Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Wist je dat...

 Reageer Reageer Pagina  <1 172173174175176 187>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 September 2018 om 09:28
Oh in NL terwijl het voor het eerst in tijden regent, jij treft het wel. Misschien kan je man 5 minuten voor hij thuis is even bellen
dan kun je je amour op tijd de deur uit schuiven en hoef je niet zo te hoesten ten teken dat hij nog even in de kast moet blijven Wink.
Geen bbq . . . alleen elektriek hmm misschien begon het daarom wel te regenen.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 September 2018 om 09:29
Een elektrische bbq in de regen is niet zo handig, lijkt me.

Dat van de allergie heb ik ook wel eens gedacht, ik lag vooral 's nachts te hoesten en niezen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 September 2018 om 09:30
Er komt hier iemand melden dat het tijd is om achter brokjes aan te rennen . . . wie heeft een klok nodig ?
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 September 2018 om 09:44
Dat was dus je straf .

Maar misschien waren het nog zomerregels ,vanwege de droogte .
Of ze hebben een verklikker .Zodra er ergens een kooltje wit wordt lijntje naar boven regenen .

Maar je man kwam zeker van de vogeltjes vandaan ?

Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 September 2018 om 20:00


Idd van de vogeltjes mutti. Hij heeft er geen gekocht deze keer, mijn broer wel en daarmee was regel 2 van het huisje ook al overtreden.
Wel heeft hij deze keer een kaartje meegekregen in geval van hoofdpijn, koorts en weetikwatnogallemaal een dokter raadplegen. De vorige jaren had hij zo geen kaartje.

Nee zomerregels waren het niet voor de bbq, het zijn vaste regels en ik weet ook waarom : de huisjes hebben rieten daken.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Oktober 2018 om 00:33
wist je dat mijn laptop een beetje ouderdomsverschijnselen kreeg? Hij sloeg letters over, of zette er dubbele op. Blind was hij ook aan het worden want de helft van de toetsen was niet leesbaar en voor diegene die op mijn laptop wou werken was het een hel. Ook was hij aan de hele trage kant. Als ge hem opzette kunt ge gemakkelijk een strijk doen vooraleer hij goesting had om zich paraat te houden. Ook moest hij altijd aan de voedingssonde, want zonder deed hij nikske. Ook was hij vergeetachtig. Als ik iets had gedeleted , deleted hij dat en was het weg maar als ik na een tijdje terug ging, stond het er gewoon terug. Maar voor mij voldeed hij en deed alles op mijn tempo. Is het vandaag niet dan zal het morgen wel zijn .
Gisteren kreeg hij kuren. Opzetten en direct kreeg ik een blauw scherm en dat 'direct' was zeker niet van zijn gewoonte. Hij liet wel zien dat hij nog tot 100 kon tellen en dan stopte hij en met stoppen was het ook echt stoppen. Alleen de aan/uit knop marsjeerde nog, voor de rest geen leven meer.
Proberen in veilige modus maar hij hield stug vol en gaf me het blauwe scherm.
Heel de dag heeft mijn man geprobeerd om hem te reanimeren en er kwam terug een klein beetje leven in. Windows startte op en dan hebben we hem vlug aan een extern geheugen gehangen en hem helemaal doorgelicht vooraleer we hem verder onderzochtten.
En dan kwam het moment dat hij terug moest opgestart worden. Hij meldt zich dus vanzelf af en zou dus ook vanzelf terug moeten opstarten, maar hij was vergeten dat het bijna in orde was en gaf een blauw scherm en liet zien dat hij tot 100 kon tellen.
Gisteravond dan maar een opvolger besteld en vanmorgen voor 8 uur was die er al. Nu is het dus een 10 en hier zit een functie op die hilarisch is. Ge kunt alles hardop laten voorlezen. Wel ik kan u vertellen dat als ge iets door google laat vertalen dat dat veel duidelijker is dan de praat die uit mijn laptop komt. Het zal wel wennen worden en hopelijk weet ik morgen nog waar ik alles kan vinden.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Oktober 2018 om 09:20
Het ouwe trouwe beestje heeft in ieder geval van jou de kans gekregen om je tot het einde toe van internetplezier te voorzien. Nou kan je dus in het donker de berichten van dit forum laten voorlezen. Of je man daar blij van wordt...?!

Succes met het wennen aan je nieuwe speeltje.
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Oktober 2018 om 09:31
Het klinkt een beetje als de mijne...zal toch maar vast back-ups maken?
Geen idee hoe dat moet en dus doe ik het nooit.
Niet zo slim volgens sommige nerds, je schijnt het elke week te moeten doen. (sommige fanaten doen het elke dag)
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Oktober 2018 om 16:36
Ik moet ook aan vernieuwing denken. Ik zoek een laptop waarmee je ook buiten bij zonnig weer het scherm nog goed kunt zien, zodat ik niet binnen hoef te zitten om te schrijven. In een winkel kun je dat niet goed beoordelen, helaas.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Oktober 2018 om 17:52
Op google zoeken: Buiten zitten met laptop. Daar zie je dan tips.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Oktober 2018 om 12:08
De kartonnen doos LOL werkt trouwens goed, maar ziet er stom uit.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Oktober 2018 om 12:14
Action heeft mooi plakplastic.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
handwerkjuffie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 25 Augustus 2016
Locatie: Gld.
Status: Offline
Points: 623
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer handwerkjuffie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Oktober 2018 om 15:01
Veel plezier met de nieuwe laptop, Bep.
En Lao-tse: ik ben geen nerd, maar ik vind het wél jammer als ik allerlei bestanden (bijv. opgeslagen patronen en zo) kwijt zou raken, dus ik ben op dit moment alles aan het reorganiseren en braaf back-ups aan het maken, met het doel om in ieder geval de belangrijke bestanden (werk) meteen nadat ik ze op de harde schijf heb opgeslagen, ook tegelijkertijd maar even op de externe back-upschijf op te slaan. Mocht de harde schijf dan crashen, gehackt worden, in brand vliegen of wat er nog meer voor ellende kan gebeuren, dan heb ik in ieder geval mijn bestanden veilig gesteld :). Denk dat je het toch eens moet overwegen. Om het simpel te houden: gewoon de bestanden die echt heel belangrijk voor je zijn, aanklikken en dan met de rechter muisknop kiezen voor 'Opslaan als', een ander station (bijv. van een usb-stick) kiezen, de usb-stick moet er dan wel eerst in zitten, en dan heb je die bestanden in ieder geval; leg daarna de usb-stick op een andere plaats, wat mij betreft in de auto of bij je buren/vrienden o.i.d., en als je dat eens per week doet, ben je in ieder geval nooit alles kwijt. Echt de moeite waard, ik weet het uit ervaring :). 

Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Oktober 2018 om 15:35
Ok, dat moet zelfs mij nog wel lukken.
Nu alleen nog USB sticks hebben.
En dan heb ik geen idee hoeveel opslag ik nodig heb.
Alles op 1 stick?
Of beter spreiden?
B.V.  correspondentie op een en patroonjes op een ander
En dan: kan je de favorieten ook opslaan?
Heb een boel in de favo's staan en dat zou ik ook niet kwijt willen.

Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
handwerkjuffie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 25 Augustus 2016
Locatie: Gld.
Status: Offline
Points: 623
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer handwerkjuffie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Oktober 2018 om 17:12
In plaats van een USB-stick kun je ook een externe harde schijf kopen. Ik heb er een van 4 TB, nou, daar kan enorm veel op hoor. Op die schijf heb ik dan verschillende hoofdmappen gemaakt (bijv. Werk, Privé, enz.) en dan daarin ook weer onderverdeeld, bijv. in Privé een submap met Haken, een over Breien, een over Naaien, maar ook een map met privé-administratie, garantiebewijzen, enz. Je kunt het net zo ver uitkauwen als je wilt, zolang het voor jezelf maar overzichtelijk blijft. Als je het op USB-sticks zet, zou ik het inderdaad per onderwerp maar op een USB zetten (afhankelijk van hoeveel onderwerpen je hebt, want om nou 40 verschillende USB-sticks te hebben, dat schiet ook niet echt op). En geen idee hoeveel je hebt, moet je even kijken hoeveel GB je bestanden bij elkaar zijn en je kunt verschillende USB-sticks kopen, van bijv. 16 GB, maar ook 32 GB, enz. 
En als je bijv. nu al mappen op je computer hebt, bijv. een map Privé, kun je ook op die map gaan staan en dan de hele map laten kopiëren; daarna weer plakken op je externe schijf of USB-stick. Kost, afhankelijk van hoeveel er in die map staat, wel gauw een aantal uren, maar dan hoef je niet bestand voor bestand op te slaan, en je hoeft er met kopiëren/plakken verder in principe niet naar om te kijken.
Favorieten heb ik nooit opgeslagen, zal wel een kunstje voor zijn, maar daar heb ik geen idee van. Misschien iemand anders?
Ik ben nu wel belangrijke e-mails (incl. eventuele bijlagen) op zo'n manier aan het opslaan dat ik ze weer kan terugvinden, en als dat gebeurd is, kan ik ze uit mijn map met mails halen, want er staan er zoveel in, dat het allemaal traag wordt. Negen van de tien mails heb ik waarschijnlijk niet meer nodig, maar voor de zekerheid even op een schijfje zetten kan geen kwaad; mocht ik ze dan tóch nodig hebben, dan kan ik ze tenminste nog ergens terugvinden (worden niet door mijn host opgeslagen, of niet lang genoeg namelijk).
Al met al: ik hoef me voorlopig nog niet te vervelen, maar als het eenmaal klaar is met al die back-ups, dan is het alleen nog maar een kwestie van bijhouden. Gewoon dus maar zo snel mogelijk mee beginnen, zou ik zeggen.
Voor wat extra info om je te overtuigen:
(weet niet of jij Windows 10 hebt en de automatische updates hebt ingeschakeld, maar alleen daardoor zou je dus al bestanden kwijt kunnen raken).
En helemaal griezelig vind ik deze:
Gewoon dus maar even twee van de ontelbare voorbeelden waarom ik het zekere voor het onzekere neem.
Succes ermee!


Back to Top
Lelie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 Juni 2013
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 1547
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lelie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Oktober 2018 om 21:48
Wist je dat ik in december een week naar New York ga en dan in januari weer weg ga voor maar liefst 5 weken! Ik begin het nieuwe jaar goed LOL


Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Oktober 2018 om 08:24
Zo Lelie dat is lekker...
Zeker een goed begin van het nieuwe jaar...
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Oktober 2018 om 09:47
vooral de afsluiter van het jaar, een weekske weg naar NY is al een feest. Musical ingepland of basketmatch?
Back to Top
Lelie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 Juni 2013
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 1547
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lelie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Oktober 2018 om 13:13
Waarschijnlijk beide! Ben heel benieuwd naar de sfeer bij zo´n wedstrijd.
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Oktober 2018 om 15:24
Ohw gaaf zeg...
En ben je de weken al aan het aftellen...
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 172173174175176 187>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.500 seconden.
Lang Yarns