Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Wist je dat...

 Reageer Reageer Pagina  <1 178179180181182 187>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
francis3 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 20 Januari 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 559
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer francis3 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Mei 2019 om 23:45
 zo de eerste houten kader staat al vast. (acht schroeven met pluggen) nu kan het tweede deel gemaakt worden
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Mei 2019 om 12:18



Als de foto te groot is, het formaat niet aangepast, komt hij liggend op het forum terecht.
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
francis3 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 20 Januari 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 559
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer francis3 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Mei 2019 om 01:44
Danku Lao tse, weer wat bijgeleerd. 
Drie jaar geleden dan heb ik met duckt tape de linten moeten vastmaken. ze vielen er namelijk geregeld uit. En, raar maar waar, de witte linten die breken tijdens de winterslaap. Die heb ik dan ook maar aan mekaar geplakt. 

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Mei 2019 om 08:27
Plastic wordt broos. Onze oranje vlaggetjes bleken vorig jaar helemaal vergaan te zijn. Ik heb voor deze zomer nieuwe gehaakt. De biologisch afbreekbare zakken doen hun naam in de voorraadkast al eer aan.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Mei 2019 om 12:09
Originally posted by Magtelt Magtelt wrote:

    De biologisch afbreekbare zakken doen hun naam in de voorraadkast al eer aan.


Daar moet dus ook een houdbaarheidsdatum op LOL
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Mei 2019 om 13:13
Misschien een idee voor de plasticzakken die wij van de gemeente krijgen om platic
in te verzamelen en op de ophaaldag langs de weg te zetten .

Met grote letters beperkt houdbaar .😊
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Mei 2019 om 17:36
Ik geloof wel dat het op de papieren omband staat, maar die gaat al snel in de blauwe container. Voor plastic, blik en drankpakken hebben wij nu een oranje container. Met restvuil moeten we 30 of 60 liter zakken zelf slepen naar containers, die bij flatgebouwen in de buurt staan. Met een pasje. Het ronde deksel is erg zwaar. Ik train twee keer in de week, dus ik kan het. Maar voor oudere mensen is het moeilijk gedoe. Ik heb een kar op luchtbanden voor de boodschappen, maar ik heb namens mijn oude buurgenoten gemopperd en geen echt antwoord gekregen. Wel over de drankpakken, die we geacht worden te pletten. Dat hoeft niet, maar dan is de oranje container eerder vol. En die wordt om de 14 dagen geleegd. Ik had gevraagd hoe ze dat gedacht hadden: met een mokerhamer of er op staan en later dweilen. Voor de literpakken heb ik een plastic frame met puntjes van binnen, om het pak te rillen. Mijn suggestie was, dat ze zouden ijveren bij fabrikanten voor zo'n ding voor 1,5 literpakken. Maar dat gaan ze niet doen. In de informatiefolder hadden ze zo'n idealistisch verhaaltje over elkaar helpen. Nou, onze buren zetten hun container 's avonds aan de weg, net nog op eigen erf, en halen hem de volgende dag na hun werk binnen. Als ze midden op straat worden achtergelaten door de Circulus, zet ik ze in ieders voortuin. Dus waar zou ik hulp vandaan moeten halen?
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Mei 2019 om 18:35
Die plasticzakken ,waar nu dus ook de blikjes en melkpakken in moeten ,zijn in een vloek en een zucht kapot . De inhoud komt op straat terecht .
Als Meerlanden geweest is raap ik vaak de troep op ,maar gooi ze dan in de kliko voor de restafval ,ik ga ze echt niet weer in een plastic zak doen .
Wij hebben dus nog kliko 's voor het restafval ,maar die zet meerlanden voor onze uitrit door een voorloper ,dus niet de buren en overburen .

Moeten wij eruit dan moeten we de volle kliko's weghalen en een plekje voor zoeken . Zijn ze leeg dan zetten we ze maar in de tuinen waar ze horen .

Ik heb het al zovaak gemaild ,het helpt niets . Die lege vind ik geen probleem ,maar die volle zijn best zwaar om een eind weg te zetten .

Ze zijn nu van plan om chips in de restafval kliko te plaatsen dan weten ze hoe vaak hij aan de weg staat en wat het gewicht is . Snappen ze nu niet dat anderen straks jouw kliko gaan vullen .

