Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Wist je dat...

 Reageer Reageer Pagina  <1 8384858687 187>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
breienmaar View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 07 Juli 2012
Locatie: noordwijk
Status: Offline
Points: 5582
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breienmaar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Oktober 2016 om 10:30
slim idee!
heb t met mn fiets regelmatig in de winkelstraat , had ik mn fiets nou mee?of staat ie nog bij de vorige winkel?
opgelost met een bloemenslinger aan mn mand!gevalletje sommige mensen leren t nooit!LOL
Back to Top
thian View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 18 Augustus 2016
Status: Offline
Points: 830
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer thian Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Oktober 2016 om 21:42
ja en iets leuks de vogeltjes zouden in de bus stuk gaan

ik ben nu 2 kettingen aan het rijgen voor vertikaal voor het raam
dat mag mooi schitteren
don't let the little stupid things break your happiness
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Oktober 2016 om 21:03
Wat een goed idee! Handig om direct de goeie uit te zoeken als er meerdere geparkeerd staan. Maar ook geef je een eigen gezicht aan een dergelijk ondersteunend middel. Als je een nieuwe bril uit gaat zoeken, wil je ook iets zoeken dat jouw presentatie naar de buitenwereld iets extra's geeft.   
Back to Top
thian View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 18 Augustus 2016
Status: Offline
Points: 830
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer thian Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Oktober 2016 om 20:46
ik vrijdag een leuke hanger met kralen en lint voor aan mijn rollator heb gemaakt zodat ik hem en anderen hem niet herkennen :)
er gaat nogal eens iemand met een verkeerde rollator naar huis ook met naam er op hoor, in de gauwigheid de nk ik zo van de taxi is er en... weg, en thuis kijken ze nog eens of de chauffeur zegt die is toch niet van u, ik moet het rustof aan doen dus heb minder haast, maar als ik mijn rolaator mooet beschrijven weet ik het niet meer, nu wel
er ziten rozen met groene kraaltjes aan en allemaal lintjes in een budeltje
don't let the little stupid things break your happiness
Back to Top
creaans View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 05 Februari 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 11348
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer creaans Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Oktober 2016 om 20:22
Bedankt voor jullie reacties, het heeft me goed gedaan.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Oktober 2016 om 11:53
Ans, jij hebt je man, je hebt ons en je hebt je jouw haken en breien en al jouw goede doelen. Laat je niet terneerdrukken door mensen
die niet zien of begrijpen hoe jij je voelt. Kop op hoor en ja stoom afblazen mag.
Back to Top
thian View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 18 Augustus 2016
Status: Offline
Points: 830
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer thian Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Oktober 2016 om 18:51
fijn zoveel liefde op het forum

ik ben weer bedondert door OBIN ze doen aqlles om me te pesten, en er geen soepele overgang van te maken, heft stoed gebelt voor de rekening over te nemen zeggen ze tegende rabobank nog bewindvoeder te zijn 3 kwart maand zodat stoed niets kan, nu hebben ze het onder dwang toe gegeven, maar weer al het geld op mijn leefrekening gestort, en mij n hele inkomen staat er op, gelukkig durfde in niet alleen en is de woonbegeleider mee gegaan, die heb ik meteen mijn pas gegeven met de vraag of hij hem nam, dat heeft hij gedaan, ik stond te trillen, het geld is nu veilig morgen belt hij vroeg stoed die zoiets nooit zou doen.., ik ben zo blij dat hij er bij was, daarna ben ik in duisternis ik zag niets meer naar de dokter gegaan voor de griepprik en de apotheek voor tabletten toen trok het een beetje op en heb ik kattevoer en voer voor mij gehaald stampot boerenkool en een pot stoofpeertjes
don't let the little stupid things break your happiness
Back to Top
breienmaar View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 07 Juli 2012
Locatie: noordwijk
Status: Offline
Points: 5582
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breienmaar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Oktober 2016 om 18:39
thian -creaans en alle anderen die t moeilijk hebben!
jammer dat er toch zo veel mensen zijn die oordelen/veroordelen over een ander!
ben nu zo ver dat ik kan denken jullie bekijken t allemaal maar! en toch....... steekt t een en ander natuurlijk zo nu en dan!
allemaal heel veel sterkte , denkbeeldige knuffels en lekker doorgaan met wat nog wel gaat en waar je lol in beleeftHug
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12086
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Oktober 2016 om 23:42
Proficiat lelie met je grote stap. (en tussen haakjes, je gaat niet bij je ouders weg, maar je gaat op eigen benen staan en gaat op bezoek gaan)

