Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Hulp omslagdoek

 Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Teunie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 Oktober 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 7299
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Teunie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Hulp omslagdoek
    Posted: 27 Oktober 2013 om 10:47


Uploaded with ImageShack.us

Graag wil ik deze omslagdoek van echtstudio maken. Maar ik snap helemaal niets van het patroon. Je moet met een rondje beginnen, maar het wordt een rechte omslagdoek. Zou iemand me het in jip en janneke taal uit kunnen leggen hoe ik deze moet maken?
Groetjes Teunie
Back to Top
pippie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juni 2010
Status: Offline
Points: 7262
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pippie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Oktober 2013 om 11:09
Het begin lijkt op een rondje, maar je gaat heen en weer, dus niet ROND het rondje.
Je maakt de steken in het rondje, KEREN, en terug.
Ik weet niet meer of het met stokjes of wat anders was, maar ik heb het al eens iemand uitgelegd, die ook in het rond wilde gaan.
Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 31 Mei 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8249
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Prideke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Oktober 2013 om 11:10
Misschien dat je een stukje van het patroon kan plaatsen? Het is een gratis patroon zag ik. Zelf heb ik het niet dus kan niet meekijken :)
Back to Top
iepie View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 21 September 2012
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 309
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer iepie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Oktober 2013 om 11:30
Hoi teunie, je kan t goed zien in het haakschema linksonder. Je begint idd met een rondje van 4 lossen, gesloten met een halve vaste en dan werk je als het ware in de helft van die cirkel. Ik weet zo uit mijn hoofd niet meer hoeveel, maar je haakt na omhoog gewerkt te hebben met een paar lossen (ik geloof 2 ter vervanging van het halve stokje en een extra losse=3 maar staat iig in het patroon) het genoemde aantal halve stokjes om de ring, ik meen een losse en dan weer een paar halve stokjes. Je hebt dan als het goed is de halve begincirkel ongeveer gebruikt. Dan keer je je werk en ga je door met de volgende toer. Je werkt dan dus weer terug op de vorige toer. De begincirkel is dus niet om geheel te gebruiken, maar slechts voor de verbinding.

Kom je er zo uit? Zo niet, laat het weten en dan probeer ik het anders uit te leggen.

Back to Top
Teunie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 Oktober 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 7299
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Teunie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Oktober 2013 om 11:33
Toer 1: haak 4 lossen en maak een ring door de ketting te sluiten met een halve vast.

Toer 2: 3 lossen, 3 halve vasten in de ring, 2 lossen, 3 halve vasten in de ring, 1 losse, 1 half stokje in de ring

Toer 3: 3 lossen, 1 half stokje in de losse van de vorige toer, 3 halve stokjes in de halve stokjes van de vorige toer, 1 half stokje in de kettingboog van 2 lossen van de vorige toer, 2 lossen, 1 half stokje in de kettingboog van 2 lossen van de vorige toer, 3 halve stokjes op de 3 halve stokjes van de vorige toer, 1 half stokje in de losse van de vorige toer, 1 losse, 1 half stokje van de losse van de vorige toer.

Herhaal bovenstaande voor elke toer, waarbij je bij elke toer in totaal vier stokjes meerdert. In totaal bestaat de omslagdoek uit 38 toeren.
Groetjes Teunie
Back to Top
Teunie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 Oktober 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 7299
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Teunie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Oktober 2013 om 11:35
Originally posted by iepie iepie wrote:

Hoi teunie, je kan t goed zien in het haakschema linksonder. Je begint idd met een rondje van 4 lossen, gesloten met een halve vaste en dan werk je als het ware in de helft van die cirkel. Ik weet zo uit mijn hoofd niet meer hoeveel, maar je haakt na omhoog gewerkt te hebben met een paar lossen (ik geloof 2 ter vervanging van het halve stokje en een extra losse=3 maar staat iig in het patroon) het genoemde aantal halve stokjes om de ring, ik meen een losse en dan weer een paar halve stokjes. Je hebt dan als het goed is de halve begincirkel ongeveer gebruikt. Dan keer je je werk en ga je door met de volgende toer. Je werkt dan dus weer terug op de vorige toer. De begincirkel is dus niet om geheel te gebruiken, maar slechts voor de verbinding.

Kom je er zo uit? Zo niet, laat het weten en dan probeer ik het anders uit te leggen.


