Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Wist je dat...

 Reageer Reageer Pagina  <1 8889909192 187>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Juli 2016 om 12:27
Fijn dat het weer wat beter gaat C4th. Thumbs Up

Nu zorgen dat je niets gaat forceren.Wink
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
C4th View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Maart 2014
Status: Offline
Points: 1788
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer C4th Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Juli 2016 om 13:44
Dank. En ik pas wel op. 
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12069
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Juli 2016 om 21:18
blij zeker dat alles terug marsjeert? Wel sjaans gehad dat het niet warm was.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Juli 2016 om 21:32
Wat goed C4th dat het handwerken weer opgepakt kan worden. Thumbs Up
Back to Top
C4th View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Maart 2014
Status: Offline
Points: 1788
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer C4th Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Juli 2016 om 21:52
Ja heerlijk. Vanmiddag op de fiets even naar de wolwinkel geweest en het Tweetygaren is binnen.
Morgen ga ik weer beginnen (vandaag ellende gehad met pc, moest naar Win10... zucht).

En inderdaad, sjaans dat het niet te warm was... gold helaas niet voor de eerste week, toen ik helemaal zwaar verpakt was, toen heb ik de hele week binnen doorgebracht, omdat ik het zonnescherm met één arm niet naar beneden kon draaien en het f***ing hot was.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Juli 2016 om 17:34
Vannacht slecht geslapen met alle dekens over me heen, want muggen . . . de huisband telde er vanochtend zeven en zeker twee
ervan hadden lekker gesmuld. Jeuk hier en jeuk daar, naast de bult van een bij die me gister zo nodig in de neus moest steken Confused
Vanavond installeer ik de klamboe dan maar weer, terwijl we heel vorig jaar zonder gedaan hebben . . .
Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 16 December 2012
Locatie: Friesland
Status: Offline
Points: 8324
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Juli 2016 om 17:49
gelukkig hebben wij horren voor de ramen.
oant Sjen
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Juli 2016 om 17:56
Wij ook .

Ik nam vroeger naar een vakantiehuisje altijd vitrage mee ,wat we glad voor de ramen spanden . Als er maar 1 mug is moet zij mij altijd hebben
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12069
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Juli 2016 om 20:54
Wij hebben ook vliegenramen in staan, maar als er langs de voordeur of de garage of langs de veranda mee binnen komen, kunnen die dan dus ook niet meer weg en zodus zitten er hier altijd wel een paar muggen binnen, waardoor je je inderdaad kapotzweet en als een debiele in uw slaap in het rond en op uw gezicht ligt te slagen.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Juli 2016 om 21:47
Inderdaad en onder de dekens had ik het te warm en dus had ik hele bizarre nachtmerries en uiteindelijk ook nog muggenbulten.
Heb mijn nek bijna gebroken over de wasmand en midden in de nacht de deken van bed getrokken en toen kon ik niet goed meer in
mijn lig-in-een-hangmat-tussen-twee-palmbomen droom ritme komen . . . vannacht hopelijk beter Smile
Back to Top
Jondala View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 28 Mei 2015
Locatie: Best
Status: Offline
Points: 1516
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jondala Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Juli 2016 om 21:48
Wat ook heel goed werkt tegen muggen is de geur olie Zuiveringshout van Moeders Geuren. Een druppel of 3 op een geursteentje of iets anders wat de olie absorbeert en je hebt 2 tot 3 weken geen last van muggen. Ik gebruik dit al een aantal jaren en zodra ik een mug hoor weet ik dat er weer wat druppels op het steentje moeten.
Wacht niet op een goede dag, maar maak er één.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12069
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Juli 2016 om 21:54
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Juli 2016 om 22:04
Ik ben een mug en mij boeit het niet dat je raam open staat.  LOL

------

Mug is een bijnaam voor een inwoner van Haarlem. Waar de bijnaam vandaan komt is niet helemaal duidelijk.

Het scheldwoord 'Mug' werd in de 15e eeuw al gebruikt voor een Haarlemmer. Waarschijnlijk doelde men daarmee op kleinzieligheid of kleingeestigheid (muggenziften). Ook mogelijk is dat de oorsprong van deze benaming ligt in het feit dat Haarlem vroeger geteisterd werd door muggen. Het gebied was omringd door veen en moeras. In het noorden lag het IJ, een drassig gebied

---------
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Juli 2016 om 22:12
Wat interessant, Lao-tse! 

Gelukkig heb ik tot nu toe weinig muggen in de slaapkamer gehad. Maar in het verleden ben ik 's nachts wel eens naar een andere kamer verhuist. 
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12069
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Juli 2016 om 23:14
wist je, nu ik me terug verdiep in de kleuterliedjes, dat die in feite allesbehalve vrolijk zijn?
papegaai is ziek en moet sterven, 4 kleine visjes worden doodgebeten, in de maneschijn was je er niet, berend botje kwam nooit weerom, zeven kikkertjes halfdood, schuitje varen en terwijl zoete melk met brokken drinken, de vriezeman dood wensen, vogeltje gevangen, en in het huis dat in holland staat kiest de man een vrouw en de vrouw kiest een kind, en je hebt alles maar uit te kiezen.
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Juli 2016 om 23:24
Ja. en Kort Jakje is ziek, kleutertje krijgt op z'n duvel omdat ie bloemetjes plukt.
En:
Jantje zag eens pruimen hangen.
Oh als eieren zo groot.
De tuinman zag zijn bolle wangen
en sloeg de vuige gapper dood.
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12069
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Juli 2016 om 23:42

die versie van jantje had ik nog nooit gehoord.
Back to Top
francis3 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 20 Januari 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 559
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer francis3 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Juli 2016 om 00:57
Niet ALLE kinderliedjes en zo, zijn triest hoor bep.
bv dit:
één twee drie vier vijf zes zeven,
waar zijde gij zolang gebleven
hier of daar
'k weet niet waar
achter 't kapelleke van honderd jaar.

En dan dat van de zevensprong, ken je dat?
Ik wel.

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23642
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Juli 2016 om 08:50
Er waren toch wel vrolijke liedjes, waarin je een partner koos en de kring ronddanste.

Net bij Vragen las ik de vraag of een vestje persé in averechte tricotsteek moet, en dan denk ik aan mijn eigen dwarsheid en waar die waarschijnlijk vandaan komt. Van Annie M.G. Schmidt. Kennen jullie het gedichtje van de regenworm?

Er was een regenworm in Sneek, die altijd naar de sterren keek. En fluisterde: "Hoe schoon, hoe schoon". Zijn moeder zei: "Doe toch gewoon, doe toch gezond, kijk naar de grond, doe net als ik". En toen? Toen kwam de leeuwerik. De worm die naar de sterren staarde, zag hem meteen en kroop in d'aarde, maar moe die naar beneden keek, werd opgegeten daar in Sneek. Dus doe nooit wat je moeder zegt, dan komt het allemaal terecht.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Juli 2016 om 11:22
Die Annie was ook wel een echte woordkunstenares he?

Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 8889909192 187>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.609 seconden.
Lang Yarns