Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Wist je dat...

 Reageer Reageer Pagina  <1 162163164165166 187>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 April 2018 om 09:56
Ja, ik heb normaal gesproken fruit en groenten in de tuin. Hoewel dit jaar een beetje een verloren jaar is voor van alles en nog wat. Ik kwam met mijn vinger in de frietsnijmachine terecht, zodat mijn vinger flink beschadigd raakte. Ik moet die vinger ontzien en goed beschermd houden tot dat het weer een beetje de vorm van een normale vinger heeft.

Dit jaar heb ik daarom nog niet gespit, niet gezaaid, wel een beetje geoogst. Winterpostelein komt vanzelf overal in de tuin op nadat ik het een keer heb gezaaid en de kans gegeven om zaad te maken. Gisteren kon ik daarvan geplukt en verwerkt in een stamppotje. Rabarber schiet nu de grond uit, dat zal ik later wel gaan plukken en verwerken. Bessenstruiken had ik willen snoeien, maar dat moest ik een jaar uitstellen. Evengoed ziet het er naar uit dat en flink wat bessen aan zullen hangen als mijn vinger weer in orde is. De fruitbomen zien er veelbelovend uit. Tegen de tijd dat daar wat aanhangt zal ik mijn handen weer allebei normaal kunnen gebruiken. En de noten, daar hoef ik eigenlijk niks voor te doen. Als het zo ver is, dan zal ik ze rapen.

Wat de moestuin betreft, die had allang gespit en gezaaid moeten zijn. Ik beschouw dit jaar maar als een rustjaar. Zoals ze vroeger de grond eens in de 7 jaar braak lieten. Gelukkig is er een supermarkt dichtbij, dus ik hoef niet te verhongeren.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 April 2018 om 12:41
De genezing van je vinger gaat zeker voor. In een tuin loop je toch wel enig infectiegevaar. Een jaartje braak laten liggen, kan geen kwaad. Alhoewel het een erg laat voorjaar is geworden, had je in andere gevallen nog best wat kunnen verbouwen. Mijn omspitklus heb ik afgelopen zaterdag afgerond.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 April 2018 om 10:07
ik een groot deel van de West trui uitgehaald heb
dat ik met een strepenmasjien een strepenpatroon gemaakt heb
ik denk dat het de strepenmasjien die Kamilla een keer linkte was, maar dat weet ik niet meer zeker
En sindsdien ben ik al weer een heel stuk de goede kant op gekomen
dat ik bang ben dat dit een ervaringstrui wordt (zo'n ding dat je later helemaal uittrekt, maar waar je wel veel van geleerd hebt)
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 April 2018 om 10:20
Een streepjesmasjien? Ik weet niks van een masjien. Ik hoop van harte dat ik niet de schuldige ben van jouw dwaalspoor.
Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 April 2018 om 10:22
Wat is een strepenmasjien?
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 April 2018 om 14:44
O nou moet ik zoeken o o o #diepezucht
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 April 2018 om 14:58
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 April 2018 om 15:01
Ja maar ik denk dat dat niet de enige post is, want ik ben zeker niet zo ver terug gedwaald (maar ik kan het niet meer vinden).
Ik was mezelf trouwens helemaal te slim af, ik had dus met het knip programma (dat met de schaar) van windows alleen het patroon
voor mezelf geknipt en opgeslagen - maar nergens kon ik meer vinden op welke site ik het gemaakt had LOL blond en dom in 1 verpakking Confused
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 April 2018 om 15:59
nee er zijn er nog geweest met dezelfde link, maar dit was de vroegste die ik kon terugvinden. Ik had hem indertijd opgeslagen en wist dus dat het met koekjes en confituur was. En zo heb ik de pagina teruggevonden hier.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 April 2018 om 20:04
Originally posted by Cocos Cocos wrote:

