Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Wist je dat...

 Reageer Reageer Pagina  <12345 187>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
breienmaar View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 07 Juli 2012
Locatie: noordwijk
Status: Offline
Points: 5582
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breienmaar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Augustus 2014 om 11:46
ha bepppie, ga echt geen koud water in de zee gooien!
hoop nog wel op een paar mooie dagen,(lees sttrandweer) en idd ben nog nooit zo snel ''door'' (koppie onder) geweest als dit jaar! t was heel snel op temperatuur, heerlijk!
alleen zijn nu de golven te hoog, kan ik me niet staande houden en kom nooit meer overend met dat halfgare poot van meLOL
Back to Top
engeline View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 21 November 2007
Locatie: winssen
Status: Offline
Points: 3257
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer engeline Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Augustus 2014 om 12:01
hee breienmaar,,,wat heb je aan jouw pootje?
Back to Top
Geotje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 08 Februari 2013
Status: Offline
Points: 751
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Geotje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Augustus 2014 om 13:10
Wist je dat...
- ik elke dag (bijna) alles op het forum lees
- ik niet zo vaak reageer omdat vaak iemand mij al voor is met het antwoord op een vraag of probleem
- ik vol bewondering kijk naar alle mooie dingen die iedereen maakt
- ik enorm geniet van al dat Belgisch op het forum
- ik blij ben voor creansk
- mijn dochtertje graag wil dat alles wat ik maak voor haar is, maar dat ik nu toch echt iets voor haar broertje wil maken.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Augustus 2014 om 13:32
Originally posted by breienmaar breienmaar wrote:

ha bepppie, ga echt geen koud water in de zee gooien!
hoop nog wel op een paar mooie dagen,(lees sttrandweer) en idd ben nog nooit zo snel ''door'' (koppie onder) geweest als dit jaar! t was heel snel op temperatuur, heerlijk!
alleen zijn nu de golven te hoog, kan ik me niet staande houden en kom nooit meer overend met dat halfgare poot van meLOL




wist je dat ik hoop dat breienmaar aan stokhaken doet zodat ze als het projectje af is, de stok kan meepakken naar de zee om terug overeind te kunnen krabbelen, zodat ze toch nog kan profiteren van het warme water, vermits ze er toch geen koud wil bijdoen.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Augustus 2014 om 13:35
Wist je dat...
-Ik mijn kleindochter van 7 verleden week heb leren haken.
-Dat ze nu voor haar verjaardag in oktober haakspullen heeft gevraagd.
-Dat het wel zo'n haaknaald moet zijn als oma heeft.(Clover)
-Dat er bij Echtstudio een pakketje bestaat met boekje, haaknaald en garen.
-Dat ik haar vader dat getipt heb.
-Dat kleindochter Anna,13, die al lang heel mooi kan breien jaloers was op haar kleine nichtje en het 
  nu eindelijk ook wilde leren.
-Dat het meteen heel goed ging.
-Dat oma na een week 3 kleinkinderen te logeren een beetje gaar is. 
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
engeline View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 21 November 2007
Locatie: winssen
Status: Offline
Points: 3257
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer engeline Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Augustus 2014 om 13:39
Petje af Lidwina,hoe leuk het ook is ,het is toch ook wel weer vermoeiend,zijn we toch niet meer gewend,de hele dag en dan de hele week 3!Maar wat fijn dat ze ook zo creatief zijn als oma!
Back to Top
breienmaar View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 07 Juli 2012
Locatie: noordwijk
Status: Offline
Points: 5582
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breienmaar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Augustus 2014 om 13:52
ha engeline,
anderhalf jaar geleden dacht ik kom val eens van de trap(dacht dat ik er al was, maar bleek nog 3 treden te moeten) gevolg een gekneusde en een verbrijzelde enkel, dus 3 japen erin en t nodige ''ijzerwerk'', de orthopeed had helaas gelijk; zal altijd wel wat stijf blijven mevr! en zo geschiede!
de rest van mn lijf is ook niet lenig!dus als ik in zee onderuit ga spoel ik an als een walvisLOL
en dan met de slappe lach erbij kan je t schudden

pf lidwien, alle drie tegelijk? ga maar lekker met de beentjes omhoog!

