Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Wist je dat...

 Reageer Reageer Pagina  <1 183184185186187>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 24 November 2012
Locatie: Kruiningen
Status: Offline
Points: 2348
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 December 2019 om 17:18
Ik dankbaar ben omdat we, ondanks de slecht weer voorspelling, vanmiddag onder een strak blauwe hemel en in de zon de as van onze allerbeste vriend over de Oosterschelde hebben verstrooid. Het voelde daardoor alsof hij van bovenaf persoonlijk afscheid van ons nam.
Back to Top
francis3 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 20 Januari 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 559
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer francis3 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 December 2019 om 00:23
Dat ik toen ik geopereerd was van een apendicitis, ik geen broek kon verdragen op de wonde, en mam dan maar snel een kleedje voor mij gemaakt heeft om toch 'deftig' naar huis te kunnen gaan? En dat ik daarna nog een volle week dat kleedje gedragen heb, alvorens terug mijn gewone hemd en broek aan te doen. 

Back to Top
handwerkjuffie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 25 Augustus 2016
Locatie: Gld.
Status: Offline
Points: 623
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer handwerkjuffie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 December 2019 om 16:39
Die punnikklossen met 6 en 8 spijkers ken ik niet; misschien wel handig bij sommige dingen waar je met rondbreien zo mee zit te priegelen omdat ze eigenlijk te klein worden...

@Hulten1: Dat is wel heel bijzonder. Zulke momenten vergeet je niet snel. Ondanks de trieste aanleiding kon je uiteindelijk dus tóch met een 'goed' gevoel de dag afsluiten.

@Francis3: Ik heb weken alleen maar een (oude) joggingbroek kunnen verdragen, en ik had (want het was warm) toen ik thuis rondliep een 'soepjurk', van linnen, zo'n doorknoopgeval, dus die zat ook wel comfortabel. Een (strakke) jeansbroek ging écht niet. Die kan ik nu wel weer aan, maar af en toe irriteert het nog wel, terwijl de operatie gisteren al zes maanden geleden was. Kwestie van nog wat meer afvallen? :) (Ik was na mijn operatie wel een kleine vier kilo kwijt, dat was zeker het gewicht van de verwijderde cyste. Meteen gevraagd of er niet nog ergens een paar zaten, wel een makkelijke manier om mijn streefgewicht te bereiken, haha.)
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 December 2019 om 17:46
Dat was een voordeeltje bij een nadeel. Bij mij was een cyste van 4,5 kilo en 4.9 m in doorsnee weggehaald. Na de operatie ben ik nog drie dagen te miselijk geweest om te eten. Later thuis at ik nog steeds babyporties. Na 10 dagen ging ik op de weegschaal staan en er was niets af of bij gekomen.

De punnikklosjes met 6 en 8 waren lang geleden hier in de stad(het dorp) te koop in een winkel met creatief spul, Creahobby. Verder hadden ze niets van handwerken, dat was blijkbaar geen hobby. Ik heb ze verder nergens gezien, misschien zijn ze op hobbybeurzen te koop.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
francis3 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 20 Januari 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 559
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer francis3 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 December 2019 om 00:06
Gisteren, vrijdag 13 12 2019. 
Geluksdag (voor mij althans)
De vrijdagnamiddagoppas van broer die had breigaren gekocht, maar ze vindt geen enkele bijpassende kleur, en daar zij die breigaren niet terug kan doen, en zij weet dat ik ook wel eens wat brei (als ik tijd heb), krijg ik die van haar. 
Toen ik haar vroeg, hoeveel zij daar voor moest hebben, zei zij:"Niks, want iets dat ik weggeef, daar wil ik geen geld voor ontvangen". 
Zij zei ook nog:"Ik kan er drie dingen mee doen:
1) Gewoon in de kast laten liggen, en dan heeft niemand er wat aan,
2) Aan iemand weggeven, dan zie ik er niks meer van, 
3) Aan jou geven, dan zie ik dat nog geregeld terug, en zie dan wat er mettertijd van gemaakt is".
Dus ik heb dan dat aanbod maar aangenomen. We zullen wel zien wat het wordt. 
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 December 2019 om 11:55
@ francis,  leuke mensen zijn dat. Smile
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
francis3 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 20 Januari 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 559
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer francis3 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 December 2019 om 09:09
Van zodra ik het heb, laat ik nog wel iets weten. Ik weet nog niet, welke dikte van priem ik daar zal voor nodig hebben, en ook wat ik er ga van maken. (pull, vest)

