Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Wist je dat...

 Reageer Reageer Pagina  <1 165166167168169 187>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Mei 2018 om 16:41
Ik ben overal echt overal zelfs op den hobbydoos uitgelogd - gek wor'ik der van.
 
C4th, des te groter het dier des te makkelijker het vaak gaat en ja ik heb konijnenervaring, dus ik voel enorm met je mee. Het is ook 1 van de
redenen dat nadat ze allebei naar de eeuwige jachtvelden waren dat ik echt zoiets had van "geen konijnen" meer. Ik vind ze ook zo moeilijk
uit te besteden als je een paar weken op vakantie gaat - konijnen verzorgen is geen peulenschil.
 
De huidige kat is al moeilijker dan de vorige, daar baal ik ook een beetje van - maar ja wat heeft zo'n beestje (asielexemplaar) meegemaakt ?
Ze is echt heel lief echt een schatje, maar er moet geen pil in moeten of een teek verwijderd . . .
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Mei 2018 om 17:33
Vind het knap van je dat je dat voorelkaar krijgt .

Mijn dochter heeft ook eens een konijn gehad ,wat een gedoe als je niet oppaste beet hij ook nog .

Ik ben steeds op de hobbydoos uitgelogd , vroeg me al af wat ik misdaan had . Ben dus blij -niet voor jou -dat ik niet de enige ben .
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Mei 2018 om 18:08
Hier zijn geen in- & uitlogproblemen.

Over mijn ervaringen met konijnen kan ik een boek schrijven. Geweldig, wat waren die eigenwijs. Uitbesteden kon niet. Dan werd er per definitie niet meer gegeten! Vandaar dat wij de konijnen meenamen op vakantie en ons naar hen schikten.

Een van die twee moest eens een kuurtje bactrimel. Met mijn man samen moest dat goedje in het konijn terecht komen. Menig pipetje werd leeggespoten in mijn bloes...

Nogmaals sterkte!   
Back to Top
C4th View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Maart 2014
Status: Offline
Points: 1788
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer C4th Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Mei 2018 om 18:24
Haha, leeggespoten in de bloes. Nee, dat is hier nog niet gebeurd, maar wel dat één van de twee het niet geheel doorgeslikt had en het op de terugweg naar hun hokkie weer mooi op mijn trui gebonjourd hebben.

Konijnen zijn hele leuke wezens, je moet alleen wat aandacht aan ze besteden en begrip hebben voor het feit dat een konijn absoluut niet standaard een knuffeldier is. Het zijn van oorsprong prooidieren, al het gevaar komt van boven, dus logisch dat ze weghollen als je ze op wilt pakken.

Het ene asielkonijntje is redelijk te aaien, het andere (de gezonde, die nu dus ook moet...) is nu na anderhalf jaar nog steeds voorzichtig met mensen. Deze maand gooit de broze opgebouwde lichtelijke vertrouwensband die ik aan het kweken ben weer even helemaal terug.
Back to Top
Lelie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 Juni 2013
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 1547
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lelie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Mei 2018 om 20:19
Ahhww ik heb ook konijnen gehad en heb geregeld moeten dwangvoederen.. Beestje heeft meerdere keren last gehad van darmproblemen. Maar voelt heel zielig elke keer als je beestje zo moet beetpakken.

Wat bij mij altijd goed hielp, was konijn op tafel zetten en dan hand(en) in de nek en spuitje dan achter de tandjes doen. Maar ik denk dat welke manier je ook gebruikt, de konijnen stress hebben.. 


Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Mei 2018 om 17:38
Wist je dat Wibra grappige bruidshebbedingetjes verkoopt? Ik heb een haarelastiekje met witte roosjes en kralen gekocht, dat mooi als bruidskrans op een poppenhoofd past en waaraan een sluier kan worden bevestigd. Ook een zakje satijnen witte en roze hartjes om op te naaien.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Mei 2018 om 10:54
Wist je dat ik gisteren bijna de hele dag heb zitten kijken naar het uitvliegen van de jonge meesjes .

