Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Wist je dat...

 Reageer Reageer Pagina  <1 4445464748 187>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
nldutchy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 Juni 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3778
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer nldutchy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Juli 2015 om 11:46
geen wonder dat ie niet opneemt Bep, kheb al 50 jaar het verkeerde nummer gedraaid en nu getikt ..en 't was inderdaad Will T. hij zal wel lachen DaarBoven ;-))
En ja, Magtelt, ook dát liedje blijft ... ook al zien we hem nooit weer...
Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd (KWF)
http://krealene.wordpress.com

Marlene aka nldutchy
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Juli 2015 om 22:40
wist je dat ik in de buurt van onze kringwinkel MG gespot heb? Allé ik denk het toch. Het was een jonge (tov mezelf toch) vrouw met lang zwart haar en ze had frennekes onder aan haar kleed hangen. Er was een lange (ook jonge) man bij en een zoon van ik schat een jaar of 10. EN de zoon sprak met een duidelijk nederlands accent. Alleen zag ik geen nederlandse wagen op de parking. Conclusie : het moet MG wel geweest zijn omdat zij ook zo van die bohostijl houdt.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Juli 2015 om 12:32
wist je dat drops wel sterk geëvolueerd is met zijn patronen?
Ik heb de boekenlegger konijn opgevraagd. En daar staat voor het minderen, sla 1 steek over. In de huidige patronen zou er gewoon dit staan ^
Back to Top
kvdl View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 26 Augustus 2013
Locatie: België
Status: Offline
Points: 1382
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer kvdl Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Juli 2015 om 19:19
Geef toe: zonder die Drops patroonpuzzels zou het hier een stuk saaier zijn.
Ik heb er nu toch al een paar zelf gemaakt en ben tot de conclusie gekomen dat ongeveer zoals ze waarschijnlijk bedoelen ook werkt.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Juli 2015 om 20:18
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Juli 2015 om 08:53
wist je dat ik heel veel kamerplanten heb
de meeste van de straat of uit de container komen
het voor mij levende zielen zijn die, net als jij en ik, recht hebben op een zo goed mogelijk leven
ze het bij mij kennelijk naar de zin hebben
ik dol ben op begonia's
die plantenfamilie wel 1000 soorten kent
van een van mijn mooiste begonia's n takje afbrak tijdens de verhuizing
ik het op goed geluk in het water heb gezet
het nu niet alleen wortels maar ook n nieuwe scheut heeft gekregen
ik het straks maar ns n goeie pot en grond ga geven Big smile

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Juli 2015 om 09:07
Ik heb geen groene vingers en bovendien heb ik een knagende kat. Maar ik heb iemand gekend die met stekpoeder werkte en zelfs de groene blaadjes uit bloemstukjes tot potplant maakte.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Juli 2015 om 13:03
Mijn moeder is er ook zo dol op (planten van straat) maar waarom het dan altijd van die akelige prikdingen zijn vraag ik me af.
Hoe heten die ook alweer even zoeken, ja Christusdoorns - zo'n hekel heb ik daaraan.
Zelf hou ik met moeite 4 kamerplanten in leven, 1 bladbegonia met veel stam en steeds maar 1 blad Confused, een chinese lantaarntje, 1 orchidee
en een graslelie. Buiten is het wel een groene oase, maar binnen Embarrassed.
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Juli 2015 om 15:17
haha, dat begrijp ik ook niet hoor Ieieiewww, ik heb geen prikplanten.
op dit moment vind ik vooral anthurium en orichidee. als ik er iemand andersd n plezier mee kan doen, iemand die er ook liefdevol voor zorgt, gef ik ze net zo makkelijk weer weg maar tegenwoordig is symetrie hip in de vensterbank en bloeiende orichideeen en zodra het is uitgebloeid wordt het weggegooid, gedumpt Confused

wist je dat op dit moment al mn begonia's bloeien, ook de bladbegonia's
 de asparagussen allemaal vol witte bloempjes zitten en straks zeker rode bessen zullen krijgen
de spathiphyllums en graslelies vol witte bloemen staan?
de andere planten hebben allemaal jong blad gekregen, het bevalt kennelijk goed ons nieuwe huis

