Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Wist je dat...

 Reageer Reageer Pagina  <1 157158159160161 187>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Maart 2018 om 16:50
Gelijkvloers betekend dat er IN de woning geen trappen zijn.
Dus een flat, bereikbaar met een lift, met balkon voldoet aan de eis.

Ach bep. er zal vast iets zijn wat ons gaat irriteren op den duur, dus dan is het goed, toch?
Maar er is nog geen beslissing.
Er kunnen andere redenen zijn waarom mensen afgewezen worden.
Huurschuld in het verleden, overlast naar buren, ooit. Geen goed inkomen (te hoog of te laag)
Zolang er geen regelrecht 'nee' is wachten we af.

Ik kan lopen, dat scheelt heel erg, dat het soms niet veilig is om zulks te doen...ik krijg een trippelstoel, dat is wat makkelijker in huis.
Dus een échte rolstoel toegankelijke woning is niet nodig.
Als er maar geen drempels zijn, maar die kan je ook zelf weghalen.

In ieder geval komt de zaak nu een beetje op gang.




Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Maart 2018 om 17:35
weeral een verschil in taal. Gelijkvloers bij ons is op de begane grond.
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Maart 2018 om 17:52
Originally posted by bep bep wrote:

weeral een verschil in taal. Gelijkvloers bij ons is op de begane grond.


Gelukkig komen we er altijd wel weer uit. Wink
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Maart 2018 om 10:47
Ik weet nog dat mijn ouders naar gelijkvloers verhuisden, eerst op 3 hoog met trap en toen naar 8 hoog met lift . . . en die lift hè
tsja die deed het niet altijd Unhappy en 8 hoog is dan heel erg hoog. Later zijn ze dus weer verhuisd en weer op 3 hoog met lift uitgekomen.
En die lift deed het een stuk beter (minder gebruikers) en als hij het niet deed was 3 hoog te overzien.
Ik zou er bij woningbouw woningen vooral ook even tellen, met hoeveel liften kan ik boven komen en met hoeveel anderen moet ik
de lift delen. Want mensen houden de lift vast, kinderen spelen ermee en met veel mensen heb je meer slijtage en meer storing.
Back to Top
creaans View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 05 Februari 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 11348
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer creaans Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Maart 2018 om 17:37
Dat is spannend voor jullie
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Maart 2018 om 14:16
Woning  van deze bezichtiging  is tien keer niks.
Als ik moet kiezen tussen daar wonen en nog een half jaar wachten, wacht ik liever.
Klein, vies, overal drempels. En dat noemen ze dan een rolstoel geschikte woning!
Plus ook nog eens verkeer van de Schalkwijkerweg wat je hoort als je in de tuin bent.

Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
handwerkjuffie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 25 Augustus 2016
Locatie: Gld.
Status: Offline
Points: 623
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer handwerkjuffie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Maart 2018 om 14:19
Dat valt dus tegen! In zo'n geval zou ik ook zeker wachten. Ik begrijp alleen niet dat ze een woning met drempels rolstoelgeschikt noemen, hoe bestaat het? Jammer voor je!  
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Maart 2018 om 15:07
Nou ja... nieuwe ronde, nieuwe kansen.
Er lag net een uitnodiging voor een andere woning in de brievenbus.
Volgt elkaar mooi op.

Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Maart 2018 om 15:08
Zo'n beschrijving klinkt niet echt uitnodigend. Nou moet je soms wel door de meubels van een ander heen kijken om voor jezelf een reeel beeld te krijgen wat een woning te bieden heeft. Maar drempels en rolstoelen lijken mij onverenigbaar. Verkeersoverlast van grote doorgangswegen zijn mijn favoriet ook niet. Gelukkig word je niet verplicht en kan je wachten tot er wat beters aangeboden wordt.
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Maart 2018 om 15:15
Woning was leeg.
Maar het stonk alsof er lijken in de kast zitten. (of dooie ratten, wat aan een gracht best zou kunnen)
Verkeersoverlast maakt mij doodmoe en als het erg is, een knetterende brommer b.v. dan raak ik weg.
Dat wil je niet als je in een tuin zit.
Dus verkeer is een extra oplet punt.

Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Maart 2018 om 15:46
Dan zou je eigenlijk op verschillende tijdstippen moeten kunnen kijken /luisteren . In jouw geval zou dat toch mogelijk moeten zijn .
Let je ook op het vliegtuiglawaai ?

Succes en geduld .

Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 April 2018 om 09:34
Het gisteren én 1e paasdag én 1 april was ?
Dus toen we werden uitgenodigd voor paas eten bij de schoonzus riep ik heel hard 1 april, nee zo was zij niet - zei ze.
Dus wij waren daar gisteren, lekker kopje koffie/T wat lekkers erbij en het was best wel aardig weer. Maar de nichtjes waren steeds binnen.
Tot mijn zwager zei, wanneer gaan jullie eigenlijk die eieren zoeken ? Nou als pijlen uit een boog schoten ze van de bank af.
Neem een tas mee riep mijn schoonzus. Toen de meiden buiten waren en ik vroeg of het echte eieren op chocolade eieren waren zei ze - 1 april LOL
 
Tegen de tijd dat ze binnen kwamen hadden ze het door, toen mochten ze een chocolade eitje van de schaal.
Back to Top
Rabottineke View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 31 Januari 2018
Locatie: Wachtebeke
Status: Offline
Points: 49
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Rabottineke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 April 2018 om 09:56
- ik aan mijn laatste maand werken begin en dat die niet snel genoeg voorbij kan zijn
- ik het zo beu ben om die laatste maand nog te doen, ik wil NU stoppen
- mijn laatste maanden in mineur zijn vanwege administratieve fouten waar ik niet kan aan doen
- ik mij een beetje "not happy" voel
- ik niet verder geraak aan de trui die ik brei
- ik het gewoon even niet zie zitten...................
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 April 2018 om 11:01
Dat ik je begrijp ,maar je met die maand niet kan helpen .
Van de dagen die je nog moet werken een papiertje maken aan een lijntje hangen en er iedere dag een afhalen .
Ik denk dat we allemaal een beetje genoeg hebben van het grijze weer, we aan zon toe zijn .
Je best nog een keer je probleem met je trui hier neer mag zetten zodat we kunnen zien of we nog kunnen helpen .

Ik je sterkte wens ,hopelijk gaat de dip vlug over .
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 April 2018 om 15:00

Ik sluit me bij Mutti aan, maak er het beste van want van sippen raak je verder in de put en streep de dagen af - April heeft slecht 30 dagen

Laat ze of hullie of wat dan ook je niet raken, afstrepen straks is het voorbij - volhouden. Er komt ook mooier weer aan, je zult zien daar knapt een mens van op.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 April 2018 om 15:12
Soms kan je niet over de vooruitzichten heen kijken. Maar de kalender gaat in eigen tempo. Als je in Nederland had gewoond had je op koningsdag een extra vrije dag gehad. Hou vol en verheug je op wat daarna komt.   
Back to Top
C4th View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Maart 2014
Status: Offline
Points: 1788
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer C4th Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 April 2018 om 18:31
.. ik vandaag heel erg aan mijzelf aan het twijfelen geslagen ben...
Ik had voor de wurmpjes in totaal 14 paaseitjes in de tuin verstopt...
De één had er al 7 in haar beker, de andere 6... Dus nog tien minuten heel hard mee helpen zoeken, me ondertussen vertwijfeld afvragend waar ik dat laatste eitje toch gelaten zou kunnen hebben, totdat ik wurm één tegen wurm twee hoorde zeggen dat het een lekker eitje was...
Inderdaad, zij had er nog 7 in haar beker, maar stiekem er ook al één op....

Positief punt: Voor het eerst in mijn leven zelf ook aan het eieren zoeken geslagen, alleen zelf dus niets gevonden.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 April 2018 om 18:42
Leuk verhaal!

