Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Wist je dat...

 Reageer Reageer Pagina  <1 184185186187>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 December 2019 om 14:50
Originally posted by Lao-tse Lao-tse wrote:

Computer kan ook traag worden door teveel temporary files.
Een ervaren computerhobbiïst kan ze zelf opschonen.
Ik waag mij er niet aan.
Maar het kan zinnig zijn om er een it'er naar te laten kijken
Ga ik straks even doen, maar ik verwacht geen wonderen
Back to Top
francis3 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 20 Januari 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 559
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer francis3 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 December 2019 om 11:50
Ik was gisterennamiddag nog snel naar de winkel geweest (was toevallig open vanwege de komende feestdagen) en voor mij stond er een vrouw (klant) aan de bediening. Zij vroeg aan de vrouw die geriefde, "Een halve kilo verlegen kaas". (zij bedoelde natuurlijk belegen kaas)
Die moest bedienen, wist niet wat zij moest hebben. Ik zei dan maar:"Zij bedoelt belegen kaas".
Zegt die klant:"Awel dat zeg ik toch, verlegen kaas"


Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 December 2019 om 15:03
Ha-ha...


Voor studie heb ik vroeger 1 jaar in Belgie gewoond. Ik ging naar de markt en vroeg om grapefruits bij de fruitkraam. De verkoopster wist niet waar het over ging. Ik zag ze liggen en wees ze aan: ahhh, dat zijn pompelmoezen. Eigenlijk vind ik pompelmoes veel lekkerder klinken dan grapefruit.

Toen ik mijn oom op visite kreeg, wilde ik hem graag ham geven op brood. Dat lustte hij graag. Bij de slager vroeg ik om "een ons ham". Ze keken me niet begrijpend aan. Met aanwijzen kom je gelukkig een heel eind in zo'n ver land. Het moest "100 gram hesp" zijn.
Back to Top
francis3 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 20 Januari 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 559
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer francis3 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 December 2019 om 00:59
Originally posted by Kamilla Kamilla wrote:

Ha-ha...


Voor studie heb ik vroeger 1 jaar in Belgie gewoond. Ik ging naar de markt en vroeg om grapefruits bij de fruitkraam. De verkoopster wist niet waar het over ging. Ik zag ze liggen en wees ze aan: ahhh, dat zijn pompelmoezen. Eigenlijk vind ik pompelmoes veel lekkerder klinken dan grapefruit.

Toen ik mijn oom op visite kreeg, wilde ik hem graag ham geven op brood. Dat lustte hij graag. Bij de slager vroeg ik om "een ons ham". Ze keken me niet begrijpend aan. Met aanwijzen kom je gelukkig een heel eind in zo'n ver land. Het moest "100 gram hesp" zijn.
Ik heb het eens opgezocht op google, ge tikt gewoon 
wat is het verschil tussen pompelmoes en grapefruit
in en dan klikken en helemaal bovenaan de lijst, zie je de uitleg.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 December 2019 om 10:06
Ja tegenwoordig heb je goegel en een slimme telefoon, vroeger waren het nog echte avonturen
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 December 2019 om 11:00
Er was vroeger op tv een programma van Jos Brink .

Daar waren toen mensen op die de gekste dingen konden raden ,zo gek dat ik eigenlijk dacht dat het doorgestokenkaart was .

We kwamen erop omdat mijn kleinzoon van 10 beweerde dat hij alle voetbalnetten van de voetbalclubs kon herkennen .

Ik wist niet eens dat daar verschil in was ,een voetbalnet is een voetbalnet . En waarachtig hij herkende ze allemaal . Een keer kwam er een oud net voorbij en zelfs dat wist hij ,dat het het vroegere net was van een bepaalde club .

Back to Top
francis3 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 20 Januari 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 559
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer francis3 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 December 2019 om 22:45
Wij keken ook zo veel mogelijk naar dat programma, 'WEDDEN DAT" 
Er was iemand die aan de groeven van een vinyl L.P. kon zien welke liedjes, en welke vertoler(s) en waar dat die daar op stonden.

Er was ook iemand die evengrote stukjes choclaDE kreeg te eten, (geblinddoekt) en die wist te vertellen welke smaak, welk formaat, EN welk mer het was. 

Er was er ene waar er drie deuren voor neergezet werden, allen met een cilinderslot. Er werd op het podium een rek met tientallen blinde sleutels voorgereden (net zoals die bij de slotenmaker in de winkel hangen) en een werkbank met bankvijs, vijlen en zo meer. In de deuren zaten cilindersloten. Het nummer van dat slot stond op de deur en de deur was op slot. 
Dan werd die slotenmaker tevoorschijn gehaald en die kreeg per deur twee minuten. En om te laten zien dat de deuren op slot waren, werden die eerst getest of die alsnog open konden. Dat ging dus niet. 
Dan bekeek hij het nummer van dat slot dat op de deur stond en nam een blinde sleutel. Dan begon hij te vijlen en binnen anderhalve minuut, werd DIE deur opengedaan. Hij probeerde dan ook die twee andere deuren, en bij die ene ging de sleutel er zelfs niet in, bij de andere enkel in het slot, maar kon die niet omdraaien. En zo ging dat opnieuw bij de twee andere deuren. 
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 December 2019 om 13:30
@ Francis: interessant om te weten dat de pompelmoes eigenlijk een voorouder is van de grapefruit. Ik dacht altijd dat de Nederlander vaak (helaas) de voorkeur geeft aan Engelse benamingen. De zogenaamde pomelo stond er ook bij vermeld. Die is ook heerlijk!   
Back to Top
francis3 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 20 Januari 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 559
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer francis3 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 December 2019 om 23:53
@ Kamilla, ge ziet waar google goed voor is eh? als ik iets moet weten, dan google ik geregeld. 

