Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Wist je dat...

 Reageer Reageer Pagina  <1 182183184185186 187>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 December 2019 om 20:31
Geniet ervan
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 December 2019 om 20:53
het is u gegund om in de feestmaand wat vrije tijd te hebben. De boog kan niet altijd gespannen staan.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 December 2019 om 22:44
Succes met het invullen van je vrije tijd. Van harte gegund! Lekker handwerken en uitrusten in december.
Back to Top
handwerkjuffie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 25 Augustus 2016
Locatie: Gld.
Status: Offline
Points: 623
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer handwerkjuffie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 December 2019 om 15:19
… ik eindelijk weer eens puf heb voor het forum? Na de buikoperatie in juli jl. ging er van alles 'mis': ik bleek allergisch voor de toegediende morfine (maar ja, als je dat nooit eerder hebt gehad, weet je dat van tevoren dus niet...); het was moeilijk om uit bed te komen, dus mijn man hielp me daar geregeld mee door voor het bed te gaan staan en me overeind te hijsen, maar op een bepaald moment schreeuwde ik het uit van de pijn in mijn schouder. Enfin, na een aantal weken was ik wel weer op de been, maar de pijn in de schouder werd steeds erger, de beweeglijkheid steeds minder. Uiteindelijk toch maar naar de huisarts gegaan, doorverwezen naar de fysiotherapeut. Er blijkt een scheurtje in te zitten; kan volgens de fysio wel een halfjaar duren voordat het helemaal over is. Daarnaast vreselijk moe, dus alles bij elkaar een behoorlijke impact. Ik had me voorgenomen om, als ik na de operatie uit het ziekenhuis kwam en tóch zes tot acht weken niet veel zou mogen/kunnen doen, gewoon lekker in bed wat te gaan handwerken, maar de eerste weken heb ik heel veel geslapen en daarna weinig energie. Nu ben ik weer sinds een paar weken aan het breien. Voor het eerst een trui met een kabel, dus voor mij al een hele uitdaging, maar wel leuk om te doen. Het voorpand heb ik inmiddels af en ik ben nu halverwege het achterpand. Dat is gewoon in tricotsteek, dus lekker om tussendoor even te pakken. De kabel lukte goed; ik had het kabelpatroontje van deze site: 
Voor de trui heb ik verder geen patroon, ik denk dat ik de kabel ook over beide mouwen ga breien.

Er is inmiddels vast heel veel gebeurd hier op het forum, dus ik denk niet dat ik alles ga teruglezen, maar vanaf nu zal ik proberen mezelf weer wat vaker te laten zien!


Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 December 2019 om 16:35
Wat een narigheid allemaal. Veel sterkte en beterschap! Ze hebben je toch niet van de operatietafel laten vallen? Ik bedoel dat je toen dat scheurtje opliep?
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 December 2019 om 20:07
Hoi Handwerkjuffie, het is een lang medisch traject waar je in beland bent geweest. Heel begrijpelijk dat je veel tijd nodig hebt om aan te sterken. Fijn dat je het forum niet vergeten bent en dat je al weer een mooie trui aan het breien bent. Zoals met alle nieuwtjes zijn die na een paar maanden weer verouderd. Dat geldt ook hier op het forum. Dus inhalen is waarschijnlijk niet nodig. Vanaf het heden vooruit gaan kijken, is al mooi genoeg.

Beterschap en groetjes,
Kamilla   
Back to Top
petraco View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 13 November 2012
Locatie: Z.Limburg
Status: Offline
Points: 5757
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer petraco Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 December 2019 om 21:37
Fijn dat je weer terug bent, en doe maar rustig aan met handwerken met de schouder.
En hopelijk blijft alles nu na een lange herstel periode berg op gaan.
rustig aan nog en beterschap
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 December 2019 om 09:38
@C4th, dat mocht wel eens een keertje - probeer niet in een gat te vallen, maar geniet ervan en blijf lekker in beweging.
@handwerkjuffie - beterschap
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 December 2019 om 09:45
Handwerkjuffie - beterschap en forceer niets .
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 December 2019 om 10:57
Pffffffff handwerkjuffie, da's niet niks he?
Het is voor jou geen leuke zomer geweest zo te lezen.

