Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Wist je dat...

 Reageer Reageer Pagina  <1 164165166167168 187>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Giesje View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 17 April 2018
Locatie: drachten
Status: Offline
Points: 134
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Giesje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Mei 2018 om 16:14
Ja ze hebben het zeker over regen,maar als ik dan de plaatselijk kijk dan krijgen wij geen regen tot en met vrijdagmorgen. Ach we zien het wel toch er is niks veranderlijker als het weer hihi. Maar wil je regen dan krijg je het meestal niet. 
Als je moe bent leer om te rusten niet om te stoppen
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Mei 2018 om 16:14
Kruiden doen het ook heel goed in potten - je kunt er eventueel een druppelslang bij kopen als gieten te zwaar voor je is.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Mei 2018 om 16:19
Ik dacht ook al aan die hangzakken of potten voor kruiden, desnoods met een katoenen draadje in de aarde en aan de andere kant in een bak water.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Giesje View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 17 April 2018
Locatie: drachten
Status: Offline
Points: 134
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Giesje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Mei 2018 om 16:37
Kijk zo leer ik ook weer wat. Dat is een goede. Draadjes genoeg Hihi. 
Als je moe bent leer om te rusten niet om te stoppen
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8159
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Mei 2018 om 17:38
Giesje ,

Over dat vocht kan ik je een prachtig verhaal vertellen .
Onze achtertuin was ook altijd behoorlijk nat . We hebben jarenlang geen gazon hoeven te besproeien en toch was het prachtig groen .
Toen kregen we een erg droge zomer ,zo droog dat er een sproeiverbod kwam van de gemeente . Alle gazons werden geel behalve het onze .
Stond er een agent voor de deur . Waren ze van plan ons te bekeuren ,omdat we ons niet aan het sproeiverbod hielden .
Kennelijk hadden omstanders de gemeente getipt ,want zo'n gazon kon je niet hebben zonder te sproeien .
Inmiddels hebben we wel drainage en moet er gesproeid worden ,maar we hebben ook een pomp laten slaan dus hebben we met een sproeiverbod ook niets te maken
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Mei 2018 om 11:02
Wij hadden hier altijd net buiten de tuin altijd een vochtige plek in de berm, zelfs in de heetste zomers. Er lag daar altijd een hele grote
hoofdwaterleiding - die hebben ze toen maar eens opgegraven. Die leiding zweette op een las (geen breuk, geen haarscheur alleen maar een beetje zweten)
nadat ze die las gedicht hebben was het over. Als die leiding echt stuk was geweest was er een enorm gat ontstaan. Toen ze aan de overkant
van de weg drainage aan het aanleggen waren hebben ze hem geraakt, die jongens wisten niet hoe snel ze met hun zware machines
weg moesten komen - de machinist was een beetje pips om de neus toen hij op het asfalt stond.
Back to Top
Giesje View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 17 April 2018
Locatie: drachten
Status: Offline
Points: 134
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Giesje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Mei 2018 om 12:15
Dat is heerlijk zeg nooit sproeien hier ook niet, maar wahahaha de politie inschakelen omdat ze dachten dat ze dachten dat je sproeit hihihihi.
Originally posted by Mutti Mutti wrote:

Giesje ,

Over dat vocht kan ik je een prachtig verhaal vertellen .
Onze achtertuin was ook altijd behoorlijk nat . We hebben jarenlang geen gazon hoeven te besproeien en toch was het prachtig groen .
Toen kregen we een erg droge zomer ,zo droog dat er een sproeiverbod kwam van de gemeente . Alle gazons werden geel behalve het onze .
Stond er een agent voor de deur . Waren ze van plan ons te bekeuren ,omdat we ons niet aan het sproeiverbod hielden .
Kennelijk hadden omstanders de gemeente getipt ,want zo'n gazon kon je niet hebben zonder te sproeien .
Inmiddels hebben we wel drainage en moet er gesproeid worden ,maar we hebben ook een pomp laten slaan dus hebben we met een sproeiverbod ook niets te maken
Als je moe bent leer om te rusten niet om te stoppen
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Mei 2018 om 12:14
Wat hilarisch: die politie zal ook wel vreemd gekeken hebben.