beppie; stokhaken kan k zekers, maar dat stukkie pvc pijp gaat me echt niet redde!
sterker nog,dan voeren ze me af, want wat moet me met een pvc pijp in zee?
Back to Top
engeline View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 21 November 2007
Locatie: winssen
Status: Offline
Points: 3257
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer engeline Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Augustus 2014 om 13:56
Tsjonge breienmaar,wel lastig dat het nooit meer echt beter wordt.maar gelukkig heb je wel humor!! en breien en haken we gelukkig met onze handen
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Augustus 2014 om 13:59
wist je breienmaar dat een pvc buis zelfs nog beter is, kan je die ook als snorkel gebruiken in geval van nood teminste zolang de diameter niet die van een rioolbuis is
Back to Top
engeline View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 21 November 2007
Locatie: winssen
Status: Offline
Points: 3257
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer engeline Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Augustus 2014 om 14:01
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Augustus 2014 om 14:05
pf lidwien, alle drie tegelijk? ga maar lekker met de beentjes omhoog!
@Breienmaar. Eerst had ik alleen Anna hier die is echt de hele week hier geweest. Is reuze gezellig, samen op de bank zitten breien. Ze heeft 2 poppenjurkjes gebreid en dus leren haken. En passant hebben we donderdag haar 13e verjaardag gevierd
Daarna kwamen Julia van nog net 7 en David van 6 er bij. Eerst hebben ze allemaal samen geloomd. daarna dus leren haken. Met David heb ik gebouwd. (Je kunt best goed bouwen oma!!!!) 5 dagen waren het er toen 3.
Ik heb al sinds een week niet gebreid. 
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Augustus 2014 om 15:23
Wist je dat
Ik pas doorkreeg dat ik halve vasten i.p.v. vasten aan het haken was toen ik de krokodil al bijna klaar had Confused
En dat ik hem niet ga terughaken
Back to Top
Amethyst View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 09 Augustus 2014
Locatie: Nijmegen
Status: Offline
Points: 134
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Amethyst Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Augustus 2014 om 15:32
Wist je dat:
-De Wibra in Nijmegen centrum een nieuwe lading Fennagaren gekregen heeft?
-Ik dus gelijk een bol meegenomen heb.
-Ik hopelijk nu wel mijn vestje af kan maken...
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Augustus 2014 om 15:36
wist je dat ik dat heel moedig en bewonderenswaardig van je vind om een heel beest in halve vasten te haken? ik had na toer drie alles al in de vuilbak gesmeten denk ik.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Augustus 2014 om 15:41
Originally posted by bep bep wrote:

wist je dat ik dat heel moedig en bewonderenswaardig van je vind om een heel beest in halve vasten te haken? ik had na toer drie alles al in de vuilbak gesmeten denk ik.
Het was heel goed voor mijn halve vasten techniek LOL Het paste nu wel uit 1 bolletje garen LOL En nu ik het doorheb wat ik fout deed durf ik denk ik de eekhoorn ook wel te haken Wink
Back to Top
Creananske View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 09 Juli 2014
Status: Offline
Points: 287
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Creananske Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Augustus 2014 om 19:14
Originally posted by Amethyst Amethyst wrote:

Wist je dat:
-De Wibra in Nijmegen centrum een nieuwe lading Fennagaren gekregen heeft?
-Ik dus gelijk een bol meegenomen heb.
-Ik hopelijk nu wel mijn vestje af kan maken...


-Ik blij ben dat je nog een bolletje bij hebt gevonden.
-Het fijn is te zien dat de zon schijnt .
- Benieuwd ben of manlief nog aan een 6 tal kilo mosseltjes zal raken voor straks als Amberkens thuiskomt?( met de nodige mosselgroentjes, blanc de blanc en een zakske diepvries frietjes)
- En ik dan als tegenprestatie dit goedje voor iedereen omtover in een feestmenu?
- En Ellemieke nog steeds er niet bij is om van dit alles mee te kunnen genieten?
- Ze haar adres geschrapt heeft en ze hier zelfs niet meer woont?
- En we er alles aan doen om het voor de zusjes zo sereen en gemoedelijk te doen verlopen...
- Terwijl je zou willen schreeuwen dat de pannen van de daken vallen.De buren het nog niet weten terwijl het al 3 weken is?En ik zin heb al ze het vragen om te zeggen dat ze op vakantie is...
- En je weet...dat het allemaal geen malle moer uitmaakt ...je er toch niet tegen kunt beginnen...
- Dat je terug bij af zijt en dus het beste zorgt voor die lieverds die hier ook onder lijden...en het onderwerp voor hun bestwil het best zo weinig mogelijk deze richting laat uitgaan...
-Amber elke morgen nog kijkt of haar zusje naast haar slaapt om dan te beseffen dat ze er niet meer is.
- Dat dit niet wil zeggen dat je uw kind niet meer graag ziet...dat dit onvoorwaardelijk is...maar dat de pijn verschrikkelijk is...de boosheid en onmacht ook!
- En dat een draadje stuktrekken GEEN voldoening heeft.Hoe mooi het wolletje ook is...
( echte verslaafden snappen deze lijn ) Smile
- En dat ik blij ben dat jullie er zijn...julie perikelen brengen verstrooing en dat kan ik goed gebruiken.


