Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Wist je dat...

 Reageer Reageer Pagina  <1 181182183184185 187>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
engeline View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 21 November 2007
Locatie: winssen
Status: Offline
Points: 3257
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer engeline Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Augustus 2014 om 10:40
Oeps! heel herkenbaar Bep!
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12075
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Augustus 2014 om 00:11
wist je dat ik daarjuist een acute aanval van vraatzucht had?
wist je dat ik bij het laatste, nadat ik al een chocowafel en de overschot van de zak zoute chips had opgegeten , 10tallen fruittella's heb geschrokt en dat mijn tong begint eigenaardig te doen? zo het gevoel van blaren er op?
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12075
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Augustus 2014 om 11:27
ja maar ik volg eigenlijk nooit een recept tot in de puntjes.
ofwel heb ik dit niet in huis en vervang ik het op goed geluk door iets anders, of ik heb te royaal gemeten en gestrooid, of ik doe het busje aan de verkeerde kant open, of het deksel vliegt eraf en bijna de hele inhoud valt in het gerecht.

zo heb ik eens spaghettisaus gemaakt en veels te royaal met de verse chillipepers geweest, pitjes en al erin want het mocht best 'pittig' zijn. Gevolg mijn dochter betrouwt het niet meer als ik spaghettisaus maak.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Augustus 2014 om 11:09
Originally posted by bep bep wrote:

sjaans dat ik dat hier nog eens tegoei lees, want ik zou er al 2 eetlepels sambal (oelek?) ingedaan hebben
Moeten we de brandweer al verwittigen ? Je mag de sambal nemen, die jou het beste aanstaat.
Ik heb het zelf eigenlijk nooit in huis, maar heb laatst het kuipje "sambal bij ?" dat mijn schoonmoeder van de chinees had gescoord.
En zoals Engeline schreef een theelepeltje, niet een eetlepel.Dead goe lezen is een kunst, niet ?
Back to Top
engeline View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 21 November 2007
Locatie: winssen
Status: Offline
Points: 3257
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer engeline Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Augustus 2014 om 22:21
ik heb er ook geen eetlepel ingedaan maar een koffielepel(groter dan een theelepel) ik vind pittig lekker,maar ik hoef geen vlam te vatten haha
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12075
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Augustus 2014 om 21:16
sjaans dat ik dat hier nog eens tegoei lees, want ik zou er al 2 eetlepels sambal (oelek?) ingedaan hebben
Back to Top
engeline View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 21 November 2007
Locatie: winssen
Status: Offline
Points: 3257
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer engeline Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Augustus 2014 om 20:23
Heerlijk! ik heb er ook maar 1 lepel sambal ingedaan,wat een makkelijk en heerlijk receptje,bedankt lw
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12075
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Augustus 2014 om 20:08
Originally posted by engeline engeline wrote:

wist je dat ik nu de komkommer in het sambalsausje al in koelkast heb staan.
Ik dadelijk pasta met zalmroomsous eet en ook de komkommer bij ga eten. en o Lelie,lekker warme chocomelk


en Engeline? is het te doen die komkommer met dat sausje?
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Augustus 2014 om 19:56
Ja wel als het een beetje is, maar 50 gram is 2,5 eetlepel. En het is denk ik daarna ook makkelijker met de sambal. Is dat niet wat voor Ton ?
Voor bij de piep-ploing Indische maaltijden ?
Sambal, dan gloei je zo lekker van binnen (ik gloei nu nog na - misschien net als engeline hihi)
Ooit een indo hele scheppen in zijn wan tan soep zien kwakken, je moest er van gaan zweten dan was het pas goed LOL
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23642
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Augustus 2014 om 16:57
Lost de suiker niet gewoon koud op in de azijn? Bij mij wel in citroensap.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
engeline View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 21 November 2007
Locatie: winssen
Status: Offline
Points: 3257
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer engeline Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Augustus 2014 om 16:30
wist je dat ik nu de komkommer in het sambalsausje al in koelkast heb staan.
Ik dadelijk pasta met zalmroomsous eet en ook de komkommer bij ga eten. en o Lelie,lekker warme chocomelk
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12075
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Augustus 2014 om 16:07
wist je dat dat weer dingen zijn die ik niet ken?
en dat dat serieuze haver moet zijn om zo'n grote pitten te geven.

