Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Wist je dat...

 Reageer Reageer Pagina  <1 7891011 187>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Mei 2019 om 12:16
Bep ik zal proberen je raad op te volgen .

Ik heb nu weer de schilders . Toen ze begonnen zat de klimroos nog zonder blad . Nu zitten ze volop in het blad en knop ,mijn man heeft gisteren latjes erachter gestoken om het houtwerk vrij te maken ,want er gaat toch echt geen knop af .
En dat geeft allemaal zulk extra werk .
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12086
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Mei 2019 om 11:55
wist je dat je altijd wat werk moet laten liggen voor morgen? Zelfs hopen kunnen blijven liggen. Wat zou een mens anders de volgende dag/weken moeten doen? Geen vooruitzichten meer.
Back to Top
francis3 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 20 Januari 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 559
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer francis3 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Mei 2019 om 11:15
Ik nog hopen werk heb, en er amper aan toekom. 

Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12086
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 April 2019 om 22:30
heel nuttig mutti, zo weet ik dat als ik als dier moet terugkomen, hetwelke al zeker niet.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 April 2019 om 22:12
Ik moet zeggen dat jij je paasdagen nuttig hebt doorgebracht .

Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12086
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 April 2019 om 21:04
wist je dat ik mij de vorige dagen vooral heb beziggehouden met observeren? In de tuin heb ik een nieuwe soort kever ontdekt : de depannagekever. Ze zitten vooral tussen de schors en als het zonneke schijnt kruipen ze bij elkaar op de schutting. Regelmatig zie ik ze met twee naar de andere kant van de tuin gaan. De ene heeft de andere aangekoppeld en die moet dan maar achterwaarts lopen totdat de batterij terug opgeladen is. Over hellingen, stenen, het maakt niet uit. Die wordt dus gedepanneerd. Uren kunnen ze zo rondlopen. En als ge met een stokske er tegen komt, dan zet de eerste het op een lopen en de andere moet maar achterwaarts volgen. En zoals een echte depanneur heeft deze ook een kleur die zo zichtbaar is, dat degene die in de schors zit te wachten niet lang moet zoeken : felrood met zwarte plekken/stippen. Wikipedia noemt ze vuurwantsen, maar ik vind depannagekever toch toepasselijker.
Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 April 2019 om 16:38
Ik heb nog steeds werklui in de tuin. Niet in het weekeinde, maar door de weeks. Ze komen steeds maar de tuin door stampen en zetten dan een streepje verf op de gevel of smeren wat betonmortel in een gat dat ze eerst zelf gehakt hebben. Het is nu nog zinloos iets in de tuin te doen. De bloembollen zullen volgend jaar ook wel weer gaan bloeien en ik heb veel dovenetel staan, die kan overal tegen.

De perenboom heeft mooi gebloeid, maar direct kregen we weer een paar nachtvorsten. De appelboom bloeit minder dan vorige jaren. Maar meestal heb ik in een slecht jaar ook nog genoeg fruit.

Ik vind het altijd een hele troost dat wat er mislukt, in de volgende jaren best weer heel goed kan gaan. Maar een kapotgewaaide kas... Dat is echt zware pech. Zo zonde. Niet alleen voor de kosten, maar ook het werk.

Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Maart 2019 om 15:18
Dat is heel vervelend, Handwerkjuffie. Dat jij triest staat te kijken bij je pas ingezaaide spulletjes, kan ik me helemaal voorstellen.
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Maart 2019 om 15:06
Ohw...das wel heel erg balen juffie...
Weet niet wat zoiets kost wellicht is het verzekerd onder stormschade?
Back to Top
handwerkjuffie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 25 Augustus 2016
Locatie: Gld.
Status: Offline
Points: 623
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer handwerkjuffie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Maart 2019 om 14:34
Hier stond de abrikozenboom eind februari prachtig in bloei. Volgens mij is inmiddels alle bloesem eraf gewaaid met die harde storm... Verder ook heel veel gesneuveld, zoals een kas. Zaten net een aantal nieuwe ramen in, ik had al van alles voorgezaaid. Nu alles naar de knoppen; hele frame is zó verbogen dat er niets meer van te maken valt, snik...