de enige stekelplant die ik in huis heb, is een cactusje die ik 7 jaar geleden zelf gezaaid heb en waar de poes ooit een stuk uit geknaagd heeft zodat aan twee 'bladen' nog steeds rare gaten te zien zijn en de pos sindsdien met gepaste voorzichtigheid omheen loopt LOL
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Juli 2015 om 16:11
Mijn asparagussen bloeien ook, de buiten asparagussen !!! En die krijgen ook rooie besjes, en eerst waren ze vooral erg lekker LOL
Mijn moeder had altijd al Christusdoorns ook toen ik klein was en zo'n akelige cactus met van die weerhaak stekels en roze bloemen.
Ze verpotte het kreng zelfs, gewikkeld in een krant kreeg hij weer een grotere pot - ril ril. Vandaar dat ik die dus 100% niet in huis wil.
Back to Top
breienmaar View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 07 Juli 2012
Locatie: noordwijk
Status: Offline
Points: 5582
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breienmaar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Juli 2015 om 19:32
haha hier in huis staat zon christusdoorn, mn schoonma had er altijd een  en deze is een soort van herinnering aan haar, zo zie je maar weer!
wist je dat; we zaterdag van hank naar gouda zijn ''gefietst'' en daar in de trein zijn gestapt, t weer echt geen weer meer was om te fietsen. we in 2 weken 620 km in de benen hebben!
onderweg een alpacavacht en wolverf hebbben gekocht en mn eigen bed heerlijk ligt!
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Juli 2015 om 22:31
wist je dat ik het knap vind dat je 620 km hebt gefietst en dat in 2 weken
dat ik het nog knapper vind dat je zaterdag nog gefietst hebt, terwijl er vluchten waren afgelast en vliegtuigen noodlandingen hebben moeten maken.
dat ik wel hoop dat je die zaterdag wind in de rug had en niet wind op kop, want anders was je al een eindje terug op weg van waar je kwam.
en dat DAT het leuke aan terugkomen van vakantie is, eindelijk terug je eigen bed.
Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 16 December 2012
Locatie: Friesland
Status: Offline
Points: 8324
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Juli 2015 om 08:48
[QUOTE=breienmaar] haha hier in huis staat zon christusdoorn, mn schoonma had er altijd een  en deze is een soort van herinnering aan haar, zo zie je maar weer!
wist je dat; we zaterdag van hank naar gouda zijn ''gefietst'' en daar in de trein zijn gestapt, t weer echt geen weer meer was om te fietsen. we in 2 weken 620 km in de benen hebben!
onderweg een alpacavacht en wolverf hebbben gekocht en mn eigen bed heerlijk ligt!

er gaat niets boven je eigen bed,
wat ga je met die vacht doen. en is hij schoon of moet je dat zelf doen ?
oant Sjen
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Juli 2015 om 11:17
Ik heb er geen ervaring mee, maar het schijnt dat je een uitgebloeide orchidee gewoon moet laten staan, geen water geven en dan gaat hij weer bloeien. En dan mag hij wel weer water.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Juli 2015 om 14:11
Mijn orchidee heeft al 2 keer na de eerste keer gebloeid - dat duurt wel een eeuwigheid, maar dat komt denk ik door de standplaats (NO)
En een orchidee hoort in bad te gaan en niet begoten, als je wacht met badderen tot er nieuwe knoppen aankomen kan hij in de groene container.
 
