Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Wist je dat...

 Reageer Reageer Pagina  <1 174175176177178 187>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Januari 2019 om 15:45
Originally posted by Nickie Nickie wrote:

Haha, geen slecht idee toch ?
Bij de radio hadden ze het glazen huis om plaatjes aan te vragen.
Glazen huis met breiende dames en dan de sjaals en mutsen verkopen voor de minder bedeelde mensen in eigen land.
Of , de sjaals en mutsen verdelen onder de daklozen en minder bedeelden Tongue


Ik heb eens gehoord van iemand die sjaals breit en die aan lantaarnpalen knoopt met een briefje er bij: Gratis meenemen voor wie het koud heeft.


Leuk idee.Smile
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Januari 2019 om 16:02
dat ik hier zoiets heb hangen in de boom? (zelf gemaakt, ikke instructies man uitvoering)



De mezekes, vinken, mussen krijgen geen kans. Het roodborstje beschouwt het als zijn eigendom.


(foto is niet van het onze) Ik heb een blauwe stop en een roodborstje dus.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Januari 2019 om 16:05
het roodborstje is ook nog eens gek op ongekookte havermout ,las ik op de site van vogelbescherming
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Januari 2019 om 16:06
De Wibra heeft "wol"in de aanbieding 20% korting .

Ik dacht de Saskia
Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Januari 2019 om 16:10
Originally posted by bep bep wrote:

dat ik hier zoiets heb hangen in de boom? (zelf gemaakt, ikke instructies man uitvoering)



De mezekes, vinken, mussen krijgen geen kans. Het roodborstje beschouwt het als zijn eigendom.
(foto is niet van het onze) Ik heb een blauwe stop en een roodborstje dus.


Goed idee.
Zelf gebruik ik geen plastic wegwerp flessen. Bij de statiegeld automaten liggen vaak stapels van die kleinere waterflesjes in de prullenbak. Daar zit geen statiegeld en naar de plasticbak tien stappen lopen is mensen kennelijk te veel moeite. Daar zou ik er wel een paar van kunnen meenemen om vogelvoer huisjes te maken.

Thumbs Up

Ik weet nog even niets te bedenken dat als zitstokje kan dienen.
Zou het zonder stokje ook werken?

Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Januari 2019 om 16:13
dit zijn van die grote bidons van 5 liter. 'k denk niet dat het met 1 of 2 liter flessen kan.

zonder stokske niet denk ik want zo'n randje plastiek is niet echt stevig om op te zitten.

Ge kunt een zo recht mogelijke tak nemen en die als zitstok gebruiken.
Back to Top
Nickie View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 13 Januari 2019
Locatie: Zuid Limburg
Status: Offline
Points: 80
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Nickie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Januari 2019 om 16:26
Eetstokje van de Chinees ?
Hier kan ik ze kopen voor €1,50 per twee.Smile

In plaats van en plastic fles een klein rieten mandje ?
Leeftijd is niet belangrijk maar wat je met die jaren hebt gedaan wel.

Nickie's Hobbycorner
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Januari 2019 om 18:16
Ik spaar die kleine waterflesjes, en blikjes, voor iemand van de sportschool. Die heeft een pasje voor een speciaal inneemapparaat en krijgt voor elk ding 5 eurocent voor zijn sportclub. Apeldoornse boys. Ik heb al diverse vriendinnen, die meesparen. Ik pak ze onderweg, als ik lopend ben, ook op. Vroeger gooide ik ze dan in de container bij de supermarkt, maar nu in de tas voor mijn medesporter. Zelf heb ik een aantal Dopper flessen, waarin ik koelelementjes en gekoeld water doe voor sport en onderweg.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
handwerkjuffie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 25 Augustus 2016
Locatie: Gld.
Status: Offline
Points: 623
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer handwerkjuffie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Januari 2019 om 18:16
O Cocos, ik wist niet dat het nu niet de goede tijd was voor pinda's, wéér iets geleerd. Dan laat ik het gewoon even zitten en houd ik het bij de vetbollen, die weten ze wel te vinden en ze vinden het ook heerlijk. In het voorjaar dus met pinda's gaan verwennen. Bedankt voor de tip!

Leuk idee, Bep! Ik vraag me af of er alléén maar roodborstjes op af komen, volgens mij gaan de meesjes en zo het toch ook wel proberen.

Vanmiddag nog een ander vogeltje in de tuin gezien, weet niet wat het is (zó goed ken ik ze niet), lijkt op een mus, maar was slanker en kleiner. Zo blijf je elke keer nieuwe dingen zien, echt leuk!

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Januari 2019 om 11:40
Originally posted by Mutti Mutti wrote:

De Wibra heeft "wol"in de aanbieding 20% korting .

Ik dacht de Saskia


Ja, ik zag het ook in de nieuwsbrief. Ik denk dat de papieren folder pas maandag op de voordeurmat ligt.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Januari 2019 om 11:44
Originally posted by Cocos Cocos wrote:


Originally posted by lw1463 lw1463 wrote:

Van die levende etalages die zag je vroeger wel eens, leuk was dat - maar een breiende etalage kan ik me niet herinneren.