en dat ik denk dat jij het lievelingetje van je oma was vroeger?
Back to Top
Lelie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 Juni 2013
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 1547
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lelie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Augustus 2014 om 15:58
Wist je dat (nu we het toch over eten hebben)
ik van platte salmiakjes en haverstro pitten hou?
Ik vroeger altijd een zakje salmiakjes van de houtzager kreeg
Bij mijn opa altjd een schaaltje haverstropitjes staat
Toen ik in het buitenland zat een zakje haverstro pitjes opgestuurd kreeg van mijn oma
Ik nu warme chocolademelk drink
 
 
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Augustus 2014 om 13:48
Vlammenkoek is het makkelijkst http://uitdekeukenvanarden.blogspot.nl/2011/03/tarte-flambeeflammekueche.html
Dat andere moest ik toch al opzoeken
5 eetlepels azijn, 50 gram suiker in een pannetje aan de kook brengen zodat alle suiker oplost, daar 2 theelepels sambal doorroeren
Af laten koelen en over de komkommer doen (of over witte kool of verzin het maar)
Ik roer het dan een aantal keer op, zodat de smaak er goed in komt - ik denk dat ikzelf maar 1 theelepeltje sambal neem - heet zat
Back to Top
Creananske View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 09 Juli 2014
Status: Offline
Points: 287
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Creananske Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Augustus 2014 om 13:45
- Wist je dat?

- jullie me aan het lachen maken met geraspte duimen, lekkere vrouwen, roggeverdommekes en peekes...Clown
-ik me afvraag wat een vlammemkoek is?Wacko
-hier net een heel mooi kerststal heb zien voorbij komen...Thumbs Up
-En het hier mottig donker word en ik denk van es een kaarske aan te steken voor de gezelligheid.
-wel zien dat m'n chetjes niet in de fik schieten en ik nu een beetje ga haken?
-Met een slokske koffie?Tongue

Groetjes Creananske

Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12075
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Augustus 2014 om 13:32
Originally posted by engeline engeline wrote:

ik wil ook wel weten wat vlammemkoek en als je het geheime recept vind van de komkommer met het sambalsausje.wil je dat delen?


ik weet niet hoever jullie uit elkaar wonen, maar ik denk dat er dan toch wat haar gaat opstaan tegen dat het gerechtje bij engeline is.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12075
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Augustus 2014 om 13:29
wist je dat ik mij afvroeg of winterbeer al een mooi wolletje heeft gevonden voor haar te breien matrozenjurkje?
Back to Top
engeline View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 21 November 2007
Locatie: winssen
Status: Offline
Points: 3257
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer engeline Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Augustus 2014 om 13:10
ik wil ook wel weten wat vlammemkoek en als je het geheime recept vind van de komkommer met het sambalsausje.wil je dat delen?
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12075
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Augustus 2014 om 12:54
wist je dat ik dan weer aan meneer goegel heb moeten vragen wat vlammenkoek is en dat hij zo vriendelijk was om mij madame solo door te geven?


http://www.solo.be/nl/recepten/Vlammenkoek/
wist je dat ik dit zomaar nadien er kan bijvoegen?
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Augustus 2014 om 12:47
Okay, dan lust ik peekes, ik ga er zo een paar uit de moestuin halen denk ik maar.
En dan hebben we vanavond komkommer en peekes (zonder geraspte duim), ik serveer ze kaal on the rocks.
Met vlammenkoek ! De komkommer denk ik in een sambalsausje - als ik mijn geheime recept nog vinden kan Embarrassed
En de roggeverdommekes en het bollekesfeest heb ik gewoon even gegoogeld
 
 
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 181182183184185 187>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.750 seconden.
Lang Yarns