Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Het resultaat van 1 avondje voetbal op tv!!

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Tovernaaldje View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 03 Oktober 2013
Locatie: Noord-Brabant
Status: Offline
Points: 32
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Tovernaaldje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Het resultaat van 1 avondje voetbal op tv!!
    Posted: 09 Oktober 2013 om 10:47
Originally posted by Mutti Mutti wrote:

 Dan zet je aan weerskanten weer een aantal steken in de rust en brei je over de middelste steken verder terwijl je steeds de laatste steek van het middenstuk en de eerste steek van de wachtende samenbreit .
 
 
Klopt helemaal, en dit deed ik dus fout LOL maar ga 't vanavond weer opnieuw proberen en ik hoop dat ik morgen eindelijk een foto van een mooi gelukt slofje kan laten zien!! Wink
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8159
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Oktober 2013 om 10:42
Ik weet niet wat je fout doet ,maar die 8 steken is niet zo gek .Wil je toch naar de 5 dan kan je er een paar samenbreien .
 
Maar als je al die steken op je pen hebt dan moet je toch nog een paar cm breien ???
 
Dan zet je aan weerskanten weer een aantal steken in de rust en brei je over de middelste steken verder terwijl je steeds de laatste steek van het middenstuk en de eerste steek van de wachtende samenbreit .
 
Dit doe je tot je aan weerszijde een paar steken overhoudt Dan brei je alle steken op 1 pen en je kant af .
 
Je naait het hieltje en de achternaad dicht .
 
Zo ken ik het principe van dit slofje
Back to Top
Tovernaaldje View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 03 Oktober 2013
Locatie: Noord-Brabant
Status: Offline
Points: 32
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Tovernaaldje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Oktober 2013 om 10:16
Pff... nadat ik gisteren eindelijk klaar was met m'n patroon, had ik weer een mislukt slofje in m'n handen, hoe frustrerend is dat, als je de hele avond bezig bent geweest, maar het goede nieuws is dat ik er eindelijk achter ben gekomen wat ik de hele tijd fout doe.
 
Met de laatste steek, moet je steeds de 1e steek samen breien en dat deed ik dus niet. Vanavond weer een nieuwe poging, ben benieuwd, maar heb er een goed gevoel over!! Wink
Back to Top
Tovernaaldje View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 03 Oktober 2013
Locatie: Noord-Brabant
Status: Offline
Points: 32
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Tovernaaldje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Oktober 2013 om 08:42
Originally posted by Mutti Mutti wrote:

Weer iemand verslaafd Smile
Heel leuk .
 
Dunnere wol en lager nr pen geeft een kleiner slofje !!
 
Gisteren heb ik naald 2,5 en een dunnere wol gebruikt.
Het patroontje begint met 18 steken opzetten, 5 cm breien, vervolgens de eerste 6 en de laatste 6 steken laten wachten en met de middelste 6 steken 4 cm breien.
Dan moet je daarna de 1e 6 steken weer oppakken en 5 steken van de zijkant (van die 4cm) en zo verder... (als je alle steken weer op je naald hebt, dan heb je de teentjes gemaakt)
Maar bij dunnere wol heb ik meer touren als met dikkere wol om 4cm te bereiken, en had ik ipv 5 steken van de zijkant wel 8 steken opgenomen, want anders krijg je toch gaten?
Het resultaat was dus, dat 't slofje wederom is mislukt!Confused
Ik hoop dat ik 't een beetje duidelijk heb uitgelegd en dat iemand me kan vertellen wat ik verkeerd doe?
 
Alvast bedankt! Smile
Back to Top
linda1959 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 27 Februari 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 4600
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer linda1959 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Oktober 2013 om 23:04
goed gedaan hoor Thumbs Up
In het leven telt de strijd
Het voornaamste is niet te hebben gewonnen ,
Maar goed gestreden te hebben GROETJES LINDA
Back to Top
breienmaar View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 07 Juli 2012
Locatie: noordwijk
Status: Offline
Points: 5582
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer breienmaar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Oktober 2013 om 19:26
lang leve de voetbal!!
(om te haken, Breien,lezen,computeren)
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8159
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Oktober 2013 om 15:10
Weer iemand verslaafd Smile
Heel leuk .
 
Dunnere wol en lager nr pen geeft een kleiner slofje !!
Back to Top
Nespa View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Juli 2012
Locatie: kattenmand
Status: Offline
Points: 4125
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer Nespa Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Oktober 2013 om 14:38
heel leuk
when i smile beware, when i am grinning like the cheshire cat you beter run
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Oktober 2013 om 13:31
Inderdaad goed gelukt. Voetballen is ideaal voor breiende en hakende mensen!
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Tovernaaldje View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 03 Oktober 2013
Locatie: Noord-Brabant
Status: Offline
Points: 32
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Tovernaaldje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Oktober 2013 om 11:42
Ik wou jullie even laten zien waar ik sinds gisteren mee bezig ben, dit wordt de sjaal van mijn dochter!!
En dit is een probeersel, 't zou een babyslofje moeten worden haha...
Maar behalve dat ze 't pas aan zal kunnen als ze naar de peuterspeelzaal gaat, vind ik 'm op zich wel goed gelukt zo voor de 1e keer!! LOL
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.422 seconden.
Lang Yarns