Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Wist je dat...

 Reageer Reageer Pagina  <1 175176177178179 187>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Januari 2019 om 15:59
Kippen hebben een heel lang eierleg seizoen. ls de dagen kort zijn onderbreken ze de leg even en dat is goed. Hun lichaam heeft een rustperiode nodig. Maar als ze in de lente en zomer van de leg zijn, terwijl ze verder niks mankeert, dan is het mogelijk door broeds worden. Wil je geen broedende kippen, dan kun je ze met pinda´s weer aan de leg helpen en de broedheid verdwijnt. Ik heb dat wel eens zo gedaan en het werkte. Omdat ik het zelf heb ondervonden met de kippen, geloof ik die dierenarts wel en de vogelbescherming niet. Wilde vogeltjes hebben in de winter inderdaad vet nodig. Dat zit niet alleen in pinda´s, maar ook in zaden, noten en vetbollen.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Januari 2019 om 18:21
Ik denk dat ieder maar moet doen wat hij of zij goed en doenlijk vindt. Zullen we de pinda-discussie dan nu sluiten?
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Januari 2019 om 19:32
Originally posted by handwerkjuffie handwerkjuffie wrote:

Ik heb toevallig net vijf nieuwe vetbollen opgehangen en ze zitten alweer te smullen. Het sneeuwt hier nog niet, maar dan kunnen ze er toch weer even tegen als het straks slecht weer wordt. In de lente, zomer en herfst voer ik ze eigenlijk nooit bij, want dan is hier zoveel voedsel voor ze te vinden, dat ze het dan echt niet nodig hebben.

In de zomer en najaar hebben ze vanzelf al veel te eten in mijn tuin. Gelukkig heb ik genoeg bessen om die met de vogeltjes te delen zonder zelf iets tekort te komen. En ze eten meteen ook bladluizen op. In het najaar laat ik de laatste appels hangen voor de vogels en daar maken ze dankbaar gebruik van.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Januari 2019 om 20:37
Als je ziet hoe ze in de zomer mijn composthoop molesteren... Vooral eksters en merels graven als bezetenen in het afval. Wat hen niet aanstaat, slingeren ze eruit. Tijdens het spitten in het voorjaar word ik nogal eens door een merel "verjaagd" omdat hij een lekkere pier te voorschijn ziet komen. Die kans geef ik hem natuurlijk.

Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Januari 2019 om 20:42
Ik laat de kippen altijd hun gang gaan, ik licht ook niet bij. Als de kippen ruien raken ze ook van de leg, maar het is mij altijd een raadsel
waarom ze altijd hun veren laten vallen terwijl het buiten koud is Geek
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Januari 2019 om 08:12
Misschien maken ze dikkere veren?
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Januari 2019 om 13:55
Originally posted by lw1463 lw1463 wrote:

Ik laat de kippen altijd hun gang gaan, ik licht ook niet bij. Als de kippen ruien raken ze ook van de leg, maar het is mij altijd een raadsel
waarom ze altijd hun veren laten vallen terwijl het buiten koud is Geek


Ik denk dat vóór de winter klaar willen zijn met het breien van hun nieuwe trui. Wink
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Online
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Januari 2019 om 14:00
Kan jij je dekbed bijvullen ,gewoon edelmoedig
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Februari 2019 om 16:42
Kippen houden niet van sneeuw, dat wist ik al, maar ik heb gisteren toch zo gelachen. Er was nog een stuk in de ren waar geen sneeuw lag
en daar strooide ik het voer. Ze kwamen 1 voor 1 het trapje af en halverwege het trapje vlogen ze om 1 meter verder voorbij de sneeuw weer te landen.
Wat een kuikens zijn het ook LOL ze zijn ook dochters van wat ik de aviateurs noemde. Ik had Leghorn eieren gekocht en de kippen die daar
uitkwamen die vlogen allemaal als de beste, die hadden voor ze uit het ei kwamen allemaal hun KLM diploma al. Ik heb nog nooit andere kippen
gehad die zo goed konden vliegen.
 
