Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Wist je dat...

 Reageer Reageer Pagina  <1 23456 187>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Augustus 2014 om 23:03
jawel creananske wel slimmer, dan heeft jouw hoofd een dag rust terwijl je de draadjes instopt, moet je niet tellen en dan zien oei kheb een rijke overgeslagen en trug uittrekken. Heel slim vind ik dat. Kun je morgen weer je gang gaan met haken.
Back to Top
Creananske View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 09 Juli 2014
Status: Offline
Points: 287
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Creananske Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Augustus 2014 om 07:14
Originally posted by bep bep wrote:

jawel creananske wel slimmer, dan heeft jouw hoofd een dag rust terwijl je de draadjes instopt, moet je niet tellen en dan zien oei kheb een rijke overgeslagen en trug uittrekken. Heel slim vind ik dat. Kun je morgen weer je gang gaan met haken.


Ha, heb dit inderdaad ook al gedacht.Wink
Het zijn telkens 11 kleuren dit in de juiste volgorde moeten terugkeren...
En soms denk ik inderdaad...'k zal toch zeker nog nergens gemist zijn zeker?
Net zoals het steeds 3 stokjes moeten zijn en ik soms denk van...'k heb toch nergens eentje teveel of te weinig gemaakt?
Ja, op de'n duur...LOL
Groetjes Creananske

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Augustus 2014 om 09:47
Als het zo op het oog niet zichtbaar is, zou ik er niet moeilijk over doen. Een klein foutje bewijst dat het geen fabriekswerk is.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Augustus 2014 om 15:37
wist je dat ik verwonderd was toen Magtelt zei dat er bij jullie blauwe enveloppen worden gebruikt voor de belastingen? (ge zult verzuipenkleur)
wist je dat het bij ons van die bruine zijn (ge gaat diep in de strontzittenkleur)
wist je dat het aangenamer zou zijn als ze elk jaar van kleur zouden veranderen? lentegroen, zomergeel, fuchsiakleur aangevuld met decoratie erop, dat het dan aangenamer zou zijn om die enveloppe te openen?
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Augustus 2014 om 15:51
wist je dat ik mij ook afvraag hoe jullie bepaalde uitoepen doen?
wij hier jijen en jouwen niet veel maar gebruiken meestal ge en gij.
dus als je wilt zeggen : och gij (teken van verbazing en uitgesproken als ochga of ochgij, zonder adem te halen of te pauzeren) kan je toch moeilijk och jij zeggen want dan is de betekenis weg.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Augustus 2014 om 18:55
Wij zeggen wel Ochjij, niks mis mee. Of Ochjijookaltijd. En als iemand veelbetekenend op zijn voorhoofd tikt, zeg ik altijd "Dat moet je met een hamer doen".

Da giro van de stad Amsterdam had roze enveloppen. Mijn kleine zus zei dan "Een brief dat pappa de Regt lief is".
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Augustus 2014 om 00:27
wist je dat mijn man me nog steeds lekker vindt?
daarstraks een salade gemaakt me sla, tomaat en ajuin en een geraspt peeke en een stukske geraspte duim. Alles op!!!!
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Augustus 2014 om 10:36
De enveloppen van de gemeentebelasting van Amsterdam donkergroen zijn !
Zelfs als ze met pen je adres erop schrijven (totaal onleesbaar op dat donkergroene) komen ze aan Confused
 
Dat wij in NL niet weten wat een peeke is ?
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Augustus 2014 om 10:57
wist je dat peekes hier een heel lekker gerecht is.
Dat heel vroeger bij grote feesten het altijd kroketten, met ertjes en peekes en daar een klein beetje suiker over en rosbief was.
dat een peeke dus gewoon een wortel is, oftewel peen en daarvan peeke.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Augustus 2014 om 11:03
wist je dat ik hier juist in men meelbox een bon krijg voor een gratis roggeverdommeke op het bollekesfeest?
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Augustus 2014 om 12:47
Okay, dan lust ik peekes, ik ga er zo een paar uit de moestuin halen denk ik maar.
En dan hebben we vanavond komkommer en peekes (zonder geraspte duim), ik serveer ze kaal on the rocks.
Met vlammenkoek ! De komkommer denk ik in een sambalsausje - als ik mijn geheime recept nog vinden kan Embarrassed
En de roggeverdommekes en het bollekesfeest heb ik gewoon even gegoogeld
 