Pa en ma mees waren steeds met rupsjes naar binnen gegaan dus we wisten dat er jongen waren . Nu bleven ze met het rupsje op het stokje zitten ,eerst de dapperste . het duurde even voor nr 2 zich meldde . Op een gegeven moment kwam pa of ma zonder rupsje op het stokje zitten en maar lokken .
Mijn man was al bang dat ze zouden stoppen met voeren en de overgebleven jongen zouden verhongeren ,maar na een paar vergeefse lokpogingen werd er toch weer gevoerd .
Door de hele tuin heen hoorde je het roepen ,ook van de jongen denk ik .
Hoe lang het precies geduurd heeft weet ik niet precies ,maar tegen de avond was het nestje dan toch eindelijk leeg .
Ik heb nu last van het lege nest syndroom ,het is zo stil .
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Mei 2018 om 11:11
Gisteren zag ik stuk voor stuk dikke meesjes uit een nestkast komen, vandaag werd er gewoon weer gevoerd. @mutti als je geluk hebt komt er nog
een 2e nestje . . .
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Mei 2018 om 11:52
Hier is alles stil ,wel dacht ik op een gegeven moment dat er twee ouderparen waren zo druk was het met aanvliegen .
Maar daar heb ik nog nooit van gehoord .
Wie weet heb ik geluk .

De winterkoninkjes hebben ook een nestje in de vuurdoorn ,maar ik geloof dat ze ons voor de mal houden . Er is wel een nest ,maar ze maken meerdere nestjes ,en hier liggen volgens mij geen eitjes in
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Mei 2018 om 13:17
Bij winterkoninkjes kun je dat heel moeilijk zien. Maar wij hebben meer nestkasten en ik hoor dus op meerdere fronten gepiep.
Een van de nestkasten is verbouwd door een specht, die daarna dacht "nee toch niet" en ik stond daar pas bij en toen was er een spreeuw aan
het voeden - ik heb nog nooit eerder een spreeuw in een nestkast gehad. Wel een 2e legsel bij mezen, de kasten hebben een nauwe opening
want ik heb liever pimpel- dan koolmezen. Dit jaar heb ik ook half open nestkasten (de huisband is druk geweest) maar daar zie ik
helemaal geen vliegverkeer.
Back to Top
handwerkjuffie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 25 Augustus 2016
Locatie: Gld.
Status: Offline
Points: 623
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer handwerkjuffie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Mei 2018 om 16:16
Eindelijk weer even bijgelezen, ook wat computerproblemen gehad, maar ik ben er weer...
Wat een dieren lief en leed... Wij hebben ook een konijn gehad, maar het diertje heeft gelukkig nooit iets gemankeerd. Was samen met 3 anderen (broertjes?) in het bos gedumpt, en ja, dan kan ik die beestjes niet aan hun lot overlaten. Besloten er één zelf te houden, het waren nog jonkies. Alle vier anders van kleur, ik ben voor de witte met de rode oogjes gegaan. Volgens mij was hij zo goed als blind, maar ja, weet ik niet zeker. We hadden een groot hok voor hem, maar ja, zielig, dus een ren, zodat hij ook lekker buiten in de ren kon. Vonden we de ren te klein, dus drie keer zo groot gemaakt, meneer had een gigantische ruimte voor zichzelf. Maar i.v.m. vossen wilde ik toch graag dat hij 's nachts zijn hok in ging zonder dat ik een uur achter hem aan liep te vangen. Met behulp van een schijfje winterwortel 'gedresseerd' en na drie dagen kwam ik 's avonds bij hem en wipte hij het hok al in voordat hij het schijfje wortel had gekregen. Geweldig toch? Ze zijn zó leuk en zo slim... Zijn broertjes hebben we ook allemaal een ander huis voor gevonden, maar die zijn veel eerder overleden, twee met drie jaar, een ander met vier jaar. Die van ons is zeven jaar geworden, geen idee of dat jong of oud is voor een konijn, maar wel ongeveer het dubbele van zijn broertjes, dus dat vond ik voor een leek (had nog nooit eerder een konijn gehad) toch wel een heel mooie prestatie. Nu geen konijn meer, maar wie weet wat er in de zomer weer in het bos wordt gedumpt...
Lijkt me overigens heel moeilijk om een konijn medicatie toe te dienen! Onze aanloopkat loopt ook weg als ik met een tekenhaakje of pipetje aan kom lopen... Halsbandje werkt ook niet, dat is binnen twee dagen 'ergens' verloren en ga daar maar eens naar zoeken. Met de hond gaat medicijnen toedienen dan gelukkig weer wat makkelijker, die ziet alles als een snoepje, dus tabletten slikt hij meestal zó door. Maar het fijnste is natuurlijk als ze geen medicatie nodig hebben!
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Mei 2018 om 16:32
Konijnen zijn van nature al erg ver-ziend. Als je dan ook nog een albino hebt, zijn ze van dichtbij zo goed als stekenblind. Ze vinden hun voedsel dan op de geur en de tast (snorharen). De keren dat ik reguliere medicatie moest geven, is gelukkig beperkt gebleven. Onze konijnen werden zoveel mogelijk homeopatisch behandeld. Dat namen ze keurig van een eierlepeltje. Geen enkel probleem.    
Back to Top
handwerkjuffie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 25 Augustus 2016
Locatie: Gld.
Status: Offline
Points: 623
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer handwerkjuffie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Mei 2018 om 16:35
O, ik wist niet dat ze van nature al ver-ziend waren. Ik zag op een gegeven moment toen ik hem een weekje of zo had (en 0,0 ervaring met konijnen) dat hij ergens tegenaan liep en toen ben ik het in de gaten gaan houden. Hij wist precies hoe 'zijn wereld' was afgebakend en volgens mij heeft hij er verder nauwelijks last van gehad. Ik hoorde ook dat ze soms erg kunnen bijten, maar die van ons was echt zo'n schatje, ik mis hem nog steeds, terwijl hij er al een paar jaar niet meer is...
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Mei 2018 om 16:44
Onze konijnen liepen dagelijks los in de kamer. De inrichting van de meubels stond in hun geheugen gegrifd. Daardoor konden ze hard rennen. Als ik iets verplaatst had, konden ze dat op afstand wel zien. Dan werd het voorwerp voorzichtig benaderd en resetten ze hun geheugen en renden ze weer verder in de nieuwe situatie.

