Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Wist je dat...

 Reageer Reageer Pagina  <1 178179180181182 187>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Amethyst View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 09 Augustus 2014
Locatie: Nijmegen
Status: Offline
Points: 134
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Amethyst Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Augustus 2014 om 21:30
Originally posted by engeline engeline wrote:

ik zag laatst een glas met kleine stukjes appel erin..en in het glas een van papier gevouwen trechtertje(punt naar beneden),ze vlogen erin maar konden er niet meer uit? misschien proberen?
Altijd het proberen waard, baad het niet dan schaadt het niet zullen we maar zeggen.

Mijn Fenna vestje is af, of nou ja nog niet helemaal er moet nog een randje omgehaakt worden, maar ik kan hem aan en dat is af genoeg. Morgen even langs de wibra met het vest om te kijken voor een effen garen dat er mooi bij past zodat ik dat voor de rand kan gebruiken.
Back to Top
C4th View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Maart 2014
Status: Offline
Points: 1788
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer C4th Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Augustus 2014 om 21:25
Originally posted by kvdl kvdl wrote:

Als je kalkoenen zelf uitbroedt dan gaan ze je als je moeder zien.....


Hmm... heb ergens het idee dat zo'n ei het niet fijn vindt als ik erop ga zitten Embarrassed
Back to Top
engeline View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 21 November 2007
Locatie: winssen
Status: Offline
Points: 3257
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer engeline Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Augustus 2014 om 19:42
ik zag laatst een glas met kleine stukjes appel erin..en in het glas een van papier gevouwen trechtertje(punt naar beneden),ze vlogen erin maar konden er niet meer uit? misschien proberen?
Back to Top
Amethyst View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 09 Augustus 2014
Locatie: Nijmegen
Status: Offline
Points: 134
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Amethyst Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Augustus 2014 om 19:39
Wij hebben een fruitvliegjes plaag, pestbeestje willen maar niet weg. Azijn met afwasmiddel hebben we al regelmatig gedaan maar wat nu nog rondvliegt vind het glas niet interesant meer.

Back to Top
kvdl View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 26 Augustus 2013
Locatie: Belgiƫ
Status: Offline
Points: 1382
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer kvdl Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Augustus 2014 om 19:36
Slakken in verlopen bier hebben we ook wel gedaan vroeger, maar vervolgens wisten we niet goed wat we met die vieze drab aan moesten. Momenteel moedigen we vooral vogels en padden aan.
Cully ik voel met je mee. We hebben zelf ook twee katten (allebei voormalige zwerfkatten), maar wel een bijna een hectare land waar ze op kunnen zonder iemand te storen. Vijf katten lijkt me veel te veel tenzij je een boerderij hebt om muizen en ratten te vangen.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12076
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Augustus 2014 om 19:13
een hoog schoteltje met bier helpt dus idd. de slakken gaan erin en verzuipen in het bier. Wij hadden het hier ook staan maar na een paar keer over onze nek gegaan te zijn van de stank van de half opgeloste slakken hebben we het maar achterwege gelaten. maar het helpt.

en suiker tegen de mieren had ik nog nooit gehoord omdat hier altijd gezegd wordt dat mieren op zoetigheid afkomen;

wat zou helpen is van komkommerschillen een weggetje maken naar waar ze naartoe moeten en dan zijn de mieren ook weg. (heb ik hier ook geprobeerd maar om zo schillen komkommer achtereen te zien liggen in de veranda naar buiten is ook geen zicht)
Back to Top
engeline View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 21 November 2007
Locatie: winssen
Status: Offline
Points: 3257
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer engeline Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Augustus 2014 om 19:02
Cully voel met je mee,mijn overburen hebben er ook 6 en 4 honden die 4 x per dag alle 4 in heg piesen,daar waar mijn eettafel stond.
Back to Top
Cully View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 Augustus 2012
Status: Offline
Points: 3834
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cully Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Augustus 2014 om 18:54
Klinkt heel stom, maar werkt wel! Suiker strooien tegen de mieren!!!