Groetjes Creananske

Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Augustus 2014 om 20:18
wist je dat ik creananske wel begrijp maar dat ik haar de raad geef dat als de buren iets vragen gewoon te zeggen dat ze bij haar vriend is ingetrokken.
wist je dat ik zelfs denk dat als ze gaat zeggen dat ze op vakantie is dat ze in feite een rad voor haar eigen ogen draait en het uithuizig zijn van een dochter nog moeilijker aanvaardbaar maakt.
wist je dat als het mijn dochter zou zijn ik het er idd ook moeilijk mee zou hebben maar dat ik het zou bezien als zijnde ze is alleen gaan wonen, wel niet op een gewone manier, maar het is dan ook geen gewoon kind, maar een bijzonder iemand die nu eenmaal beslist heeft dat ze volwassen genoeg is en het zo wil laten blijken, op haar eigen manier.
en kzen oek blij da we toch efkes a gedachten kunnen laten verzetten.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Augustus 2014 om 23:39
wist je dat ik al twee uur aan het haken ben om, en luister nu goed, 4 ronde bolle ogen te krijgen. altijd de tel kwijt geraakt in het aantal toeren, was het nu drie of vier maal die 18 steken, of was het toch maar 2 (dus groot was het ook nog niet). Uiteindelijk heb ik 2x 2 ogen die qua grootte gelijk zijn.

wist je dat als ik hier over de fauna lees, ik mij een echte stadsmus voel, alhoewel wij niet in de stad wonen. Ik sprong al een gat in de lucht toen er een eekhoorn over het tuinhuis liep (in 35 jaar het eerste exemplaar in onze contreien) laat staan dat er ineens uilen of steenmarters te zien zijn.

wist je dat ik aan de woorden van lw moest denken over de straten van belgiƫ en dat ik die na goed nadenken eigenlijk moet beamen. Hier zijn alleen maar drukke wegen.

wist je dat het daarom is dat ik zo graag naar nederland op vakantie ga, meestal noord-brabant, limburg
dat als wij met de hele familie op familieweekend gaan dat ook altijd in limburg of noord-brabant of belgisch limburg is.

wist je dat die conclusie leidt tot het feit dat ik eigenlijk een bosmens ben.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Augustus 2014 om 22:52
wist je dat ik echt begaan ben met het milieu? ik ga altijd buiten roken om het co-peil op punt te houden.
Back to Top
Creananske View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 09 Juli 2014
Status: Offline
Points: 287
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Creananske Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Augustus 2014 om 22:59
Originally posted by bep bep wrote:

wist je dat ik echt begaan ben met het milieu? ik ga altijd buiten roken om het co-peil op punt te houden.


Grapjas!!!!LOL

Ik denk dat onze kacheltjes straks al genoeg voor co zullen zorgen.
Nonde...dat we alweer naar dat koud weer gaan...alhoewel...het ook z'n charmes heeft,heWink
Dan kunnen we weer gezellig kaarskes branden.

Wist je dat?
- Ik een dekentje aan het haken ben en met alles goed voornemens van plan was om elke 22 rijen m'n draadjes in te stoppen...( 44 dan)
-En wist je dat ik het rats vergeten was?
- De eerste 22 was ik flink maar nu heb ik zomaar 132 draadjes moeten instoppen en dus heb ik geen enkel rijtje meer kunnen haken CryWinkLOL.
-Hoe stom kunt ge zijn!Angry
-Dus een jaartje bij maar geen sikkepit slimmer( vrees ik)

Groetjes Creananske

Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <12345 187>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.516 seconden.
Lang Yarns