wist je creaans dat er heeeeeeeeel veeeeeeeel mensen zijn die jou als voorbeeld zouden moeten nemen. En als de anderen denken dat je beter iets in huis kunt doen wel laat ze denken, jij kent en hoort en voelt jouw lijf en dat is nog altijd de baas, hoezeer je ook anders zou willen. Want de baas tegenspreken heeft alleen een averechts effect.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Oktober 2016 om 22:28
Wat moedig van jou om dit stuk van je levensgeschiedenis hier neer te zetten, Creaans! Het eerste dat in mij opkwam was dat jij door je handwerk EN door de doelen die je daarmee steunt een waar voorbeeld bent voor mensen in een vergelijkbare situatie. Jij hebt door je doorzettingsvermogen een weg naar buiten weten te vinden. Dan is het jammer als mensen dat niet willen zien en alleen inhakken op het feit dat je "niks doet in je huis". Een oordeel geven over iemand waar je niet in staat bent je in te verplaatsen, is erg makkelijk gedaan. Leve internet! Ik hoop van harte dat jij daar een soort familiegevoel teruggekregen hebt en je gezamenlijke hobby kan delen. 

Hug   
Back to Top
nldutchy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 Juni 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3778
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer nldutchy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Oktober 2016 om 22:27
Lieve dappere Ans, ik ben blij dat je je uit en dat je dit forum als een warm bad mag blijven ervaren ...❤️
Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd (KWF)
http://krealene.wordpress.com

Marlene aka nldutchy
Back to Top
thian View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 18 Augustus 2016
Status: Offline
Points: 830
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer thian Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Oktober 2016 om 22:27
lieve creaans een dikke knuffel van mij, als ik kon kwam ik bij je,
ik lees je
don't let the little stupid things break your happiness
Back to Top
creaans View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 05 Februari 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 11348
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer creaans Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Oktober 2016 om 21:53
Ik wil even van mij af praten en hoop dat het me goed zal doen.
Ik behoor ook tot de doelgroep eenzame oudere, van daar dat het me aanspreekt over de smoothies mutsjes.
Ik ben blij met wat hobbyclubjes op Internet zoals Hobbydoos en een paar op Facebook, dan heb je toch wat contact met anderen waar je zo'n behoefte aan heb.
Ik zit in zo'n naar stuk, ik heb ME(Cronische Vermoeidheid) en zit heel veel alleen.
Hier kan je er over lezen http://www.mecvs.nl/
Ik ben 66 jaar en heb het al 24 jaar.
Dat het begon had ik het gevoel ze hebben de stekker uit mijn lijf getrokken, ik kon niets meer,
zitten en lopen in huis was al moeilijk.
Je was midden in je leven en aardig actief als vrijwilliger bij het Rode kruis en bij een creatief middag in een verzorgingshuis en dat viel stil en zat je zomaar alleen thuis. Dat ik dacht ook ik word hier gek van.
Er is geen echte behandeling of medicijnen voor, dus ieder zoekt daarin zijn eigen weg.
De huisarts kon niets voor me doen, dat ik ben bij een natuurgenezer terecht gekomen en die kijken naar je hele lijf, i.p.v. je klacht.
Hij heeft me best een heel stuk verder gebracht, maar het gaat met ups en downs.
Ook ik denk al die jaren, het is zo moeilijk en dan het onbegrip van iedereen.
Ja, jij zit maar leuke dingen te haken en breien en de ander kan voor je lopen en je huis doen.
Maar ze hebben niet door dat je dat zelf ook liever zou willen doen.
Je wereld word hierdoor heel erg klein, iedereen loopt je voorbij, want je kan niet meer mee doen.
Naar buiten gaan, ben ik van anderen afhankelijk om me rolstoel te duwen, want verder als 50m kan ik niet lopen, maar de ander komt niet. Het is alleen mijn man.
En blijf dan maar eens positief.

En andere mensen leren kennen via een clubje of zo is er niet bij, om daar heen te gaan,

dat vraagt veel van me of er zijn te veel mensen en dat kan ik niet aan.

Ik kan me heel moeilijk concentreren en na een half uur denk ik dan, wat doe ik daar.

Ik kan dan niets meer in me opnemen en als het praten is, dan hoor ik bla bla en begrijp er dan niets meer van. Maar ook als ik op bv. een verjaardag waar veel mensen zijn, zelf wat vertel en word ik erg moe, dan laat ik letters weg of maak ze erbij, dan word het Russisch en is het voor die ander ook moeilijk te begrijpen.

Dus doe ik dat niet meer, heb dat wel geprobeerd maar dat lukte niet.


Ik ben ook blij dat ik kan haken en breien en je kan het zittend doen.
Ik maak al 22 jaar spullen voor Roemenië en heb sinds kort een andere groep gevonden voor in Nederland.
Daar kan je hier over lezen delappendekensclub.blogspot.nl



Ik heb jaren terug, heel veel wol van mensen via het forum gekregen. 
1 vroeg of ik wol kon gebruiken en stuurde dat op, ik liet via een foto zien wat ik gehad had en zo volgde er nog 5, zo lief.
En later via andere mensen wol gekregen, dus vandaar dat ik met resten wol dingen maak.