Ik ga het nog een keer proberen en dan laat ik het weten. Bedankt alvast.
Groetjes Teunie
Back to Top
iepie View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 21 September 2012
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 309
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer iepie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Oktober 2013 om 11:40
Ik zie dat ik nog een deeltje van de tweede toer vergeten was, maar het principe blijft hetzelfde, je gebruikt ongeveer de halve begincirkel voor de gehele toer en na de toer keer je je werk. Succes!
Back to Top
Teunie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 Oktober 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 7299
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Teunie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Oktober 2013 om 11:59
Ik heb het weer een keer geprobeerd maar het lijkt er heel anders uit te zien dan op de foto. Het lijkt net of er op de foto geen gaatjes in zitten en die krijg ik wel.
Groetjes Teunie
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Oktober 2013 om 12:28
Misschien haak je iets losser. Als je nog eens goed naar het schema kijkt zie je dat de 2 middelste lossen van het rondje de 2 lossen zijn die steeds in het midden komen van de hele doek. Zij maken dat de doek uiteindelijk een driehoek wordt.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Teunie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 Oktober 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 7299
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Teunie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Oktober 2013 om 12:36
Vandaag gaat het niet meer lukken om het weer te proberen. Nu naar een verjaardag en vanavond uit eten. Morgen maar weer eens proberen en anders wordt het toch een andere omslagdoek.
Groetjes Teunie
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Oktober 2013 om 13:09
Niet opgeven Teunie, hij is echt niet moeilijk. Je ziet het alleen even niet. Ben met een breiwerk bezig waar ik in het begin niet uitkwam. Nu doe ik het uit mijn hoofd en vraag mij af waar ik het begin problemen zag.
 
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 31 Mei 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8249
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Prideke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Oktober 2013 om 13:27
Even afstand nemen van je werk kan soms zo lekker zijn, misschien pak je het straks op en haak je het zo weg :)
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Oktober 2013 om 13:45
Kan het zijn dat er in het patroon een dunnere naald is gebruikt dan de wol nodig heeft? Dan krijg je kleinere of geen gaatjes. Ik heb een soortgelijk patroon met stokjes en clusters van stokjes, dat ook begint met een rondje van lossen. De meerderingen ontstaan aan de zijkanten en je maakt het zo groot als je wilt. Dat patroon ziet er ook heel anders uit met andere woldiktes en naalddiktes.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Jennypenny View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 22 September 2013
Locatie: Zuid holland
Status: Offline
Points: 155
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jennypenny Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Oktober 2013 om 16:44
Ik ben die omslagdoek ook aan het haken,ik zag het ook niet,maar hij is inderdaad niet moeilijk.
Ik heb ook hulp gehad want het lukte mij ook niet
Groetjes jenny
Back to Top
willie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 19 Mei 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 491
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer willie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Oktober 2013 om 08:45
Ik ben ook begonnen aan de omslagdoek.Ik wil vragen of de doek in een punt uitloopt zoals een poncho of rechthoekig is.
Op de foto vind ik hem heel mooi....ik hoop dat het me lukt.

groetjes,
Back to Top
Teunie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 Oktober 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 7299
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Teunie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Oktober 2013 om 09:32
Ik ga het vandaag nog een keer proberen. Maar het gaat dus een driehoek worden als ik het goed begrijp? Want op de foto lijkt hij inderdaad een rechthoek.
Groetjes Teunie
Back to Top
Jennypenny View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 22 September 2013
Locatie: Zuid holland
Status: Offline
Points: 155
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jennypenny Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Oktober 2013 om 10:02
Ja het wordt een driehoek,maar op de foto zit hij zo om haar heen geslagen dat je niets kunt zien.
Ik haak hem ook met eskimo,ik doe alleen geen franjes denk ik.
Succes
Groetjes jenny
Back to Top
Jennypenny View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 22 September 2013
Locatie: Zuid holland
Status: Offline
Points: 155
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jennypenny Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Oktober 2013 om 10:10
Hier een foto(hoop ik)[url=http://postimg.org/image/48ea4u3un/][img=http://s19.postimg.org/48ea4u3un/image.jpg][/url]
Groetjes jenny
Back to Top
Jennypenny View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 22 September 2013
Locatie: Zuid holland
Status: Offline
Points: 155
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jennypenny Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Oktober 2013 om 10:11
Groetjes jenny
Back to Top
Jennypenny View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 22 September 2013
Locatie: Zuid holland
Status: Offline
Points: 155
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jennypenny Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Oktober 2013 om 10:12
Joehoe,ik kan weer foto,s plaatsen
Groetjes jenny
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.578 seconden.
Lang Yarns