Hulp bij patronen lezen! |
Reageer ![]() |
Autheur | |
Tovernaaldje ![]() Newbie ![]() ![]() Lid sinds: 03 Oktober 2013 Locatie: Noord-Brabant Status: Offline Points: 32 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 03 Oktober 2013 om 10:50 |
Jaren geleden heb ik ooit met hulp van mijn moeder 2 baby truitjes gebreid, een patroon lezen heb ik nog nooit gedaan en ik word helemaal kriegelig als ik die patronen zie. Nu zou ik heel graag babyslofjes willen breien voor een familielid die in verwachting is van een tweeling, maar ik weet helemaal niet hoe ik die patronen moet lezen en wat sommige termen betekenen. Wie kan mij dit in Jip-en-Janneke-taal uitleggen? En kan ik ook slofjes breien met gewoon 2 naalden of heb je altijd meerdere naalden nodig?
Alvast hartelijk dank voor jullie hulp!
![]() |
|
![]() |
|
Mutti ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8177 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Je kunt heel goed babysokjes breien op twee pennen .
Ga even via google naar blij dat ik brei en daar staat een patroontje uit de margriet . Een breipen zonder knop is dan wel handig . En met patroon lezen kun je het altijd proberen op het forum Maar we zijn niet helderziend dus wel duidelijk aangeven om welk patroon het gaat of een gedeelte overtikken
|
|
![]() |
|
Tovernaaldje ![]() Newbie ![]() ![]() Lid sinds: 03 Oktober 2013 Locatie: Noord-Brabant Status: Offline Points: 32 |
Ik heb inmiddels een hele eenvoudige uitleg gevonden, ga deze gewoon proberen!! Hoop dat 't lukt!! ![]() Stoere sokjes van dikke wol ook leuk in 't roze !
Gebreid op nld. 6 Zet 18 steken op en brei 1 naald averecht = averechtse kant Dan
verder in tricotsteek en op Neem
dan rechts de 6 steken terug op, neem langs de zijkant 5 steken op en neem de
middelste 6 steken op , dan langs de 2e zijkant 5 steken en de 6
linkse steken . Dit is 28 steken. Brei nu rechtdoor tot De
zool Laat aan weerszijden 11steken wachten, op een hulpnaaldje. Brei in ribbelsteek over de middelste 6 steken als volgt. Brei aan het einde van iedere naald de 6e en de 1e van de wachtende steek recht samen. Werk zo verder totdat er aan weerszijden nog 4 steken in de wachtstand staan en kant deze af. Afwerking Sluit de beennaad, hielnaad en zoolnaad. Maak er nog 1 precies hetzelfde. |
|
![]() |
|
Magtelt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23726 |
Soms moet je even geduld hebben met het patroon. Het zijn ook maar mensen die ze schrijven. Ik zet ze om in mijn eigen Jip-en-Jannekebreitaaltje en dat leg ik voor me als ik brei of haak.
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
Mutti ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8177 |
Als je even naar beneden gaat op die site kom je roze sokjes tegen met een bloemetje op de voet .
Dat is het zelfde principe alleen met een dunnere pen en een andere steek .
|
|
![]() |
|
Ja klopt, maar die is weer zo omslachtig uitgelegd!
![]() pff..kan niet eens kiezen waar ik mee ga beginnen, da's ook wat!!
![]() |
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |