Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Wist je dat...

 Reageer Reageer Pagina  <1 173174175176177 187>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Oktober 2018 om 17:07
wist je lelie dat het naar het schijnt fenomenaal is? Alleen maar van horen zeggen van de kinderen hoor.
Back to Top
handwerkjuffie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 25 Augustus 2016
Locatie: Gld.
Status: Offline
Points: 623
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer handwerkjuffie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Oktober 2018 om 15:06
Nou Lelie, wat een prachtig vooruitzicht. Hopelijk tref je het ook een beetje met het weer daar, maar anders zul je jezelf ook wel kunnen vermaken. Nog even geduld voordat het zover is!
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Januari 2019 om 14:53
wist je dat mijn man me in een vitrine wou zetten om te breien?
Hij had een artikel gelezen over een nederlands keten die oudere mensen daarvoor inzet. Ik keek heel raar en had toch mijn bedenkingen : stel u voor een hele dag daar zitten en breien en zoals hij het voorstelde in een vitrine, wie weet of het niet iets anders is? Mensen in een vitrine doen wel heel andere dingen dan alleen maar breien. Die moeten gebarentaal verstaan en kunnen liplezen en met handen en voeten iets kunnen uitleggen en vooral veel, heel veel douchen naargelang de opkomst.

Dus ikke het betreffende artikel opgezocht en ik kopieer en plak een stukske uit de krant : Zoals Globetrotter in de Duitse stad Keulen, een winkel voor buitensport waar je tussen de aankopen door kunt roeien met een bootje. “Voor zulke dingen willen consumenten nog buitenkomen”   en     “En dat beseffen de mensen achter de Nederlandse keten Granny’s Finest ook. Daar zetten ze oudere mensen in de winkel om mutsen en sjaals te breien. De klant, die kan mee zijn eigen sjaaltje breien.”
Klinkt gelukkig al helemaal anders.
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Januari 2019 om 15:45
Hahaha ik zie het al voor me een glazen ruimte waarin een stoel staat met een klein tafeltje en bep die daar zit te breien...
Na het lezen van de hele omschrijving is het inderdaad anders als dat je het in eerste instantie in je hoofd voor je ziet...
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Januari 2019 om 15:53
Toch zou ik in zo'n geval niet voor rode wol kiezen als ik daar in de kijkert zat.
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Januari 2019 om 16:16
Ik kende het wél op naaigebied. LOL

Wist niet dat het breiend ook kon.

Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Januari 2019 om 16:29
Als ik al goed zou kunnen breien, dan zou ik dat niet graag in een vitrine doen.Misschien als vanwege de bevordering van de wolverkoop heel erg goed betaald zou worden voor de rol als etalagestuk.En dan ook alleen in die rol, natuurlijk.Embarrassed
Back to Top
handwerkjuffie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 25 Augustus 2016
Locatie: Gld.
Status: Offline
Points: 623
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer handwerkjuffie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Januari 2019 om 16:43
Haha, ik zie je al zitten! Ik denk wel dat het een stunt was en dat er héél veel mensen een kijkje zouden komen nemen. Goede omzet voor de wolwinkel... met een kreet: "Hoe meer garen u koopt, hoe groter uw kans dat U volgende week in deze vitrine mag zitten!" :) 
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Januari 2019 om 16:44
Beb ,

Ik zat met vitrine even helemaal verkeerd ,ik dacht dat hij je in een glazen kast wilde zetten .

Pas aan het eind van je verhaal had ik door dat het een etalage was .

Overigens wordt breien voor een handwerkzaak heel slecht betaald .

Ik heb het ooit gedaan, wel thuis , toen ik zwanger was van mijn oudste dochter .
Bij het onderwijs had je enorm lang zwangerschaps verlof en ik verveelde me dood ,Er werd toen iemand gevraagd om wintermodellen te breien.

Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Januari 2019 om 17:04
Ik zag dat ooit eens in een wolwinkel aangeboden. De kosten voor de wol waren hoog, het bedrag voor het werk laag. Ik heb nog gevraagd of ik contact kon opnemen met de breisters, omdat ik liever zelf voor de wol van mijn trui zorgde. Maar dat werd geweigerd. Het was echt bedoel voor de omzet van de winkel.

Even later bleek ik een buurvrouw te hebben die graag breide.
Ze had stapels zelf gebreide truien die haar zoon niet (meer) droeg.
Ik kreeg die helemaal voor niks. Het waren prima truien en zij vond het leuk dat ze weer door iemand gedragen werden.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Januari 2019 om 17:33
Ik denk dat je naast je breistoel een mansbakje of pet moet leggen, en dan heel hard gaan breien als iemand daar een munt in gooit. Daarna voor je uit kijken en neuriën tot de volgende een muntje spendeert.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Januari 2019 om 14:02
Van die levende etalages die zag je vroeger wel eens, leuk was dat - maar een breiende etalage kan ik me niet herinneren.
Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Januari 2019 om 15:25
Vroeger zag je in de etalage van de dierenwinkelook veel levend materiaal. Puppys, jonge poesjes, konijntjes, en tegen Pasen kuikentjes. Ik heb zelfs jonge krokodilletjes in de etalage gezien, wat gelukkig inmiddels verboden is.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Januari 2019 om 19:32
ik nu achter de computer zit te fröbelen. Ik heb pinda's van gaatjes voorzien en ik maak nu een slinger. 1 heb ik er al af en
die gaan dan morgen de tuin in.
Ik had dat allang willen doen en vandaag had ik opeens de geest. Als het er nu geen weer voor is weet ik het ook niet meer.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Januari 2019 om 21:56
Doordenkertje... Ik dacht dat je de pinda's virtueel aan het aanrijgen was en begreep niet wat die vogeltjes in de tuin daar nou mee aan moesten.

Volgens mij is het bedtijd voor mij.
Back to Top
Nickie View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 13 Januari 2019
Locatie: Zuid Limburg
Status: Offline
Points: 80
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Nickie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Januari 2019 om 08:31
Haha, geen slecht idee toch ?
Bij de radio hadden ze het glazen huis om plaatjes aan te vragen.
Glazen huis met breiende dames en dan de sjaals en mutsen verkopen voor de minder bedeelde mensen in eigen land.
Of , de sjaals en mutsen verdelen onder de daklozen en minder bedeelden Tongue
Leeftijd is niet belangrijk maar wat je met die jaren hebt gedaan wel.

Nickie's Hobbycorner
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Januari 2019 om 09:37
Echte pinda's en dan ondertussen even het weerbericht en andere filmpjes kijken.
Back to Top
handwerkjuffie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 25 Augustus 2016
Locatie: Gld.
Status: Offline
Points: 623
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer handwerkjuffie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Januari 2019 om 10:24
En, hebben de vogels de pinda's inmiddels al ontdekt? Ik vind het ook altijd leuk om pindaslingers op te hangen, goed idee van je! Ik heb wel een paar dagen geleden flink wat nieuwe vetbollen in een boom gehangen, waar ik vanaf mijn computer op uitkijk. Sommige vetbollen bewust dicht bij takken geplaatst, anders komen er alleen maar meesjes op af. Nu moeten ze aan bepaalde vetbollen gaan hangen (dat doen de koolmeesjes en pimpelmeesjes), maar ze kunnen voor andere bollen op takken gaan zitten en vanaf daar toch een graantje meepikken. Zó leuk om te zien wat er allemaal op afkomt! Ik heb inmiddels, naast de meesjes, ook twee vinken, een paar roodborstjes en een bonte specht zien genieten van de vetbollen. Met de bonte specht gaat het wel hard hoor, die is natuurlijk groot en eet meer dan het kleine spul, ik denk dat ik eind van de middag weer nieuwe moet ophangen. Verder zitten er merels en eksters in de tuin, en geregeld een blauwe reiger en een paar zilverreigers, en soms een Vlaamse gaai. Eén groot vogelparadijs, echt genieten (maar het houdt me wel van mijn werk, moet ik eerlijk toegeven...).
Met dit weer mogen we de vogels wel een handje helpen. Ik heb nog vetbollen genoeg liggen (sla altijd maar gelijk flink wat in), maar zal ook weer eens pinda's gaan aanrijgen, een mooi klusje voor het weekend!
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Januari 2019 om 11:24
Het leuke van meesjes lokken met pindaslingers is dat diezelfde meesjes je in de zomer komen helpen met luizen vangen.
Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Januari 2019 om 15:40
Originally posted by lw1463 lw1463 wrote:

Van die levende etalages die zag je vroeger wel eens, leuk was dat - maar een breiende etalage kan ik me niet herinneren.


Ik wil je pret niet bederven, maar wacht even met het buiten hangen van pinda´s.
In pinda zit een stof die het eierleggen bevordert. Daar is het te vroeg voor. Te koud en te weinig voedsel.
Pinda´s zijn goed in het voorjaar.

Goed wintervoedsel voor vogeltjes, dat zijn vetbollen met zaadjes, en voercontainertjes met zaadjes, appels, water met suiker.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 173174175176177 187>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.594 seconden.
Lang Yarns