Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Buurkatten in tuin

 Reageer Reageer Pagina  <12
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Mayabees View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 19 Februari 2012
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2872
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mayabees Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 September 2013 om 08:01
Hmmm dat is erg vervelend. Ik zou ook zeggen water spuiten. En toch gesprek met de buren aangaan. Ze vinden het vast gezelliger bij jou dan bij hun eigen thuis. 

Wij hebben onze kat aan een lijntje lopen in de tuin, dus waarom weer die discussie over belasting betalen. Confused Zij zit dus keurig op de bak of poep in eigen tuin. Bij ons thuis en nu bij mijn zus, liepen/lopen de katten ook los, maar die werden/worden 's nachts wel binnen gehaald. 

Bij ons schijten de honden nog overal en nemen mensen het amper mee. Er zijn in de wijk zgn. hondentoiletten, maar daar worden de zakjes met poep neergegooid die vervolgens door kraaien open gepikt worden. 

Maar tja voor de paarden in de gemeente Hof van Twente is het plan om ze poepzakken aan te hangen verworpen. En die schijten wat af in de bossen!LOL




http://pinterest.com/creabeezzz/
Back to Top
iepie View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 21 September 2012
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 309
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer iepie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 September 2013 om 08:35
Wat vervelend dat je zo'n last hebt van je buurkatten. Ik heb zelf twee bange katten uit het asiel die niet eens naar buiten durven, maar als ze wel naar buiten gingen zou ik het heel rot vinden als iemand anders er overlast door ervaart. Tegelijkertijd ben ik opgegroeid in buurten waar ieders dier overal rondliep en ben ik het dus zelf wel enorm gewend. Dat betekent echter niet dat een ander dat ook allemaal maar prima moet vinden.

Is er niet met je buren af te spreken dat je gezamenlijk kijkt wat de beste oplossing is en dat zij dan de kosten hiervoor dragen of anders tenminste fiftyfifty? Het kan toch niet waar zijn dat jij er kosten voor gaat maken? Als water helpt is het een mooi goedkope oplossing, als je echter waterliefhebbers als mijn katten treft, dan gaat dat niet lukken...

Please please ga geen hoge tonen gebruiken. Buiten het feit dat het mogelijk wel gehoord wordt door kleine kinderen, raak je er alle dieren in de omgeving mee. Ik vind dit een zeer dieronvriendelijke oplossing.
Back to Top
JannieV View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 27 Augustus 2011
Locatie: Alblasserwaard
Status: Offline
Points: 336
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JannieV Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 September 2013 om 12:38
Gewoon zorgen dat de grond in je tuin goed begroeid is en een hordeur.
En wegjagen of met een waterpistool beschieten wanneer ze in je tuin komen zitten.
Je verder ergens druk over maken helpt echt niet.
Groetjes, Jannie
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 September 2013 om 12:50
Ik tuinier toch altijd met handschoenen, ik heb een hekel aan het gevoel van zand en aarde. Je kunt ook je nagels over een stuk zeep halen, dan komt er geen aarde onder en je wast het later zó weg.

Maar als je naar het nieuws kijkt...er zijn ergere dingen dan kattenpoep.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
arnhemmertje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 08 Januari 2012
Status: Offline
Points: 933
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer arnhemmertje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 September 2013 om 14:17
Dan blijft er maar 1 ding over.. Een bunker van je tuin maken met anti katten pinnen op de schutting haha.. Ze zijn er in allerlei varianten heb ik al gezien.. Hier een voorbeeld.. http://www.dewiltfang.nl/dier-en-tuin/anti-kattenpinnen-6x0-5-meter/

Ik heb er serieus over na zitten denken ^^ Maar eigenlijk is het te gek voor woorden.. Hier is het ook zo erg met die beesten..
Back to Top
engeline View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 21 November 2007
Locatie: winssen
Status: Offline
Points: 3257
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer engeline Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 September 2013 om 14:47
Ik ben ook voor leven en laten leven,maarrrrrrr.... als je vreselijk veel last van de dieren van je buren hebt,wordt het wel lastig.Ik woon in het buitengebied en heb zelf behoorlijk wat dieren,maar durf te zeggen dat mijn buren er geen last van hebben. en ik denk dat ook niet hoeft. Maar sta in iedergeval wel open voor vragen of irritaties van je buren.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Oktober 2013 om 11:50
Overigens hebben wij ooit schrikdraad gehad om de katten binnen de tuin te houden en dat werkte voor de twee poezen wel, maar de kater trok zich er niets van aan. Omgekeerd zou het dus ook kunnen werken.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Deesjebeesje View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 02 Oktober 2013
Locatie: Den Oever
Status: Offline
Points: 14
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Deesjebeesje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Oktober 2013 om 11:15
Tja, ik zou bijna zeggen: zelf een kat aanschaffen. Meestal zijn katten territoriaal genoeg om andere katten weg te houden, maar in jouw geval helpt dat natuurlijk niet met je vogeltjes...
Hm...ik zou het zo gauw ook niet weten, volgens mij is er aardig wat genoemd. Bovendien heb ik zelf 5 katten, dus aan mij heb je ook niet zoveel.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Oktober 2013 om 15:40
Wij hebben hoge gladde ijzeren palen voor het vogelvoer. Daar kunnen eigen en andermans katten niet in klimmen. Ze staan er soms wel met van die klapperende bekjes naar te kijken.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <12

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.383 seconden.
Lang Yarns