waar ik sávonds voor ik naar bed ging een brood uit de vriezer had gehaald en op het aanrecht had gelegd,s'morgens een hele tunnel gevonden,gemaakt door familie muis.de hond(een mechelse herder) durfde s;nacht niet meer alleen in de kamer te slapen haha, ze zijn dus niet alleen maar schattig!!


Ja, ik begrijp het wel.Smile
Gisteravond zat er langs de trap een gigantische spin.Shocked
De twee dochters en ikzelf waren al mooi de trap op gekomen en hadden er niets van gemerkt.
Manlief die normaal gezien zo'n dingen nooit ziet zei me...
Doodleuk terwijl hij de kamer binnenliep...zo een beetje terloops alsof het er niet toe deed.Confused
Heb je die grote spin gezien?
Ik zei waar? Wacko
En sprong op...O, zei hij...langs de trap...
Ik die normaal de spinnepakker van dienst ben ging kijken en hij zei...moet ik ze vangen?
Meestal heb ik dit niet zo graag daar hij meestal mist en je dan weet dat er zo'n kanjer zit en niet waar...
Ikzelf ben gediplomeerd zeg maar Big smile
Hij heeft dus de spin gepakt en bingo...gelukt, gelukkig maar...Clap
Wij hebben ook een oud huis en op de rand van de stad ...met veel tuin en groen...
Met kippenhokken van de buren naast ons huis...
Muizen hebben we nog niet gehad...
Gigantische ratten dat zou hier wel es de toer van de terras doen.

Maar waar wij wel veel van griezelen zijn de veelvuldig uitkomende grote spinnen...
En echt van die dikke zwarte en bruine...
Thulientje heeft er vannacht ook eentje opgegeten want er lagen grote poten op haar mandje.

Dus nu zitten we alweer aan nummer 5 die we gepakt hebben sinds vorig maand...
Is wel periodiek,hoor...
Altijd na de zomer en dan nog sporadisch...

Hehehe, weer een heel verhaal...
Perlefientje heeft voor me een heerlijke capucino gezet...
Zal die maar gaan drinken,he...
Want krijg dorst van al dat snateren Wink
Doei!!!!!!!!!


Groetjes Creananske

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 September 2014 om 08:46
Wel, Nanske, mensen, die werken, denken dat zij, die niet werken, de hele dag achter het raam zitten te gluren naar de buren. Op de vensterbank staan in zogenaamd Hollandse huizen geraniums, dus de nietwerkers, de Dreestrekkers, de luierikken, zitten achter de geraniums.

Bij ons op de soos zitten heel wat 65+ dames, die bijna elke dag iets anders doen als vrijwilligster.

Als wij planten in de vensterbank zouden zetten, zou dat mooie gymnastiek voor de katten opleveren, potten op de grond werpen, een nieuwe olympische sport. Ik heb op mijn bureautje, op een vrij onbereikbare plaats, een minisanseviria en een plant, die ik "het palmbos" noem en in de keuken, inderdaad op de vensterbank, staat een kamerbamboe om aan te knagen. Hoewel ik ook altijd buiten gras naast de schutting met rust laat als knabbelobject. Overigens geven onze katers geen melk ondanks al dat geknaag.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 173174175176177 187>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.656 seconden.
Lang Yarns