Ik wil je pret niet bederven, maar wacht even met het buiten hangen van pinda´s.
In pinda zit een stof die het eierleggen bevordert. Daar is het te vroeg voor. Te koud en te weinig voedsel.
Pinda´s zijn goed in het voorjaar.

Goed wintervoedsel voor vogeltjes, dat zijn vetbollen met zaadjes, en voercontainertjes met zaadjes, appels, water met suiker.


Ik kon op de site van Vogelbescherming niets vinden over kwalijke bijwerkingen van pinda's voeren. Hoe kom je aan die informatie?
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Januari 2019 om 11:46
Ik ook niet ,wel las ik dat havermout ook goed is .
Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Januari 2019 om 15:29
Originally posted by Magtelt Magtelt wrote:

Originally posted by Cocos Cocos wrote:


Ik wil je pret niet bederven, maar wacht even met het buiten hangen van pinda´s.
In pinda zit een stof die het eierleggen bevordert. Daar is het te vroeg voor. Te koud en te weinig voedsel.
Pinda´s zijn goed in het voorjaar.

Goed wintervoedsel voor vogeltjes, dat zijn vetbollen met zaadjes, en voercontainertjes met zaadjes, appels, water met suiker.


Ik kon op de site van Vogelbescherming niets vinden over kwalijke bijwerkingen van pinda's voeren. Hoe kom je aan die informatie?


Van een dierenarts. Ik heb ooit geweten wat de eierleg bevorderende stof in de pinda is, maar dat ben ik vergeten. Maar ik zou het geen "kwalijke bijwerking" willen noemen. Hobby vogelhouders gebruiken de werking om de eierleg op gang te brengen, als die te lang uitblijft. Dan is het een heel nuttig effect. En wie duiven of kippen houdt, weet ook dat er allerlei effecten zijn van verschillende voedsel componenten.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Januari 2019 om 15:52
Ik vond het raar dat er niets op hun site staat. Je wordt toch ook gewaarschuwd om eenden geen brood te geven en ze zeker niet bij te voeren, als ze op vrijersvoeten zijn? Ze hebben het juist over pinda's en pindakaas, alleen mag je niet de mensensoort geven, omdat daar zout en/of suiker in zit. Wat alweer achterhaald is, er zijn nu pindakaassoorten, waar alleen pinda in zit.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Januari 2019 om 16:42
Er is ook speciaal voor vogels bedoelde pindakaas. Ik denk dat daar geen zout in zit.
Heel goed om in het voorjaar aan de vogels te voeren.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Januari 2019 om 13:09
Ik had dat gelezen van die pinda's en schrok er een beetje van en heb ze binnen gehaald .

Ik heb toen een mail gestuurd naar de vogelbescherming ,om te vragen of die dierenarts gelijk had en als dat zo was of het dan niet beter was dat de vogelbescherming dat ook zou vertellen .
Zojuist kreeg ik een mail terug dat dit een onzin verhaal was .
Wel moet je er in het broedseizoen mee stoppen omdat de jonkies ze niet kunnen verteren .

Ieder moet nu maar zelf bepalen wat hij /zij doet maar ik voel me niet meer schuldig .
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Januari 2019 om 13:39
https://www.natuurpunt.be/pagina/hoe-voeder-je-de-vogels-je-tuin#seizoen

in de lente en de zomer geen pinda's of pindakaas. Nu herfst/winter hebben die juist dat 'vet' van de pinda's nodig om warm te blijven.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Januari 2019 om 10:50
Ik had al bijna de pinda's aan de kippen gevoerd . . . maar ze zijn alweer aan de leg
Back to Top
handwerkjuffie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 25 Augustus 2016
Locatie: Gld.
Status: Offline
Points: 623
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer handwerkjuffie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Januari 2019 om 11:04
Wat raar dat de vogelbescherming en dierenarts elkaar tegenspreken.

Voor de zekerheid houd ik het maar gewoon op vetbollen in de winterperiode, afhankelijk van het weer tot bijvoorbeeld eind maart of begin april, dan kan het toch niet fout gaan lijkt me.

Vroeger gaven mensen ook altijd melk aan egeltjes, daar dacht je dan goed aan te doen, maar dat bleek dus ook helemaal niet goed te zijn...

Ik heb toevallig net vijf nieuwe vetbollen opgehangen en ze zitten alweer te smullen. Het sneeuwt hier nog niet, maar dan kunnen ze er toch weer even tegen als het straks slecht weer wordt. In de lente, zomer en herfst voer ik ze eigenlijk nooit bij, want dan is hier zoveel voedsel voor ze te vinden, dat ze het dan echt niet nodig hebben.

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Januari 2019 om 12:10
Wij voeren het hele jaar door, ze weten ons te vinden en als ze broeden of jongen verzorgen, is het handig voor ze. Vorige zomer leek het me in ieder geval beter, omdat er zo weinig regen viel. Ik was bang dat er niet voldoende eten was. De eksters krijgen restjes kattenvoer. Volgens mij mag je dat de egels ook geven. Maar wij hebben voldoende slakken in de tuin voor het egeltje dat in onze tuin is ingetrokken.

Hier sneeuwt het nog niet, ik ben benieuwd.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 174175176177178 187>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.453 seconden.
Lang Yarns