Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Wist je dat...

 Reageer Reageer Pagina  <1 166167168169170 187>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Mei 2018 om 10:50
Bedoel je 2 naast elkaar ? Nee heb ik niet. Mag je houden, die van mij zijn nu al gekmakend. Ik had nog nooit eerder gezien dat zo'n bult ook
vocht ging vast houden. Ik heb trouwens ook een lichtgevende, die is zo roze die geeft volgens mij licht in het donker LOL
Ik smeer stinkzalf, jecovitol levertraanzalf.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8159
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Mei 2018 om 11:50
Nou en of die bulten vocht kunnen vasthouden ,ik heb ze vaak doorgeprikt leeggedrukt en fucidine zalf erop .
Dat kunstje heb ik afgekeken van een arts .

Die zalf heb ik toen op recept gekregen .
Wij waren toen met vakantie ,en mijn oog zat helemaal dicht van zo,n bult .
Toch maar naar een arts gegaan zo dicht bij je oog , en die heeft die blaas toen doorprikt .
Hij vroeg toen of we Kampeerden of in een huisje zaten .
Als we kampeerden zouden we beter naar huis kunnen gaan in verband met infectie .
Ik heb geen idee of ze nu nog dat advies zouden geven .
Back to Top
handwerkjuffie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 25 Augustus 2016
Locatie: Gld.
Status: Offline
Points: 623
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer handwerkjuffie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Mei 2018 om 13:42
Hier ook … muggen en vliegen, ik word er gék van! En het irritante is, dat mijn man (nu dan even een paar dagen op vakantie, maar net voor de vakantie) dus gewoon 's nachts bovenop het dekbed lig, ik lig eronder, ondanks de warmte, en smeer mezelf in met muggenmelk met Deet. Nou, ik heb het flesje nog niet dicht of … zzzz… zzzz… daar lijken ze wel op af te komen, grrr… Rotbeesten! Maar ja, waarschijnlijk hier in het buitengebied meer last dan in de stad (veel stilstaand water en ik kan toch moeilijk slootjes gaan dempen, ben bang dat het waterschap daar niet blij mee is...). Volhouden dus maar en proberen niet te krabben (maar ja, dat doe ik blijkbaar onbewust in mijn slaap, dus … beddengoed vol met bloed, en maar weer wassen. Zo houden die krengen mij dus lekker bezig!) Sterkte met de jeuk!
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Mei 2018 om 18:19
Xenos had vroeger horrengaas met klittenband. Omdat de muggen altijd mij moeten hebben, heb ik geëist dat dat voor alle ramen zit. Mijn man was er niet blij mee om klittenband op verf te plakken, maar hij zou vast nog minder blij zijn geweest met mijn rectie op zoemende muggen en muggenbeten. Naast het ongemak ben ik ook bang voor knokkelkoorts en malaria. Als die rotbeesten met tropische planten meereizen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Mei 2018 om 18:55
Volgens mij heb ik nog geen enkele muggenprik te pakken. Wel wat eczeem aan mijn handen van het werk in de tuin. Daar heb ik op zich geen hinder van. Als ik 's nachts een mug hoor en ik kan die niet te pakken krijgen, duik ik in mijn fitnessruimte in het opklapbed.

Het scheelt dat wij ramen hebben die behalve opendraaiend ook gekanteld kunnen worden. Dan heb je alleen bovenaan een smalle opening die door muggen niet zo snel gevonden wordt. NOOIT LAMPEN AANDOEN !!!
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Mei 2018 om 19:59
lw als ge nog een lichtgevende zou hebben wil ik die wel wisselen tegen ene die ge niet ziet maar van zogauw dat ge krabt zwelt die op tot euroformaat. (daar heb ik een paar dezelfde (dubbele) van).
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Juni 2018 om 10:58

@handwerkjuffie, weet je wat echt helpt tegen muggen in de slaapkamer ? De mijne hangt nog niet, maar zodra de muggen binnenkomen gaat hij meteen

aan het plafond. Een klamboe - ik heb niet een onkiedonkie maar gewoon 1 keer een goede gekocht, de huisband is er niet zo happy mee
want dat ding kruipt soms op en dan is het stoeien. Mijn concessie is dat hij de ingang aan zijn kant heeft en ik 's nachts er helemaal onderdoor
moet duiken. Maar echt ik wil niet zonder.
Mag ik reclame maken ? ik heb even het internetadres opgezocht klamboe
Ik heb geen aandelen, maar ik ben wel een fan.
Soms hoor ik dan zzzz en dan denk ik na-na-ne-na-naah en tuk lekker verder.
 