Eigenlijk jammer dat het niet gisteren plaats vond. Het zou een geweldige 1 aprilgrap geweest zijn.
Back to Top
C4th View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Maart 2014
Status: Offline
Points: 1788
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer C4th Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 April 2018 om 18:56
Ja, dat zou je inderdaad denken, maar ik denk dat ze met 5 en 6 jaar nog niet zo geslepen zijn
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 April 2018 om 00:13
Paaszondag, dus 1 april, kwamen de 2 kleindochters hier aan met een zelfgemaakte schaal gevuld met paaseitjes. Vol verwachting keken ze wanneer ik er eentje zou opeten. Toen ik er eentje in mijn mond stak en eigenaardig keek riepen ze '1 april'. Hadden ze druiven in papiertjes van paaseitjes gestoken.

Wist je Rabottineke dat het in feite heel goed meevalt, deze maand? 1 dag minder werken (paasmaandag). Deze week en volgende week gaan voorbijvliegen omdat het overal rustiger is met de paasvakantie. Voor ge het weet zijn die laatste loodjes voorbij, want het zijn nog maar vier maandagen.

Wist je dat hier vandaag de klokken zijn gekomen omdat vandaag iedereen kon? In de hedendaagse tijd spreken de kleinkinderen over de paashaas. Vroeger waren het de klokken en hier blijven de klokken komen. Vraag van de oudste kleindochter : waarom komen de klokken hier en niet de paashaas? Mijn antwoord : de paashaas gaat overal rond waar er kinderen zijn. En als er dan nog eieren over zijn, dan nemen de klokken die en vliegen die over huizen waar geen kinderen meer wonen en strooien daar de eitjes uit. Haar vraag : en waar dan? Ik zeg die kunnen overal liggen dan en als ge buiten zijt en ze vliegen juist over dan kan het zelfs op uw kop zijn. Maar hier zijn ze nog niet geweest. Zondag was ze al een paar keer buiten in de tuin gaan kijken, vandaag weer een 8tal keren. Door het venster in de lucht turen of ze nog niks zag vliegen. Uiteindelijk is de kleinzoon er ook. Met zen allen toch nog maar eens gaan kijken in de tuin of de klokken toch niet vlug waren overgevlogen. Nikske. Ik geef instructies aan mijn dochter om ze van het raam weg te houden, spurt naar buiten, ga vlug de chocolade eieren in de haag, achter boomstammen, in bloempotten en in de boom gooien. Een paar op de gazon en ook hardgekookte eieren op het gras. Ik neem uit de ijskast een rauw ei, klop dat op mijn kop kapot en loop terug naar boven met dus een kapot ei in mijn hand en smurrie op mijn haar. Hun gezicht was een grote verbazing en dan viel hun frank : de klokken zijn langsgeweest. Spurten naar buiten en gaan zoeken. Eens ze alles gevonden hadden kwam de vraag : bep hoe kan dat op uw hoofd? Ik antwoord : ik stond efkes buiten en ineens voel ik iets op mijn hoofd vallen en ik was zo verschoten dat ik vlug naar binnen ben gelopen. Een tijdje later vroeg ze : maar bep, hoe kan dat, dat de eitjes hardgekookt zijn en dat op uw hoofd een rauw? Ja dan is het improviseren ter plaatse : die op de gazon zaten al langer in de klok en het eerste dat er uitviel op mijn hoofd hadden ze nog maar juistekes opgepikt en kon in feite niet meer bij in de klok. Tot hiertoe gelooft ze het nog.

Wist je Lao-tse dat je zeker nu niet het eerste het beste moet nemen dat ze je aanbieden. Ge moet een beetje kieskeurig zijn omdat het waarschijnlijk de laatste verhuis is naar een andere woonst en dan moet die aan alle eisen voldoen om er nog 30 jaar gelukkig te kunnen wonen.

Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 157158159160161 187>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.594 seconden.
Lang Yarns