Die rhododendron is inderdaad schitterend!
Back to Top
Lelie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 Juni 2013
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 1547
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lelie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Maart 2019 om 22:30
Originally posted by Kamilla Kamilla wrote:

Fijn dat de vakantie je goed gedaan heeft. Je zou het gewone leven bijna verleren in 2 maanden. Heb je nog gehandwerkt in die tijd?

Nee, daar heb ik geen tijd voor gehad! Maar nu weer allemaal nieuwe ideeën :) 
Back to Top
JMB View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 Oktober 2016
Status: Offline
Points: 1462
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JMB Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Maart 2019 om 09:30
Mooi die rhododendron. Heb net gekeken maar hier bloeien ze nog niet. Terwijl mijn man er de laatste 2 jaar extra aandacht aan geeft, zoals speciale rhodo mest toevoegen. Zal die van jou wel beter beschut staan denk ik.
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Maart 2019 om 09:09
De natuur doet precies waar hij zelf zin in heeft...
Prachtig vind ik dat...
Back to Top
petraco View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 13 November 2012
Locatie: Z.Limburg
Status: Offline
Points: 5762
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer petraco Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Maart 2019 om 21:18
wat prachtig. Verheug me altijd op de eerste bloei in de tuin. Bij ons zijn dat de narcissen, de sneeuwklokjes moeten nog beginnen. De rozen in de voortuin hebben ook bijna de hele winter gebloeid. Nu zijn ze gesnoeid.
Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Maart 2019 om 17:50
Buurman zei een paar weken geleden: Je hebt nu ook paarse sneeuwklokjes in bloei staan.
Dat waren crocussen natuurlijk. Inmiddels zijn ze a uitgebloeid.

De Jasmijn had een enkele bloemetje bloeien, maar die zette niet door. Verder heb ik nu alleen wat narcissen, maar wat ik bijna zou vergeten: De hele winter door staat hier al de Rozemarijn in bloei. Ziet er lief uit. En nu er verder weinig bloeit valt het des te meer op.

Verder is mijn tuin een puinhoop. De gevel is met drukspuiten gereinigd. Na het weekeinde komen de werklui terug om de stenen gevel te impregneren. Dus ik laat alles maar zoals het is. Zijn ze klaar, dan moet alles weer terug op zijn plek komen.

Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Maart 2019 om 16:19
Heel mooie eigenwijze plant
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Maart 2019 om 13:12
Echte voorjaarsverrassingen. Prachtige plant, Creaans!

Hier bloeien de eerste hyacinten in de voortuin.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Maart 2019 om 09:49
Heel mooi, geniet ervan.
 
Wist je dat ik meteen naar buiten keek, maar hier is het nog niet zo ver.
Back to Top
creaans View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 05 Februari 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 11348
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer creaans Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Maart 2019 om 09:01
Dat er bij ons in de tuin, al een Rododendron bloeit,sinds februari, zo eigenwijs. Vorige jaar bloeide hij eind maart en in het najaar nog een keer. Daarna kwamen er weer knoppen in en die gingen al bijna open dat het zo koud werd, maar hij nam gewoon even pauze. Dat het warmer werd ging het gewoon weer verder. Maar het is en blijft bijzonder.

Back to Top
handwerkjuffie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 25 Augustus 2016
Locatie: Gld.
Status: Offline
Points: 623
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer handwerkjuffie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Maart 2019 om 12:40
Wat heerlijk, Lelie, twee maanden vakantie! Ik zou bijna jaloers op je worden, maar ja, nu terug naar de realiteit. Valt de eerste dag altijd even tegen (misschien twee dagen na zo'n lange tijd), maar hopelijk heb je veel energie opgedaan om er weer tegenaan te gaan!
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 7891011 187>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.391 seconden.
Lang Yarns