Na de 1e 8 kuikens hebben we er nu nog 4 bij. Met dit weer (niet zo warm en nat) ben ik net een verontruste kloek. Ik ga elk halfuur à driekwartier even kijken.
4 kuikens uit 10 eieren, zo'n lage score heb ik nog nooit gehad. 1 ei gesneuveld, 1 kuiken geen houdini en 4 onbevrucht Unhappy.
Nu maar eens afwachten wat de verdeling hennen/hanen is.
Back to Top
breienmaar View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 07 Juli 2012
Locatie: noordwijk
Status: Offline
Points: 5582
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breienmaar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Juli 2015 om 15:16
wat leuk jonge kuikens!
mijn uitgebloeide orgidee gaat richting zolder, daar staat ie een poos tot er weer nieuwe uitschieters aan zitten, dan mag ie weer naar benee, staat er nu goed bij, 2 bloeiende takken.
bloem met de alpaca ga ik spinnen en dan iets breien, hij is redelijk schoon!
bep op de fiets op vakantie= geen krant of radio, hoorde pas vrijdagmiddag dat t zou gaan stormen, vroeg op en de eerste 2 uur wind schuin in de rug, toen draaide de wind en waaide we bijna de vlist in! dus dichtbijzijnde treinstation opgezocht en naar toe ''gekluund''
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Juli 2015 om 15:21
De oudste lichting kuikens is nu anderhalve week oud, ze fladderen LOL en poepen alles onder Confused, ik denk dat ze zaterdag zich maar onder de
andere kippen moeten mengen (onder moeders vleugels). Ik zou ze er nu wel bij willen laten, maar de ren is een modderpoel en ik heb geen
tijd om er nu de hele tijd bij te zitten (als in agentje spelen voor als de andere kippen of de haan lelijk gaat doen).
Back to Top
C4th View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Maart 2014
Status: Offline
Points: 1788
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer C4th Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Juli 2015 om 16:59
Originally posted by Magtelt Magtelt wrote:

Ik heb er geen ervaring mee, maar het schijnt dat je een uitgebloeide orchidee gewoon moet laten staan, geen water geven en dan gaat hij weer bloeien. En dan mag hij wel weer water.


We hebben inmiddels een stuk of tien orchideeën, velen al een jaar of zes/zeven in huis. Ze staan op het westen en doen het daar prima.
Wat betreft het gewoon laten staan: Nee, je moet er wel iets aandoen:
tak afknippen tot 2e ring (ofzo) en dan laten staan.
Wat betreft water geven of badderen... badderen doen we maar zelden. Water krijgen ze 1x per week, ongeacht of ze bloeien of niet.

Back to Top
Janne Marie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 December 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3141
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Janne Marie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Juli 2015 om 10:57
O orchideeën, prachtig vind ik die. Ik heb ze ook al jaren voor het raam achter staan. Ze bloeien best vaak vind ik. Maar na een aantal jaren verving ik ze wel een keer. Ik zal dat afknippen eens gaan doen, dan gaan ze vast langer mee.

Ik zet ze niet in een plons water, ik hou ze een tijdje onder de kraan, dat doe ik 1 x per week. De groene planten hier krijgen ook maar 1 x per week water. En daar hebben ze schijnbaar genoeg aan want ze doen het goed.

En ik kocht altijd bloemen voor in de vaas. Maar de laatste tijd niet meer. Nu heb ik bloemen uit de tuin, van de vlinderstruik en de Hortensia. Het liefst had ik allemaal snijbloemen in de tuin. Dan heb je een prachtige tuin én goedkoop bloemen in de vaas.
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Juli 2015 om 12:33
bij mij krijgt ook alles een keer per week, hoogzomer eens per vijf a zes dagen midwinter eens per zeven a acht dagen

ja Janne Marie, als je n poosje in het Westland hebt gewoond en je ziet midden in de winter al die warmtelampen boven hectares vol snijbloemen, zie je er eigenlijk de gekte van in. we laten onze groenten uit het buitenland invliegen en we gebruiken onze grond om midden in de wintr zomerbloeiers te kweken.....Confused

sindsdien koop ik maar zelden bloemen behalve een enkele keer lelies omdat die zo helend voor me zijn en eens per jaar n bos pioenrozen, die komen meest van de koude grond
verder zaai ik (behalve nu want ik heb even geen tuintje) elk jaar wat zinnia's, goudsbloemen, duizendschoon en afrikaantjes
met de blaadjes van de laatste wil ik mijn gesponnen wol verven, van de goudsbloemblaadjes zalf koken
en ze doen het allemaal prima op de vaas
wat vrouwenmantel op n lastig onkruidplekje, geeft ook n paar vazen met bloemen en als het even kan wat geurende rozen......
en natuurlijk ben ik ook wel n paar keer per jaar met n mesje in de berm te zien voor het fluitenkruid, koolzaad, en alles wat ik verder nog tegenkom Wink
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 4445464748 187>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.641 seconden.
Lang Yarns