Bij mijn zusje moeten ze ook met een pasje het restafval wegbrengen ,dat gaat per keer dat je klep open doet geloof ik
Ouderen uit de senioren woning doen dat met de rollator , met maar een kleinzakje ,dat loopt aardig op , nu heeft een buurman een systeem bedacht ,dat hij de kleine zakjes van de ouderen verzamelt en in een grote doet en de ene keer het pasje van de een gebruikt wordt ,en de volgende keer van de andere maar dat is nog een hele administratie ben benieuwd hoelang dat blijft bestaan .

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Mei 2019 om 08:52
Wij hadden vóór deze lente ook een grijze kliko met chip. Stond die eenmaal aan de weg, dan maakte het niet uit of iemand er iets bij deed. Nu kon je wel kiezen voor een gechipte kleinere kliko, 3 x 60 liter, die voor € 7,58 per keer geleegd kan worden. Dan is het zaak van een slotje er op. Met de milieupas betaal je € 0,72 voor 30 liter, € 1,44 voor 60 liter. Voor die grijze betaal je ook nog € 25,00, de oude grijze is allang opgehaald. De groene en oranje kliko's worden gratis geleegd. In ieder geval merk je er niets van, we betalen wel belasting voor waterschap, afvalstromen etc. Overigens hebben wij een apotheek in de buurt, die naast oude medicijnen ook doordrukstrips en medicijnverpakkingen aanneemt. Want die mogen weer niet in de oranje. Je hebt dan wel een keuken vol kleine containers.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
francis3 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 20 Januari 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 559
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer francis3 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Mei 2019 om 10:38
Hier de achterdeur, maar dan met het houten kader errond
Hier zie je het houten kader wat beter
Hier hangt de vliegendeur er aan, maar nog zonder het vliegengaas, dit om de scharnierpunten te plaatsen, en ook om te zien of de deur dan ook open en toe kan
Inderdaad, de deur kan open en toe. 
Nu is die er terug afgehaakt, zodat het vliegengaas er op gemonteerd kan worden. 
wat ik ook doe, bij mij blijven die foto's liggen. of ik nu Website/Email (320x240) neem of thumbmail (160x120)  die foto's blijven liggen. Op andere forums heb ik dat dus niet. Daarstraks dan had ik iets héél raars, zomaar werden er woorden veranderd in de tekst. Twee keer opnieuw begonnen, en nu zet ik het hier maar neer, want toen ik een nieuw bericht aanmaakte, dan kwamen er zelfs geen foto's op, enkel een link.  Maar afijn, nu is het toch gelukt om een paar foto's te plaatsen.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Mei 2019 om 15:42
Ik ben zo blij dat ik niet de enigste ben die aan het klooien is .

Wij hebben vloerverwarming .Sinds September een nieuwe modulerende ketel ,moet erg zuinig zijn .
Het huis is nu van vloer tot dak geisoleerd .
Wat de installateur of ik ook doe de vloerverwarming doet het niet meer . ( hoeft nu ook niet meer ,maar we zijn er de hele winter mee bezig geweest )
Conclusie het huis is nu zo goed geisoleerd dat de vloerverwarming niet meer warm wordt ,want de kamer is eerder warm dan de vloerverwarming en die blijft dus koud en dat is een gemis aan comfort in de winter De installateur wordt er dol van .
Je huis kan kennelijk ook tegoed geisoleeerd zijn .

We hebben nu zomerstop van het najaar gaan we het wel weer proberen
Back to Top
francis3 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 20 Januari 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 559
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer francis3 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Mei 2019 om 01:28
dit moest de onderste foto zijn van de reeks van 4

Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Mei 2019 om 14:09
Ik heb op vakantie heftig gehaakt aan een corner to corner deken en die is misschien voor een kwart klaar - toen was hij groot genoeg om
onder te zitten en een begin te maken met zelfgemaakte boodschappentas numero 1 - ongeveer een derde af.
Nu moet ik eerst bonen planten en gras maaien en 100.000 andere dingen doen voor ik er verder mee kan.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Mei 2019 om 15:51
Fijne en nuttige vakantie gehad, zo te horen. Welkom terug in het land en succes met je bonen! Hier ben ik er ook mee bezig.
Back to Top
francis3 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 20 Januari 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 559
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer francis3 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Mei 2019 om 23:55
Het houtwerk heeft een eerste laag gehad, denk volgende week een tweede laag. Dan is het nog beter beschermd tegen de weersinvloeden. OK. als het regent, dan blijft MEESTAL een strook van ong 25 cm droog. 
Back to Top
francis3 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 20 Januari 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 559
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer francis3 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Juni 2019 om 23:45
Zo de vliegendeur hangt, nu nog een paar latjes bijtimmeren en dan is de klus helemaal geklaard. 

Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Juni 2019 om 09:02
Knap gedaan .
Ik zal het je niet nadoen .

Nu weten de vliegen waar ze moeten blijven ,buiten en niet binnen .

Back to Top
francis3 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 20 Januari 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 559
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer francis3 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Juni 2019 om 01:23
De vliegendeur is af, en ze staat er in. Spijtig voorval, de poezen hebben er nog schrik van (is iets nieuws aan de deur he)
Nu kan ik zelfs de foto niet plaatsen. 

Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Juni 2019 om 02:45
wist je dat ik de week dat we op de grens Drenthe/Friesland waren, ik heel veel heb bijgeleerd ivm mijn gsm?
bv : dat dat wiel van die kruiwagen die op zijn kop ligt dat dat in feite een microfoon voorstelt?
dat ge als ge daar op drukt en ingedrukt houdt dat ge dan een stemopname kunt doen en die verzenden?
dat ge ook een bericht kunt laten typen door iets in te spreken en het laten versturen?
dat ik waarschijnlijk heel onduidelijk spreek, want bij zo'n probeersel : 'ik probeer het' kreeg ik de melding of ik 'masturbeer' bedoelde? En ik zat perplex te kijken.


Ik vroeg mij af hoe ge een printscreen kon maken van het schermke. Mijn schoonzus moest op de twee zijkanten duwen en het was in orde. Mijn tantezeggerke (met een mentale beperking) moest op weet ik wat allemaal tegelijk drukken en het was in orde. Ik heb maar aan éne kant waar ik op iets kon drukken en de combinatie van vanalles lukte ook ni. Mijn tantezeggerke dus, neemt mijn gsm en ik sta naast hem en hij probeert van alles. Op een gegeven moment roept hij scriensjot. En op het scherm verschijnt er van alles. Hij roept opnieuw scriensjot en ik dacht : hij is zich kwaad aan het maken omdat hij niet weet hoe het geschreven moet worden. En er verschijnt terug van alles op het scherm over een screenshot. Ik sta met mijn mond open heel verbluft te kijken en kijk hem aan van hoe hebt gij dat in godsnaam gedaan. Blijkt dus dat ge op dat kruiwagenwiel naast de G van google kunt drukken en iets zeggen en dan zoekt hij. Van alles geprobeerd dat er voorgesteld werd, maar geen printscreen die genomen werd. Hem nog efkes laten doen en uiteindelijk heeft hij het gevonden. Ge moet heksentoeren uithalen om een printscreen te kunnen maken. Ik moet dus vanachter mijn vinger op dat 'gat' dat ik dacht dat een grote lens was houden, opzij het geluid op nul zetten en op die toets en de aan/uit toets drukken en allemaal tegelijkertijd.
Dus met die nieuwe kennis van spraakberichten sturen, ingesproken berichten laten typen en verzenden aan de slag. Stuur ik naar mijn dochter de 2 versies krijg ik als antwoord op het spraakbericht : mama dat bestaat al 10 jaar. En op het bericht (dat ik ingesproken had om te laten typen en verzenden, maar dat zij gewoon als een bericht krijgt) : dat heet sms, mama.









Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Juni 2019 om 07:06
Mijn gsm maakt een scriensjot als ik met de smalle kant van mijn hand (van topje pink t/m pols) van links naar rechts of van
rechts naar links over het scherm wrijf . . . misschien bij jou ook wel . . .
Ik gebruik ook de stemopdracht om foto's te maken (capture, sjoot of smile) dat is wel een optie die je speciaal aan moet zetten (bij het tandwiel van de camera)
 
Laatst stond er een apart woord in een boek dus ik pak de telefoon erbij om dat op te zoeken, bliep zei mijn telefoon. Hè dacht ik wat nou weer ??? Geek
Dus ik nadat ik het moeilijke woord gegoegeld had wat trouwens gewoon raapsolie betekende goegelde ik mijn telefoon rammelt steeds . . .
En zo waar kreeg ik antwoord, je telefoon kan ook chips lezen en omdat ik een biebboek met chip in mijn handen had probeert hij dat op
zo'n moment. De telefoon reageert dus ook op paspoorten, betaalpassen enzovoorts enzovoorts - ik heb die optie dus uitgezet.
Tandwiel, verbindingen, NFC en betalingen - UIT
 
En zo ga ik denk ik eerst strijken voordat het keiheet wordt.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 178179180181182 187>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.438 seconden.
Lang Yarns