"Sproeien" doe ik nooit. Daar gaat zoveel water mee verloren. Ik giet met een redelijk kleine gieter doelbewust water bij de plant zodat de wortels er iets aan hebben. Na het watergeven zie je nauwelijks natte delen in de tuin.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8159
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Mei 2018 om 14:11
Dat hier heel abnormale mensen wonen ?

In de krant stond vanmorgen dat er iemand hier uit de omgeving een broedende gans met een geweer heeft doodgeschoten .
Er zijn getuigen en die hebben aangiften gedaan .
Zal wel in de onderste la belanden .
Wie doet er nu zo iets .
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Mei 2018 om 14:52
Absurd! Zo vernietigt de mens z'n leefomgeving en daarbij zichzelf. Triest verhaal.
Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Mei 2018 om 15:38
Erg wie doet zo iets ,die moet toch een zieke geest hebben
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8159
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Mei 2018 om 15:56
Mijn man en ik zitten er net over te praten .
Het is een plek waar de duurste huizen staan .

Misschien was hij bang dat z,n dure auto onder gepoept werd ,of dat de ganzen z,n prachtig aangelegde gazon zouden vernielen .
Als je dat niet wil neem dan van te voren maatregelen zodat ze geen nest gaan maken . Je ziet toch dat ze het aan het maken zijn ?
Ook al ben ik er faliekant tegen ,neem maatregelen dat de eieren niet uitkomen .
Back to Top
Giesje View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 17 April 2018
Locatie: drachten
Status: Offline
Points: 134
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Giesje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Mei 2018 om 16:56
Jeetje zeg wat erg.... Die heeft echt geen gevoel voor iets zeg. En anders neem je van te voren maatregelen. Maar dit nooit en te nimmer zeg.
Als je moe bent leer om te rusten niet om te stoppen
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Mei 2018 om 00:17
Stond bij ons eergisteren in de krant maar dan ging het over 4 zwanen. En nu dus een gans.
https://www.hln.be/wetenschap-planeet/dieren/dierenbeulen-teisteren-nederlands-park-vier-zwanen-de-nek-omgedraaid-en-eieren-vertrapt~aa8b5e38/
Back to Top
Lelie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 Juni 2013
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 1547
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lelie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Mei 2018 om 15:49
Wat een idiote mensen bestaan er toch ook op de wereld.. Zal het nooit begrijpen
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Mei 2018 om 10:06
De wereld wordt steeds zieker.
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
Giesje View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 17 April 2018
Locatie: drachten
Status: Offline
Points: 134
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Giesje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Mei 2018 om 11:40
ja te erg voor woorden...
Als je moe bent leer om te rusten niet om te stoppen
Back to Top
C4th View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Maart 2014
Status: Offline
Points: 1788
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer C4th Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Mei 2018 om 22:34
Als mijn konijnen konden praten dan zouden ze me ook vast aanklagen...
De ene heeft een parasiet die een ziekte veroorzaakt (E Cuniculi.. kan tot problemen met de blaas leiden, heeft neurologische symptomen in de hersenen, waaronder een scheef hoofd, kan zorgen voor krachtverlies in de achterpoten en andere ellende).
Remedie: 28 dagen lang elke morgen een medicinaal papje dwangvoeren (de eerste week hoorde daar ook nog 2x per dag antibiotica bij, in verband met een stevige rochel).

En om het helemaal leuk te maken raadde de dierenarts aan haar hokgenootje ook maar 28 dagen te behandelen, omdat die ziekte nogal eens overdraagbaar is...
Nu is Tommie een minder makkelijk konijn dan de zieke Tasha. Waar Tasha nog net geen A zegt, gaat dat nog enigszins makkelijk, met Tommie is het elke morgen een gevecht. Konijn in houdgreep, Spuit in mood proberen te drukken, op amper halverwege gaat het dan weer fout... etc.
Stress voor mens en dier
#nog-13x te gaan
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Mei 2018 om 08:26
Ahhh...door het te lezen zie ik het al helemaal voor me...
Sterkte c4th...
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Mei 2018 om 08:32
Sterkte! Het is heel moeilijk, zoniet onmogelijk, om een diertje duidelijk te maken dat iets voor z'n bestwil moet gebeuren. Misschien tussendoor een extra lief kriebeltje?
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 164165166167168 187>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.656 seconden.
Lang Yarns