Maar nu gaat het de goede kant uit!
Gelukkig.
Leuk kabeltje, deze heb ik ook wel gedaan. Kabelen is leuk, het lijkt net of je sneller opschiet dan met 'gewoon'
Ik ben bezig aan een vest voor kleinzoon, ook met kabeltjes, niet teveel, dat past niet op zo'n klein lijfje.
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
Teunis View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 24 Oktober 2019
Locatie: Drenthe
Status: Offline
Points: 165
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Teunis Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 December 2019 om 09:27
.... een "garenopwindmolen" een uiterst handig apparaat is?
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 December 2019 om 11:46
Originally posted by Teunis Teunis wrote:

.... een "garenopwindmolen" een uiterst handig apparaat is?
Nou zeker.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 December 2019 om 12:17
Eigenlijk moet je er twee hebben .

Een voor dik garen en een voor dunner garen .

Ik heb ze alle twee weggedaan .
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 December 2019 om 12:42
In de folder van ToyChamp (speelgoedwinkel) staat een punnikmolen voor € 14,99. Afgeprijsd van 29,99, maar ik heb hem nooit eerder in de folder gezien. Mijne komt uit een wolwinkel en was een stuk duurder.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
handwerkjuffie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 25 Augustus 2016
Locatie: Gld.
Status: Offline
Points: 623
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer handwerkjuffie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 December 2019 om 14:05
Bedankt voor jullie lieve reacties!

Zo'n garenopwindmolen lijkt me wel wat! Ik ben nu ook met een trui aan het breien van heel 'lastig' garen. Het bestaat uit twee draadjes. Het ene draad is echt superdun, het andere is ook dun en pluizig. Ik maak er nette bolletjes van, zoals gewoonlijk, maar het gaat bij het maken van de bolletjes al geregeld verkeerd, dan zit het in de knoop, terwijl ik vanuit het midden begin en heel rustig aan doe met het opwinden. Maar ik weet niet of het dan met zo'n molen niet óók in de knoop ga zitten. Als het nu te erg wordt, knip ik het maar door en begin ik met het maken van een nieuw bolletje...
Het effect wordt overigens best heel leuk (vind ik zelf, haha). 

Punniken heb ik vroeger ook veel gedaan. Gewoon op een klosje met vier spijkertjes, denk dat mijn vader hem zelf had gemaakt. Jeugdsentiment... :) 


Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 December 2019 om 20:27
Ik heb ook klosjes, met 4, 6 en 8 spijkers.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 December 2019 om 21:31
Ja ik heb ook van die eigengemaakte . 4 spijkers op een houten naaigaren klos en die anderen op een stuk uitgehold rondhout .

Geen idee waarvoor die dienden .



Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 December 2019 om 08:34
Die van 6 en 8 spijkers maken dikkere slierten, waarvan je bungelarmen en -benen van kunt maken, of een tashangsel. Ze zijn geschikt voor dikkere garens.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 December 2019 om 09:23
Het zou best kunnen dat ik daar zoiets van maakte ,maar ik kan het me niet meer herinneren .

Wel dat ik altijd op Zondag als we naar opa en oma gingen een punnikwerkje meenam ,toen ik nog klein was ,dat was niet zo groot .







Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 December 2019 om 13:40
Ik weer een paar steunkousen van mijn man kwijt ben .

Ik snap er niets van ,ik was ze altijd op de hand .



Ik heb nu al twee keer die sokkenla leeggehaald en de wasmand ,maar ze zitten er niet tussen .

Hebben
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 182183184185186 187>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.453 seconden.
Lang Yarns