Wat is een strepenmasjien?
Dat is een klein programmaatje die jouw denkwerk voor je doet en als het dan niet mooi is kun je die de schuld geven.
Je geeft aan in hoeveel kleuren je breit en hoe breed je de strepen wilt en dan druk je op een knop net zo lang tot je het resultaat leuk vind.
Dat resultaat sla je op en dat brei je dan.
Hij kan eventueel ook nog rekening houden met hoeveel garen je van iedere kleur hebt. Maar dat programmaatje is al iets minder
spontaan - blijkbaar hield de programmeer kennis toen een beetje op.
Maar ik zal niet klagen, ik ben te lui om het zelf te doen.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Mei 2018 om 15:08
wist je dat ik een speciale kindercollectie aan mijn been heb?
Ik had voor de kleinste kleindochter een trui gebreid (modelleke van die met dat lurexdraadje). Gisteren zijn ze hier en ze moest ze passen. Paste perfect. Toen ze naar huis gingen wou ze de trui aandoen. En toen zag ik dat ik een stukske mouw was vergeten vast te naaien, bijna onder haar oksel. Trui wou ze niet meer uitdoen. Vandaag bericht van mijn dochter : ze heeft de trui aangedaan voor school en heeft aan iedereen het gaatje laten zien dat de bep niet heeft dichtgemaakt. En de mededeling erbij dat de bep wel eens rode truien met een gat voor de kindjes van haar klas zal maken. Ik word beroemd!!!!
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Mei 2018 om 15:38
O Bep wat een heerlijk kind die kleindochter van jou .
Wat ze in haar koppie heeft, heeft ze ook niet dr je weet wel

Ik zou ze maar vast nummertjes laten trekken ,hopelijk heb je resten genoeg , anders moeten ze het materiaal er maar bij leveren .
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Mei 2018 om 15:44
Het wordt vast mode op de school , trui met gat .

Wie weet hoeveel beroemde modeontwerpers via een missertje op een ontwerp gekomen zijn .
Ik weet nog dat ik me doodschaamde toen ik een lange broek met rits ( gulp ) van mijn broer aan MOEST . Nu zie je amper anders .
Back to Top
Giesje View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 17 April 2018
Locatie: drachten
Status: Offline
Points: 134
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Giesje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Mei 2018 om 16:48
Ooo heerlijk kind zeg, oma krijgt het straks druk hihihi. 
Als je moe bent leer om te rusten niet om te stoppen
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Mei 2018 om 18:20
Je kunt ook rode truitjes kopen in Wibra, Zeeman, Action en kringlopen en een gaatje in de oksel maken. De ouders moeten natuurlijk wel betalen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Mei 2018 om 19:53
..... er hier nu rust in de tent is?
Opluchting, vooral.
Bij dochter zijn de lymfeklieren intensief onderzocht en gelukkig is alles goed.
Het was een spannende tijd!

Misschien dat ik nu wat meer forumzin krijg.


Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
niania View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 27 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3615
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer niania Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Mei 2018 om 20:15
Originally posted by Lao-tse Lao-tse wrote:

..... er hier nu rust in de tent is?
Opluchting, vooral.
Bij dochter zijn de lymfeklieren intensief onderzocht en gelukkig is alles goed.
Het was een spannende tijd!

Misschien dat ik nu wat meer forumzin krijg.



gefeliciteerd
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Mei 2018 om 22:12
Wat goed dat de spanning om de gezondheid van je dochter nu weg is. Een geweldig resultaat! Dat met die forumzin komt wel goed hoor. Rustig aan.   
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Mei 2018 om 22:51
Dat zou het zijn. Het is een gat in de markt. Hier dan een gat in de buurt van de oksel. En het is couture en geen 2 die hetzelfde zullen zijn dus het prijskaartje zal naargelang zijn dan. Na de kapotte jeans lanceer ik dus een kapotte trui.

Lao het is zoals het spreekwoord zegt : kleine kinderen kleine zorgen, grote kinderen grote zorgen. Zelfs als ze op eigen benen staan en al lang volwassen en zelf ouder van een kind blijven de zorgen om. Nu dat allemaal goed is afgelopen komt het zorgen voor uw eigen.

Back to Top
Lelie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 Juni 2013
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 1547
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lelie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Mei 2018 om 19:42
Haha bep, geweldig.

Lao: wat fijn!! 
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 162163164165166 187>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.500 seconden.
Lang Yarns