Ik wil niet zielig overkomen maar het is wel de realiteit waarin ik leef.
De laatste keer dat er iemand voor mij kwam was in  februari.
Zo ik wilde je toch even wat meer over mijzelf vertellen.
Hartelijke groeten creaans
Back to Top
Lelie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 Juni 2013
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 1547
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lelie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Oktober 2016 om 21:16
Wat leuk lao-tse! Als je op facebook zit kan je ook eens kijken naar de pagina: gebaar van de dag.

Wist je dat... ik bij mijn ouders wegga en mijn eigen huisje ga huren? Spannend!
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Oktober 2016 om 10:05
.....mijn kleinzoon van 1.5 jaar gebarentaal leert?
En hij nu al een woordenschat van ca 20 woorden heeft?
Zijn ouders hebben dvd's met gebarentaal voor kinderen en elke dag kijken ze die een halfuurtje en doen ze met z'n drieën de gebaartjes mee. Jerome vind het gewéldig om mee te doen en vraagt er ook zelf om. Dus er is geen sprake van enige dwang.
Ook gebruiken zijn ouders (en wij) zoveel mogelijk de gebaren in de omgang met Jerome.
Jerome praat ook wel, maar zijn gesproken woorden zijn veel minder dan de gebaren.
Ik vind het verbazingwekkend hoe goed we nu begrijpelijk met elkaar kunnen communiceren. Daar genieten we heel erg van.
Bang dat zijn gesproken taal achter zal blijven zijn we niet, er wordt genoeg gesproken en ook tijdens de gebaren spreken we ook altijd de woorden uit.

Er zijn gezinnen die helemaal niets met dove mensen te maken hebben en toch de gebarentaal met hun kinderen leren, juist omdát er veel sneller goede communicatie met heel kleine kinderen mogelijk is.

Het is heel vertederend te zien hoe Jerome met zijn kleine armpjes en handjes de gebaren maakt.
Smile
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Oktober 2016 om 10:04
Gek dansen mag ook, ik doe dat altijd tijdens de afwas - kan goed want ik ben de afdroger LOL.
Fijn dat er dingen voor je geregeld worden - doe rustig aan en maak er het beste van.
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Oktober 2016 om 09:48
Blij dat je weer kan ontspannen, Thian.
Heel akelig en vervelend dat jij nu moet lijden onder de fouten van een ander.
Maar wat ben je toch een heerlijk positief denkend mens dat je zo toch weer als een bloempje naar de lichte kant wil kijken.


Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
thian View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 18 Augustus 2016
Status: Offline
Points: 830
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer thian Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Oktober 2016 om 00:01
lief dansen kan ik niet, maar ik zou het willen kunnen
het is goed gegaan bij stoed allemaal handtekeningen en parafen moeten zetten en allemaal papierwerk, obin zat dwars weigerde toe te geven naar de bank dat ze geen bewindvoerders meer waren en zo de rekening vrij te geven, dat hebben ze gisteren gedaan, daardoor kan het gaan lopen, ik krijg wel 10 euro minder leefgeld maar daar was ik op voor bereid,50 euro per week,ipv 60euro zal even wennen zijn
maar er moeten schulden worden betaald en ze gaan meteen bellen
dat is fijn, ik ben weer ontspannen, was w2el doodmoe en heb door de stofzuiger en de hulp heen geslapen in mij stoel,

vanmmiddag heft de woonbegeleider een gratis tv opgehaald want mijne gaf blauw beeld, dat ziet er een beetje ziek uit al die blauwe mensen
tis een hele grote tv en er kunnen een heleboel knuffelvogeltjes op
tegen triggers, daarna weer geslapem maar nu een paar uurtje op
genoeg om fellix voor het eerst helemaal tot het plavond in de krabpaal te zien klimmen erg goed voor zijn nageltjes.. en zo leuk
don't let the little stupid things break your happiness
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Oktober 2016 om 18:46
Ik ben blij dat ik (samen met mijn broer) het voor mijn moeder mag regelen, ook al vind ik het een gedoe. @thian kop op en dansen. 
Back to Top
thian View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 18 Augustus 2016
Status: Offline
Points: 830
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer thian Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Oktober 2016 om 18:35
morgen gaan we het uitzoeken er is nog een nare brief aqchter aan ggekomen, en de woonbegeleiders gaan samen Obin aanpakken als het bij mij op de rails is, ze beduvelen zelfs de rechter.. ik ga desnoods naar de tv... want dit mag niet en ze doen het niet alleen bij mij....
don't let the little stupid things break your happiness
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 8384858687 187>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.516 seconden.
Lang Yarns