@ Lao-tse,  ja, ik zal a.s. vrijdag dan wel zien welke kleur dat breigaren heeft. 
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 December 2019 om 11:07
Als ze een tuin heeft kun je haar misschien eens zaad van mooie blommen schenken of iets anders - je kunt er even over nadenken.
Iets bedankschenken is niet hetzelfde als betalen Big smile
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 December 2019 om 11:23
Ik enorm verlangd heb naar de dag dat we ein-de-lijk glasvezel zouden krijgen (wij hadden hier nog steeds een ouderwetse verbinding over de telefoonkabel).
En nu hebben we het, en nou valt het me tegen - het lijkt erop dat veel van mijn ergernis toch aan de oudheid van de PC ligt Wacko
Ik denk wel eens dat ze in computers ook sjoemel software inbouwen, dat ze iedere dag dat je de computer gebruikt iets van zijn
rekenkracht inpikken, want hoe kan het dat je hemelsblij bent als je een pc net hebt en dat hij 1 jaar later vaak al niet meer vooruit
te branden is Confused
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 December 2019 om 11:51
Originally posted by lw1463 lw1463 wrote:

Als ze een tuin heeft kun je haar misschien eens zaad van mooie blommen schenken of iets anders - je kunt er even over nadenken.
Iets bedankschenken is niet hetzelfde als betalen Big smile


Of een cake bakken, dat is ook dankjewel zeggen, helemaal als je een speciaal recept hebt.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 December 2019 om 11:56
Jammer voor je dat het tegenvalt .

We leven nu eenmaal in een wegwerpmaatschappij .

De knop van onze in 1980 geplaatste vermarmingsplaat begon te lekken .
De monteur kwam , dat is nog een goede knop mevrouw ,u heeft geluk ,die is nog te repareren, bij nieuwere knoppen kan dat niet meer ,en zou u een nieuwe knop hebben moeten laten plaatsen Hij was inclusief koffie met een kwartier weer weg .
Back to Top
francis3 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 20 Januari 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 559
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer francis3 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 December 2019 om 11:37
Originally posted by lw1463 lw1463 wrote:

 Wacko
Ik denk wel eens dat ze in computers ook sjoemel software inbouwen, dat ze iedere dag dat je de computer gebruikt iets van zijn rekenkracht inpikken, want hoe kan het dat je hemelsblij bent als je een pc net hebt en dat hij 1 jaar later vaak al niet meer vooruit te branden is Confused
Had ik vroeger ook wel eens, enorm traag geworden. Tot er een kennis van mij (welke vrij veel van computers kent) die eens heeft doorgespit en er EEN HOOP COOKIES erafgegooid heeft. Toen was mijn (vorige pc) terug sneller. 
Nu heb ik al bijna drie jaar een pc zonder ronddraaiende harde schijf, maar met een ssd ding erin. Op de knop drukken en precies 15 seconden later, kan ik beginnen. (nog altijd). 
Als ze vragen (zijn ze verplicht) om cookies op je pc te zetten, dan lees ik enkel wat ik kan lezen, en dan sluit ik dat terug af. Enkel als dat iets is waar ik ECHT veel interesse of wat er ECHT nodig is (zoals de bank) tja dan kan het natuurlijk niet anders.  
Back to Top
handwerkjuffie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 25 Augustus 2016
Locatie: Gld.
Status: Offline
Points: 623
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer handwerkjuffie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 December 2019 om 14:26

@Magtelt: weet niet hoe zwaar hij was, maar hij had de grootte van een kleine voetbal. De dag na de operatie weer gewoon gegeten, maar in sommige dingen die ik normaal gesproken lekker vindt, had ik geen zin, zal wel van de narcose komen.

@Francis: leuk dat je zoiets krijgt, altijd een verrassing toch? En inderdaad, altijd leuk om een aardigheidje terug te geven als het zo uitkomt.