Peper en koffiedrap tegen de katten. Mijn buren heb er ondertussen 5, met 1 die regelmatig aan de diarree is, op MIJN gras.
Ik kan niet eens meer in mijn eigen tuin zitten. Had pas gewoon een drol op een stapel stenen liggen, naast mijn zitplekje. Ik ging zowat over mijn nek van de stank, echt niet leuk meer.

Ik heb wel eens slakkenkorrels gestrooid, toen leek het wel of alle slakken uit heel de buurt in mijn tuin dood lagen. Heel de grond onder de huisjes.
Heb ook wel eens gehoord een schoteltje bier zetten, maar geen ervaring mee.
Back to Top
Janne Marie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 December 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3141
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Janne Marie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Augustus 2014 om 17:24
Hier geen last van slakken. Een tijdje terug had ik wel last van mieren in huis, bij het raam voor. Ze kropen volgens mij als gewone mieren door een gat in het kozijn en kregen dan vleugels en vlogen naar de bovenkant van het gordijn. Ik heb die beesten opgezogen met de stofzuiger en toen peper voor het gaatje gestrooid en daarna helemaal geen last meer van mieren in huis gehad. 
Back to Top
Ien View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 10 December 2013
Status: Offline
Points: 820
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Ien Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Augustus 2014 om 14:03
Wij hebben ook erg veel last gehad van slakken.
Hebben echt al onze planten opgegeten.
Dus niet veel bloeiends gehad dit jaar helaas.
Katten vind ik ook wat minder.
Gebruiken de tuin als toilet. Iets minder als je van alles geplant hebt staan. Hierdoor hebben ook veel planten het niet overleefd.
van alles geprobeerd, maar helaas.....
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Augustus 2014 om 13:51
Zo, de foto staat er weer en deze keer helemaal zelf gedaan. Nu maar hopen dat hij niet weer vertrekt.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
kvdl View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 26 Augustus 2013
Locatie: Belgiƫ
Status: Offline
Points: 1382
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer kvdl Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Augustus 2014 om 13:27
Als je kalkoenen zelf uitbroedt dan gaan ze je als je moeder zien en worden ze erg aanhankelijk. Vallen zelfs op schoot in slaap, met hun kop naar beneden hangend. Beetje onhandig omdat ze niet zo geschikt zijn voor in huis. Het zijn heel grappige dieren maar nog dommer dan kippen.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12076
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Augustus 2014 om 12:37
engeline, als kippen en kalkoenen en vogels slakken eten, waar blijft het

o ik vind het vies van mijn eigen, maar ik laat het toch staan.

sorry maar dit was erover. (zit hier zelf al te kokhalzen) en daarom verwijderd.
Back to Top
engeline View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 21 November 2007
Locatie: winssen
Status: Offline
Points: 3257
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer engeline Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Augustus 2014 om 12:31
haha.ik eet nooit kalkoen en ook mijn eigen kippen niet,wel de eieren.
Back to Top
C4th View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Maart 2014
Status: Offline
Points: 1788
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer C4th Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Augustus 2014 om 12:27
Ik aai mijn kalkoen altijd voordat ik hem de oven inschuif :)
Back to Top
breienmaar View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 07 Juli 2012
Locatie: noordwijk
Status: Offline
Points: 5582
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breienmaar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Augustus 2014 om 10:11
lidwien, die is opgevreten door de slakken!
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12076
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Augustus 2014 om 10:01
Originally posted by lidwina lidwina wrote:



Ik zie ineens dat mijn profielfoto weg is. Hoe kan dat nu????


vervallen? als je in vroegere creaties en links en zo ziet zijn er ook heel veel foto's weg.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Augustus 2014 om 09:56
Ik zie ineens dat mijn profielfoto weg is. Hoe kan dat nu????
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Augustus 2014 om 09:54
In een tuin in Engeland heb ik gezien dat men scherp zand strooide rond de plekken waar men later zomerbloemen ging planten. Nieuwsgierig, als altijd, gevraagd naar het waarom. Tegen de slakken en ander ongedierte. Het advies van Magtelt lijkt mij dus zo slecht nog niet.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23642
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Augustus 2014 om 09:34
Zou het helpen om iets scherps rond de stelen te strooien? Kattengrit of
scherpe steentjes?
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 178179180181182 187>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.594 seconden.
Lang Yarns