Mijn muggenbulten loop ik buiten op, om 8 uur is altijd het startschot voor de muggen . . . je kunt de klok er haast op gelijk zetten Confused
Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Juni 2018 om 12:09
Muggenbulten kun je pijn- en jeukvrij maken door een blad van de Weegbree te plukken, verkreukelen en even door je handen rollen, dan over de bult wrijven. Helpt ook tegen brandnetel ellende.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Juni 2018 om 12:20
Klopt! Ik heb zowel de smalle als de brede weegbree in de tuin staan. Je wordt er wel groen van op die plek...   

Vooraf jezelf insmeren met gekneusde blaadjes van de citroenmelisse tot je er groen van ziet, helpt om te zorgen dat de muggen je voorbij vliegen.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Juni 2018 om 17:06
Ik probeer dat altijd en ik vind het resultaat teleurstellend . . . dan helpt stinkzalf beter
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Juni 2018 om 17:37
Kun je van een strohoed en couponnetje vitrage geen buitenklamboe maken?
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
niania View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 27 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3604
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer niania Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Juni 2018 om 18:29
ja waarom niet?


Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Juni 2018 om 11:06
Ik liep gister in de tuin met een bakje geplukte frambozen, zit er zo'n snodaard op de knokkel van mijn duim. Mwah buiten heb je gewoon pech
ik wou dat mijn bloed viezer was . . .
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Juni 2018 om 11:15
Ik had gisteren oude handwerkbladen (wat later Ariadne werd) uit de jaren 50 en ik hou helemaal niet van de Ariadne, maar er stonden
hele leuke dingen in - zo heb ik er toch een paar bewaard Confused
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8159
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Juni 2018 om 11:20
Lw ,

Dan ben je tenminste geen zuurpruim ,of een azijn p......
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Juni 2018 om 11:32
Hahaha Mutti ik heb wel even inwendig getierd want ik sloeg op hem en toen lag de helft van de frambozen in het gras en het leed was
toch al geschied - wederom een bult. Toen ik in de keuken de frambozen onder water zette kwam er een muggenlijk bovendrijven - dus het was wel raak . . .
Back to Top
Giesje View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 17 April 2018
Locatie: drachten
Status: Offline
Points: 134
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Giesje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Juni 2018 om 17:01
Misschien dat de grijze tot blond gerekend worden LOL maar wat is een snodaard?
Originally posted by lw1463 lw1463 wrote:

Ik liep gister in de tuin met een bakje geplukte frambozen, zit er zo'n snodaard op de knokkel van mijn duim. Mwah buiten heb je gewoon pech
ik wou dat mijn bloed viezer was . . .
Als je moe bent leer om te rusten niet om te stoppen
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Juni 2018 om 17:28
Lw wordt buiten aldoor door muggen belaagd.

Misschien veel knoflook eten? Of als corsage lavendel dragen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Juni 2018 om 17:56

SNOODAARD

1) Aterling
2) Bandiet
3) Boef
4) Boos
5) Boosdoener
6) Booswicht
7) Deugniet
8) Ellendeling
9) Gedrocht
10) Gemenerik 1
1) Kwaaddoener 1
2) Onmens
13) Ontaard mens
14) Onverlaat
15) Schavuit
16) Schurk
17) Slecht mens
18) Slechtaard
19) Smeerlap
20) Valsaard
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Juni 2018 om 09:58
Volgens van dale kan een mug geen snoodaard zijn want zij vertalen het als een slecht mens LOL
Gisteren meteen een teentje knoflook in
de pastasaus gedaan en dan kan ik zo even in de lavendel springen en daar heen en weer rollen LOL
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 166167168169170 187>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.637 seconden.
Lang Yarns