@lw1463: Wij hebben ook nog steeds een (heel trage) internetverbinding, en als het goed is, krijgen wij volgend jaar ook glasvezel. Ik had me erop verheugd, maar als ik dit lees, begin ik te twijfelen. Nou ja, slechter dan nu kan het niet worden. De tv valt bijvoorbeeld vaak uit, een compleet programma terugkijken lukt zelden (hij loopt altijd wel ergens halverwege vast), dus ik ben benieuwd. Kan het zijn dat je jouw computer even moet (laten) opschonen? Zou kunnen helpen qua snelheid. (O, zie dat francis dat ook heeft aangekaart.)

@Mutti: Heerlijk is dat toch, om vaak nog ‘oud’ spul te hebben. ‘Vroeger’ kon je ook makkelijk een bolletje verwisselen van je autoverlichting, nu lukt dat nauwelijks meer zelf. Nieuwerwets is niet altijd beter, dat zie je met deze knop bij jou ook maar weer...

Back to Top
francis3 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 20 Januari 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 559
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer francis3 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 December 2019 om 23:42
Ik ben begonnen met het 'ontbreien' (zoals ik dat noem) van de kap van mijn jas. Er zaten enkele fouten in en...ook de verkeerde kleuren gebruikt. Er moet eerst nog een andere kleurenband opkomen. 
Voor wie mijn benaming, ontbreien nog(niet) kent. Dat is net hetzelfde als gewoon breien, maar nu andersom, na elke steek, is er een steek minder gebreid. En de draad welk van de bol naar het breiwerk gaat, wordt dan met elke steek langer. 
Gelukkig zijn het maar vier toeren, dus niet zoveel.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 December 2019 om 07:55
Dt heet hier terugbreien. Het kost evenveel tijd, maar later zul je tevreden zijn.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 December 2019 om 09:22
Ik noem het terugsteken .

Gaat iets langzamer dan gewoon breien ,maar bespaart veel ergernis .

Je ogen lijken altijd naar dat ene foutje tegaan ,al zeggen anderen " ach laat zitten,dat ziet geen mens "
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 December 2019 om 10:30
We hebben geen tv, maar mijn schoonouders wel en dat werkt prima met de glasvezel. Ze zitten nu te wachten op een sneeuwbui of ander
raar weer zodat ze het kunnen vergelijken met de schotel die ze eerder hadden.
 
De computer lijkt in te storten zodra je er een anti-virus programma op hebt draaien, maar ik wil toch echt niet zonder . . .
 
Mij valt het ook op, ik kijk wel eens dat er in sommige mappen steeds meer bestanden komen (niet de cookies) en die worden niet geschoond
dat hoopt alleen maar op. Iedere update plet troep in een map en niemand ruimt dat op Unhappy
Dus nu is de afweging, een andere "schone" (waarschijnlijk refurbished) pc kopen of zelf eens kijken wat de pc allemaal meesjouwt Geek
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 December 2019 om 12:51
Computer kan ook traag worden door teveel temporary files.
Een ervaren computerhobbiïst kan ze zelf opschonen.
Ik waag mij er niet aan.
Maar het kan zinnig zijn om er een it'er naar te laten kijken

Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 24 November 2012
Locatie: Kruiningen
Status: Offline
Points: 2348
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 December 2019 om 22:28
Originally posted by Mutti Mutti wrote:

Ik noem het terugsteken .

Gaat iets langzamer dan gewoon breien ,maar bespaart veel ergernis .

Je ogen lijken altijd naar dat ene foutje tegaan ,al zeggen anderen " ach laat zitten,dat ziet geen mens "


Ik noem het achteruit breien. Zou wel willen dat het net zo snel gaat als vooruit. Maar bij ajour breien lukt het me nooit, daar gebruik ik altijd een lifeline om de 20 toeren ongeveer, want het gaat nogal eens mis
Back to Top
francis3 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 20 Januari 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 559
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer francis3 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 December 2019 om 01:08
zo, wat eraf moest, is eraf en de eerste toer is terug gebreid, (maar nu goed)

Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 183184185186187>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.641 seconden.
Lang Yarns