Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Wist je dat...

 Reageer Reageer Pagina  <1 5051525354 187>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 April 2017 om 19:32
Ik ben even boven wezen kijken .
Ik heb nog metallic no 40 glitter garen liggen .
Prijsje weggehaald in 1995 kostte het 6,25 en daaronder staat het symbool van een naaimachine ,dus het moet kunnen
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 April 2017 om 18:52



Voor jou, Lelie.
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
Lelie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 Juni 2013
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 1547
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lelie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 April 2017 om 18:48
Wist je dat: ik heel blij ben dat ik ooit hier op dit forum terecht ben gekomen en jullie als mijn handwerkvrienden beschouw, ook al heb ik jullie nog nooit in het echt gezien :) 
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 April 2017 om 10:54
Originally posted by lw1463 lw1463 wrote:

Originally posted by Lao-tse Lao-tse wrote:

Als ik een andere draad onder heb breekt geheid de bovendraad. Confused
Mijn schoonmoeder zei dat ze met dat glimdraad ooit een engelenjurk gemaakt had, dus het moet kunnen. Toch ?


Ik twijfel ook niet aan wat je schoonmoeder zegt hoor.
Maar ik denk dat het aan mijn machine ligt.
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 April 2017 om 10:41
Originally posted by Lao-tse Lao-tse wrote:

Als ik een andere draad onder heb breekt geheid de bovendraad. Confused
Mijn schoonmoeder zei dat ze met dat glimdraad ooit een engelenjurk gemaakt had, dus het moet kunnen. Toch ?
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 April 2017 om 13:29
Als ik een andere draad onder heb breekt geheid de bovendraad. Confused
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 April 2017 om 10:17
Mijn schoonmoeder zei dat als je het in de naald hebt, het dan steeds gaat stropen - dus een gewone draad in de naald en glitter op de spoel.
En dan alleen nog nadenken bij het naaien, dat je de goede kant naar beneden hebt.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23644
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 April 2017 om 10:07
Ik heb het wel in huis gehad, maar ik gebruikte het als meebreiglitter.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12086
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 April 2017 om 17:28
Maar misschien ligt het kleren naaien u wel. Haken kunt ge al : bewijs is die eekhoorn die ge helemaal in halve vasten hebt gehaakt. Als ge dat kunt gaat de rest vanzelf, want dat is gemakkelijker in te steken.

En dat wist ik ook niet van dat glittergaren. Alleen op het spoeltje of ook de bovendraad zo? (wist in feite zelfs niet dat er glitternaaigaren bestond). Want als ik een andere draad op het spoel heb, gegarandeerd dat mijn draad breekt, of andere toeren uithaalt.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 April 2017 om 15:33
@ Bep, alsjeblieft - echt ? Ik vind haken al uitdaging genoeg. En ik zou de guts en glory willen hebben om te naaien. Daarom heb ik pas ook
mijn schoonmoeder lief aangekeken. Ze gaat voor 1 van haar kleinkinderen (1 van de nichtjes) een jurkje naaien en daar wil ik met mijn
neus op staan.
Ik heb al 1 ding geleerd, ik had glittergaren gevonden en zei dus ik weet niet of je daar mee stikken kunt. Ja zei ze, als je het op het spoeltje doet.
AHA.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12086
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 April 2017 om 14:10
Nog veel nieuwe knutseldingen te leren dus.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 April 2017 om 13:50
Ik heb bij mijn moeder 2 lades uit een meubel meegenomen naar huis. Ik heb al veel gesorteerd, nu blijf ik over met de dingen die ik
nog niet weg wil/durf te doen en een assortiment mij totaal onbekende knutsel gereedschappen.
Net op de doos gekeken en de viltnaalden geïdentificeerd Embarrassed
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 April 2017 om 09:41
Wel Pareltje....ze kunnen niet zeggen dat je niets doet he? Wink
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 April 2017 om 09:19
Wist je dat ik boos ben op mijn eigen zichzelf ,😠heb zoveel haak en breiwerk en die (stomme) computer .....verslaving noemen ze dat😚
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 April 2017 om 23:16
Misschien moet je bij de 32 CM-naalden fel gekleurde elastiekjes opschuiven zodat het lijkt dat DAAR de eindknopjes zitten. Gezichtsbedrog dus. Dan gebruik je de laatste 12 CM niet. Hmmm, dan wordt het pennetje wel erg kort, he?!  

Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12086
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 April 2017 om 17:02
en die reflex blijf ik hebben bij die 32cm naalden. Bij die van 20cm heb ik helemaal niet de drang om die te knellen .
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 April 2017 om 16:02
Precies Bep. Eigenlijk is het de reflex van het onder de armen willen klemmen die het lastig maken. Als je je voorneemt dat niet te doen en laag op de knie te laten liggen, gaat het goed. De steken zijn zo enorm dik dat je zelfs van bijziendheid geen last hebt op die afstand. LOL 
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12086
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 April 2017 om 15:21
wist je Kamilla dat ik er ook zo'n heb. Vreselijk ambetant omdat je ze toch onder de arm wilt steken en met moeite het topke van de naald de oksel raakt. De meeste priemen die ik heb zijn ook 40 cm. Ik heb ook 2 paar die 60 cm zijn en die zijn zoals Magtelt al schreef, roeispanen. Even onhandig als die te korte want deze steken er op uw rug een stuk uit, en blijven komen als je ze wilt verwisselen.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 April 2017 om 13:54
Ik heb nog nooit te korte pennen gehad. Al mijn pennen zijn 40 CM en heb nog nooit een probleem gehad. Deze dikkertjes zijn 32 CM en halen net mijn oksel-arm-romp niet waardoor ze tijdens het breien onstuurbaar een eigen leven leiden. Ik leg nu het werk gewoon op schoot.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23644
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 April 2017 om 11:49
Misschien met een rondbreinaald? Ik heb lange pennen nr. 10, 4 en 4,5, ze zijn vreselijk onhandig. Het lijkt of je zit te roeien en iemand die naast je zit heeft een harnas nodig.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 5051525354 187>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.406 seconden.
Lang Yarns