Back to Top
petraco View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 13 November 2012
Locatie: Z.Limburg
Status: Offline
Points: 5757
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer petraco Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Januari 2020 om 21:29
mijn schoonmoeder heeft de oude kantkloswerkjes van mijn man gevonden die hij als ongeveer 11 jarige heeft gemaakt zo leuk. Maar ook de klosjes en Britt en ik zijn er blij mee gaan het binnenkort eens proberen.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Januari 2020 om 21:41
Leuk om zoiets te vinden ,zeker een werk van een 11 jarige .

Heb je nu ook een kussen en spelden ?

Back to Top
petraco View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 13 November 2012
Locatie: Z.Limburg
Status: Offline
Points: 5757
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer petraco Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Januari 2020 om 22:04
Originally posted by Mutti Mutti wrote:

Leuk om zoiets te vinden ,zeker een werk van een 11 jarige .

Heb je nu ook een kussen en spelden ?Spelden zaten er ook nog keurig bij. Nog geen roestplekjes. Kussen hebben we ook gevonden via een lieve mevrouw . Patronen en boekjes waren er ook nog. Nu nog de tijd vinden om eens te gaan proberen en me man wil zelf ook nog eens gaan oefenen.

Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Januari 2020 om 09:44
Die tijd komt ook wel ,en de slag heeft hij waarschijnlijk ook wel weer snel te pakken .


Ik heb alles weggedaan behalve de klosjes met de kralen, die moeten nog ergens liggen .
Back to Top
petraco View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 13 November 2012
Locatie: Z.Limburg
Status: Offline
Points: 5757
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer petraco Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Januari 2020 om 21:14
Originally posted by Mutti Mutti wrote:

Die tijd komt ook wel ,en de slag heeft hij waarschijnlijk ook wel weer snel te pakken .


Ik heb alles weggedaan behalve de klosjes met de kralen, die moeten nog ergens liggen .

Wat leuk dat je ook kan kantklossen, als we vragen hebben dan kunnen we dit ook hier doen.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Januari 2020 om 22:12
Originally posted by petraco petraco wrote:

mijn schoonmoeder heeft de oude kantkloswerkjes van mijn man gevonden die hij als ongeveer 11 jarige heeft gemaakt zo leuk. Maar ook de klosjes en Britt en ik zijn er blij mee gaan het binnenkort eens proberen.


Als ik het goed begrijp dan heeft Britt haar creativiteit van twee kanten ge-erfd.
Back to Top
francis3 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 20 Januari 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 559
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer francis3 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Januari 2020 om 09:23
Ik kijk naar de kalender en bedenk net dat, moest pa-zaliger NU nog leven (overleden 16 juni 1986), dan zou hij vandaag (10 januari 2020) 96 jaar geworden zijn. 
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Januari 2020 om 15:09

Dat soort gedachten komen en gaan, daar had ik nou toevallig gister ook last van - ook over mijn vader. Misschien was het gisteren

wel gedenk uw vader dag. Ik hoop dat hij trots op mij is.
Back to Top
francis3 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 20 Januari 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 559
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer francis3 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Januari 2020 om 09:48
Eindelijk, mijn kap/muts voor mijn (gebreide) jas/vest is af. Nu nog een rits eraan zetten, en dan is die helemaal af. 

Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Januari 2020 om 16:13
ik het nodig vond een nieuwe (gebruikte 2ehandse) compjoeter aan te schaffen
dat ik nadat ik er 2 weken naar gestaard heb, ik hem vandaag aangesloten heb
ik mijn 1e hobbel genomen heb en de standaard gebruiker een naam van mijn keuze gegeven heb, omdat ik niet steeds als del(l) uitgescholden wenste 
te worden door den masjien
want verdorie wat is het soms moeilijk om een computer naar jouw hand te zetten
ik nu aan het uitrusten ben en naar de hobbydoos gesurfd, aangelogd, ja je mag het wachtwoord onthouden aangevinkt heb 
Wat zal ik dan nu eens gaan doen ? Hmm, de virusscanner installeren denkt mij - wens me geluk 
o boy, ik kan de emoticons niet invoegen - zucht :-(
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Januari 2020 om 16:18
Nou zo dan Geek
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 184185186187>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.578 seconden.
Lang Yarns