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Februari 2019 om 11:59
Wist je dat...
...ik hier nog een oud profiel heb wat ik niet meer gebruik...
...dat ik alles heb afgezocht naar hoe ik dat profiel kan verwijderen...
...en ik het totaal niet heb kunnen vinden...

Weet iemand of deze mogelijkheid bestaat???
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Februari 2019 om 12:26
Als je hier nog een account hebt, kan je dat niet zelf verwijderen. Je kan een PB sturen naar de admin en om uitschrijving vragen van dat ene account. Het gebeurt vaker dat leden hun wachtwoord vergeten en dan met frisse moed en nieuwe naam opnieuw beginnen. Soms zie je bij de verjaardagen dat er 2 of 3 personen jarig zijn terwijl het allemaal dezelfde is. De meesten laten dat blijkbaar gewoon staan. Ik kan me voorstellen dat jij het graag op een nette manier wilt afronden. Net zoiets als je draadjes naar behoren instoppen. Misschien heb je hier wat aan. Wink   
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Februari 2019 om 13:00
Dank je wel kamilla mijn oude profiel was droppie waar ik niet meer in kwam...
Nadat ik dit nieuwe profiel aangemaakt had wist ik terug te vinden wat mijn ww was maar heb ik toch dit profiel behouden...
Dus wel zo netjes om de andere eraf te laten gooien...
Vind ook de lijst met mensen die erop staan erg lang waarvan meer als de helft hier ook echt niet meer komt...
Grote schoonmaak in accounts zou wat mij betreft echt wel mogen...
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Februari 2019 om 13:09
Volgende zoek klusje gehad maar zelfs een administrator of moderator kan ik niet vinden...
Er staat in de FAQ wel dat je daar moet zijn maar niet waar je ze kan vinden of wie het zijn...
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Februari 2019 om 13:14
Ha-ha, het is inderdaad een zoekopdracht:

1 ... ga naar de ledenlijst
2 ... zoek Hobbydoos bij de letter H
3 ... klik op PM en schrijf het berichtje

Misschien zijn er nog wel andere routes, maar deze is mij bekend.
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Februari 2019 om 13:32
Dank je wel kamilla bericht is verzonden...
Heb nog een manier gevonden:
bij de ledenlijst druk je op groep waar dat admin groep bovenaan komt te staan en kun je gelijk zien welke 2 personen dat zijn ...
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Februari 2019 om 16:58
Als je toen je verjaardag hebt vermeld, dan komt je andere naam eens voorbij, en dan weet je de spelling. Ik vraag me af of een weggestreepte naam dan ook betekent dat er één lid minder is.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Februari 2019 om 09:02
Geen idee hoe dat het precies werkt...
De naam wist ik nog wel maar het wachtwoord niet meer dus heb toen een nieuwe aangemaakt...
Daarna kwam ik ergens thuis in een schrift me wachtwoord weer tegen en kon ik er weer in...
Maar ja heb dit account nu al zo lang en suziesfreubels is ook wel echt mijn pseudoniem geworden dus heb ik besloten deze te houden...
Droppie zo hete mijn eerste Fiatje vandaar dat ik toen voor die naam had gekozen ...
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Februari 2019 om 10:46
Het hangt ook een beetje van de structuur van het forum af, het zou dus zo kunnen zijn dat als Renske gaat schonen er van alles omvalt.
Maar een opgeschoond forum zou mijn voorkeur hebben.
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Februari 2019 om 13:05
Je hebt natuurlijk van die een dags vliegen en ja dat ga je niet tegen natuurlijk...
Maar er zijn nu heel erg veel gebruikers die nooit meer inloggen en dat is natuurlijk ook een soort van vervuiling...
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Februari 2019 om 17:55
Na een jaar niet gebruikt te zijn de account verwijderen, dat lijkt me een goede verbetering. Maar zou dat betekenen dat alles, wat die persoon geschreven heeft in tips of andere rubrieken, dan ook verdwijnt?
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 175176177178179 187>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.516 seconden.
Lang Yarns