Bijten doen ze uit verdediging. Als je er geen aanleiding toe geeft, zullen ze ook niet bijten. Bij vergissing heeft eentje ooit tijdens het uit de hand eten, in mijn duim gebeten. Hij was 7 weken oud en wist niet waar de grens was tussen het hapje en mijn vinger.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Mei 2018 om 17:15
Dat het in Zuid Limburg noodweer is geweest .
Ik benieuwd ben of Lidwina er ook last van heeft gehad en of ze nog droge voeten heeft.?
Ik weet wat het is als de modderstroom je huis binnen komt .
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Mei 2018 om 18:04
Originally posted by Mutti Mutti wrote:

Dat het in Zuid Limburg noodweer is geweest .
Ik benieuwd ben of Lidwina er ook last van heeft gehad en of ze nog droge voeten heeft.?
Ik weet wat het is als de modderstroom je huis binnen komt .
Lief dat je aan mij gedacht hebt Mutti. Hier in Wijlre is geen noodweer geweest, wel hier vlak bij in een dorp ongeveer 7 km hier vandaan. Verleden week hadden we wel 35 mm regen en hagel in minder dan 1 uur. Vandaag zat ik midden in een heel heftige hagelbui. Langs de kant gaan staan omdat het zo heftig was. Op de plaats van bestemming aangekomen meteen mijn man gebeld om te zeggen dat ik heelhuids was aangekomen. Die helemaal verbaasd, was bij ons nauwelijks iets geweest en de hagelbui was ongeveer 3 km verder. Het is wel zeer plaatselijk allemaal. Als er een modderstroom in mijn huis komt staat bijna heel Nederland onder water. Ik woon 7 trappen hoger dan de straat. En die straat loopt ook nog eens naar beneden.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Mei 2018 om 18:49
Fijn Lidwina ,ik heb echt aan je moeten denken .

Ik woon eigenlijk net andersom . Links en achter mijn huis staan op behoorlijke afstand de huizen hoog op een begroeide duintop . Ik woon dus onderaan de begroeide helling .
Als het zo hard regent komt het water met een behoorlijke kracht de hoek om en stroomt het als een rivier naar beneden .
We hebben twee riolen . Een gewone en dan nog een voor het regenwater ,Helemaal achterin de tuin ,sinds kort ,een opvangbak voor het overtollige regenwater . Om het huis loopt ook nog een drainage .
Sinds deze maatregelen hebben we geen water/modder overlast meer ,wel nog de foto's .
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Mei 2018 om 21:21
Ik al een best aantal muggenbulten verzameld heb
Dat sommige opzwellen . . . ???
Ik van dat gejeuk niet vrolijker word Unhappy
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Mei 2018 om 08:15
Citroen, Teatreeoil, azijn, Vicks Dampo schijnen allemaal te helpen tegen muggenbeetjeuk. Of de goeie ouwe Azaron, die mijn moeder al smeerde. Is nu ook in stick verkrijgbaar.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Mei 2018 om 10:08
wist je lw, ik heb er een paar dubbele. Gij ook? De dubbele wisselen?
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 165166167168169 187>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.547 seconden.
Lang Yarns