Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Wist je dat...

 Reageer Reageer Pagina  <1 9596979899 187>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Cozz View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 24 Augustus 2012
Status: Offline
Points: 2937
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cozz Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Juli 2016 om 00:46
Oh hier is het andersom Bep, mijn man wordt compleet opgevroten door die krengen. En krijgt er enorme bulten van en is doodmoe
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12086
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Juli 2016 om 23:57
wij eten hetzelfde gezond voedsel en dezelfde rotzooi.
Back to Top
francis3 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 20 Januari 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 559
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer francis3 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Juli 2016 om 23:39
bep, krijgt je man soms iets anders te eten dan de vorige jaren?


Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12086
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Juli 2016 om 22:59
wist je dat ik me afvraag waarom er dit jaar bij ons thuis alleen maar lesbische muggen te vinden zijn. Mijn man heeft er geen last van, het is mij dat ze moeten hebben.
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Juli 2016 om 11:00
...als je twee keer in dezelfde minuut, maar wél in een ander topic 'gefeliciteerd' tikt, krijg je de melding dat spamming niet mag.
Zet dan van harte neer en dan mag het wel.

Lollig
LOL
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
francis3 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 20 Januari 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 559
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer francis3 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Juli 2016 om 22:56
jaja, meteen. buiten wat ouder en fel gegroeid (in de breedte haha) was alles nog bij het 'oude'. samen nog herinneringen opgehaald. best gezellig.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12086
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Juli 2016 om 12:59
en herkende je hem/haar direkt? Want ik heb op facebook oud-collega's en oude schoolmedegangers aan het zoeken geweest, en mensen het is omdat er nog dingen bijstonden dat ik wist dat zij het waren. Er zijn er bij waar er nikske van over is gebleven van hoe ze toen waren. Ik vind het creepy.
Back to Top
francis3 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 20 Januari 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 559
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer francis3 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Juli 2016 om 12:04
29 juni bezoek gehad van een oud-leerlinge van mam. we hadden mekaar sinds 1982 nietmeer gezien. het was best gezellig. en passeerde vrijdag weer geweest. weer gezellig.

Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Juli 2016 om 12:19
Hop marjanneke stroop in't kanneke

Mag ik op jouw straat je lopen was bij ons ook een inkopper .

Verder ben ik het met Bep eens dat als je die strepen ik denk dat dat 2 recht 2 av is duidelijk uit wil laten komen je inderdaad av tricot moet breien . Als je daar geen moeite meen hebt dan brei je toch gewone tricot
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12086
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Juli 2016 om 11:24
die achter het kapelletje getuigt van geheugenverlies en dat van de zevensprong ken ik ook, en daar kan je moeilijk bescheidenheid aan plakken, zeggen dat je wel kan dansen om vervolgens bij zeven plat op de grond te liggen.

En er zijn zeker vrolijke liedjes, maar die zijn dan te lang om een driejarige te leren.

En ze kan kiezen hoe ze het breit maar als ze dat vestje wil, waar de tekening erbovenop ligt, zal ze toch de averechte kant als goede kant moeten nemen, ofwel een kabel of een bobbelachtig iets op die plaats moeten zetten.
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Juli 2016 om 11:22
Die Annie was ook wel een echte woordkunstenares he?

Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23644
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Juli 2016 om 08:50
Er waren toch wel vrolijke liedjes, waarin je een partner koos en de kring ronddanste.

Net bij Vragen las ik de vraag of een vestje persé in averechte tricotsteek moet, en dan denk ik aan mijn eigen dwarsheid en waar die waarschijnlijk vandaan komt. Van Annie M.G. Schmidt. Kennen jullie het gedichtje van de regenworm?

Er was een regenworm in Sneek, die altijd naar de sterren keek. En fluisterde: "Hoe schoon, hoe schoon". Zijn moeder zei: "Doe toch gewoon, doe toch gezond, kijk naar de grond, doe net als ik". En toen? Toen kwam de leeuwerik. De worm die naar de sterren staarde, zag hem meteen en kroop in d'aarde, maar moe die naar beneden keek, werd opgegeten daar in Sneek. Dus doe nooit wat je moeder zegt, dan komt het allemaal terecht.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
francis3 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 20 Januari 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 559
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer francis3 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Juli 2016 om 00:57
Niet ALLE kinderliedjes en zo, zijn triest hoor bep.
bv dit:
één twee drie vier vijf zes zeven,
waar zijde gij zolang gebleven
hier of daar
'k weet niet waar
achter 't kapelleke van honderd jaar.

En dan dat van de zevensprong, ken je dat?
Ik wel.

Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12086
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Juli 2016 om 23:42

die versie van jantje had ik nog nooit gehoord.
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Juli 2016 om 23:24
Ja. en Kort Jakje is ziek, kleutertje krijgt op z'n duvel omdat ie bloemetjes plukt.
En:
Jantje zag eens pruimen hangen.
Oh als eieren zo groot.
De tuinman zag zijn bolle wangen
en sloeg de vuige gapper dood.
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12086
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Juli 2016 om 23:14
wist je, nu ik me terug verdiep in de kleuterliedjes, dat die in feite allesbehalve vrolijk zijn?
papegaai is ziek en moet sterven, 4 kleine visjes worden doodgebeten, in de maneschijn was je er niet, berend botje kwam nooit weerom, zeven kikkertjes halfdood, schuitje varen en terwijl zoete melk met brokken drinken, de vriezeman dood wensen, vogeltje gevangen, en in het huis dat in holland staat kiest de man een vrouw en de vrouw kiest een kind, en je hebt alles maar uit te kiezen.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Juli 2016 om 22:12
Wat interessant, Lao-tse! 

Gelukkig heb ik tot nu toe weinig muggen in de slaapkamer gehad. Maar in het verleden ben ik 's nachts wel eens naar een andere kamer verhuist. 
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Juli 2016 om 22:04
Ik ben een mug en mij boeit het niet dat je raam open staat.  LOL

------

Mug is een bijnaam voor een inwoner van Haarlem. Waar de bijnaam vandaan komt is niet helemaal duidelijk.

Het scheldwoord 'Mug' werd in de 15e eeuw al gebruikt voor een Haarlemmer. Waarschijnlijk doelde men daarmee op kleinzieligheid of kleingeestigheid (muggenziften). Ook mogelijk is dat de oorsprong van deze benaming ligt in het feit dat Haarlem vroeger geteisterd werd door muggen. Het gebied was omringd door veen en moeras. In het noorden lag het IJ, een drassig gebied

---------
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12086
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Juli 2016 om 21:54
Back to Top
Jondala View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 28 Mei 2015
Locatie: Best
Status: Offline
Points: 1516
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jondala Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Juli 2016 om 21:48
Wat ook heel goed werkt tegen muggen is de geur olie Zuiveringshout van Moeders Geuren. Een druppel of 3 op een geursteentje of iets anders wat de olie absorbeert en je hebt 2 tot 3 weken geen last van muggen. Ik gebruik dit al een aantal jaren en zodra ik een mug hoor weet ik dat er weer wat druppels op het steentje moeten.
Wacht niet op een goede dag, maar maak er één.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 9596979899 187>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.594 seconden.
Lang Yarns