 
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Augustus 2014 om 12:54
wist je dat ik dan weer aan meneer goegel heb moeten vragen wat vlammenkoek is en dat hij zo vriendelijk was om mij madame solo door te geven?


http://www.solo.be/nl/recepten/Vlammenkoek/
wist je dat ik dit zomaar nadien er kan bijvoegen?
Back to Top
engeline View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 21 November 2007
Locatie: winssen
Status: Offline
Points: 3257
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer engeline Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Augustus 2014 om 13:10
ik wil ook wel weten wat vlammemkoek en als je het geheime recept vind van de komkommer met het sambalsausje.wil je dat delen?
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Augustus 2014 om 13:29
wist je dat ik mij afvroeg of winterbeer al een mooi wolletje heeft gevonden voor haar te breien matrozenjurkje?
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Augustus 2014 om 13:32
Originally posted by engeline engeline wrote:

ik wil ook wel weten wat vlammemkoek en als je het geheime recept vind van de komkommer met het sambalsausje.wil je dat delen?


ik weet niet hoever jullie uit elkaar wonen, maar ik denk dat er dan toch wat haar gaat opstaan tegen dat het gerechtje bij engeline is.
Back to Top
Creananske View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 09 Juli 2014
Status: Offline
Points: 287
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Creananske Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Augustus 2014 om 13:45
- Wist je dat?

- jullie me aan het lachen maken met geraspte duimen, lekkere vrouwen, roggeverdommekes en peekes...Clown
-ik me afvraag wat een vlammemkoek is?Wacko
-hier net een heel mooi kerststal heb zien voorbij komen...Thumbs Up
-En het hier mottig donker word en ik denk van es een kaarske aan te steken voor de gezelligheid.
-wel zien dat m'n chetjes niet in de fik schieten en ik nu een beetje ga haken?
-Met een slokske koffie?Tongue

Groetjes Creananske

Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Augustus 2014 om 13:48
Vlammenkoek is het makkelijkst http://uitdekeukenvanarden.blogspot.nl/2011/03/tarte-flambeeflammekueche.html
Dat andere moest ik toch al opzoeken
5 eetlepels azijn, 50 gram suiker in een pannetje aan de kook brengen zodat alle suiker oplost, daar 2 theelepels sambal doorroeren
Af laten koelen en over de komkommer doen (of over witte kool of verzin het maar)
Ik roer het dan een aantal keer op, zodat de smaak er goed in komt - ik denk dat ikzelf maar 1 theelepeltje sambal neem - heet zat
Back to Top
Lelie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 Juni 2013
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 1547
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lelie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Augustus 2014 om 15:58
Wist je dat (nu we het toch over eten hebben)
ik van platte salmiakjes en haverstro pitten hou?
Ik vroeger altijd een zakje salmiakjes van de houtzager kreeg
Bij mijn opa altjd een schaaltje haverstropitjes staat
Toen ik in het buitenland zat een zakje haverstro pitjes opgestuurd kreeg van mijn oma
Ik nu warme chocolademelk drink
 
 
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Augustus 2014 om 16:07
wist je dat dat weer dingen zijn die ik niet ken?
en dat dat serieuze haver moet zijn om zo'n grote pitten te geven.

en dat ik denk dat jij het lievelingetje van je oma was vroeger?
Back to Top
engeline View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 21 November 2007
Locatie: winssen
Status: Offline
Points: 3257
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer engeline Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Augustus 2014 om 16:30
wist je dat ik nu de komkommer in het sambalsausje al in koelkast heb staan.
Ik dadelijk pasta met zalmroomsous eet en ook de komkommer bij ga eten. en o Lelie,lekker warme chocomelk
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 23456 187>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.717 seconden.
Lang Yarns