Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Hulp omslagdoek

 Reageer Reageer Pagina  <12
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Teunie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 Oktober 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 7299
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Teunie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Oktober 2013 om 10:45
Oke dank je voor de foto daar lijkt het wel een beetje op wat ik haak.
Groetjes Teunie
Groetjes Teunie
Back to Top
Nikaatje View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 24 Juli 2013
Locatie: Nijmegen
Status: Offline
Points: 124
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Nikaatje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Oktober 2013 om 12:00
Ik heb 'm ook gemaakt afgelopen week. Je krijgt in het midden van je driehoek een rij met wat grotere gaatjes. Op de foto kun je dat niet goed zien omdat die helemaal is omgeslagen. Ik twijfelde ook of het wel goed was, maar ik ben gewoon doorgegaan. Uiteindelijk is het echt heel mooi geworden. Ik ga er nu nog een maken voor m'n moeder. 

Ik heb trouwens een paarse gemaakt. Ik zal er eens binnenkort een foto van maken. 


Back to Top
Jennypenny View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 22 September 2013
Locatie: Zuid holland
Status: Offline
Points: 155
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jennypenny Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Oktober 2013 om 12:17
Aan de zijkanten krijg je toch ook gaatjes?
Ik moet best wel veel uithalen want dan kloppen de steken weer niet,maar hij komt af.
Ik tel nu of het uitkomt voordat ik die toer ga haken.
Ik ben benieuwd naar je foto
Groetjes jenny
Back to Top
Jennypenny View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 22 September 2013
Locatie: Zuid holland
Status: Offline
Points: 155
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jennypenny Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Oktober 2013 om 15:24
Lukt het teunie?
Groetjes jenny
Back to Top
Nikaatje View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 24 Juli 2013
Locatie: Nijmegen
Status: Offline
Points: 124
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Nikaatje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Oktober 2013 om 16:33
Ja op het einde inderdaad ook. Je haakt gewoon steeds halve stokjes op alle halve stokjes van de vorige toer, behalve in het midden daar doe je half stokje, twee lossen, half stokje etc. Op het einde doe je half stokje, één losse, half stokje. En dan draai je om. 

Back to Top
Jennypenny View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 22 September 2013
Locatie: Zuid holland
Status: Offline
Points: 155
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jennypenny Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Oktober 2013 om 17:53
Bedankt nikaatje,dan gaat het goed
Groetjes jenny
Back to Top
Teunie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 Oktober 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 7299
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Teunie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Oktober 2013 om 09:59
Originally posted by Jennypenny Jennypenny wrote:

Lukt het teunie?


Nee het lukt nog steeds niet. Gisteren weer verschillende pogingen gedaan, maar op de een of andere manier lijkt het net of de ene kant groter wordt dan de andere kant. Ik ben nu eerst maar weer iets anders gaan maken. Misschien dat als ik wat langer wacht dat het wel gaat lukken.
Groetjes Teunie
Back to Top
Nikaatje View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 24 Juli 2013
Locatie: Nijmegen
Status: Offline
Points: 124
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Nikaatje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Oktober 2013 om 11:13
Teunie, kun je anders een foto plaatsen van hetgeen je tot nu toe gehaakt hebt? Misschien kunnen we daaraan zien waar het misgaat? Het is anders zo jammer als je het niet af kunt maken!
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14056
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Oktober 2013 om 13:38
Heb je eraan gedacht dat er en aan het begin en aan het einde van iedere toer een losse tussen het eerste, respectievelijk laatste halve stokje zit? Bij het begin ontstaat het halve stokje door de lossen die je maakt.
Aan het einde van de toer haak je in de eerste losse die je tegen komt 1 half stokje, dan 1 losse, 1 half stokje in de volgende losse. Keren
Het halve stokje vervang je aan het begin van iedere toer door 2 lossen. Je hebt er echter 3 moeten maken. De eerste van de 3 die je aan het einde van de toer tegen komt is eigenlijk een losseboogje waar je een halfstokje in moet maken. Omdat het boogje hier aan 2 lossen vastzit valt dat niet op als boogje, daarom dus de bovenbeschreven oplossing  
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Teunie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 Oktober 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 7299
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Teunie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Oktober 2013 om 14:25
Ik ga het straks nog één keer proberen. En dan laat ik het wel even zien en weten of het wat word.

Groetjes Teunie
Groetjes Teunie
Back to Top
Teunie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 Oktober 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 7299
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Teunie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Oktober 2013 om 17:15


Uploaded with ImageShack.us

Volgens mij gaat het nu goed.
Groetjes Teunie
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14056
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Oktober 2013 om 17:30
Hij wordt prima zo. Ik heb alleen het idee dat jij alleen in het achterste lusje insteekt en dat men bij het patroon in de hele steek heeft ingestoken of zie ik dat misschien niet goed?
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Teunie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 Oktober 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 7299
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Teunie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Oktober 2013 om 18:04
Ik haak door alle twee de lussen, maar ik vind het ook lijken alsof ik alleen door de achterste lussen ga. Zou het kunnen komen omdat ik met een dubbele draad haak?
Groetjes Teunie
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14056
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Oktober 2013 om 18:24
Daar kan het niet aan liggen. Ik begrijp het niet als je inderdaad de 2 lusjes opneemt bij iedere steek.
Probeer voor de grap eens een klein stukje met enkele draad, kun je misschien waar het door komt.
Ik heb er nog maar een filmpje bij gedaan, kun je zien of jij de steek misschien net iets anders doen.
Maar het resultaat dat jij hebt ziet er goed uit, dus waar maken we ons druk over?
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Jennypenny View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 22 September 2013
Locatie: Zuid holland
Status: Offline
Points: 155
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jennypenny Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Oktober 2013 om 19:27
Teunie zo ziet het er bij mij ook uit hoor.
Ik tel elke naald omdat je 4steken meerderd.
Pippie heeft het er bij mij ook in moeten stampen,en uiteindelijk zag ik het.
Hij wordt heel leuk.
Groetjes jenny
Back to Top
Geotje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 08 Februari 2013
Status: Offline
Points: 751
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Geotje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Oktober 2013 om 19:32
Leuk om te lezen dat vele Teunie geholpen hebben, zodat ze het patroon toch kan maken!
Back to Top
iepie View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 21 September 2012
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 309
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer iepie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Oktober 2013 om 21:50
Ziet er al goed uit teunie! Fijn dat het nu toch lukt. Heel veel succes en plezier met het haken!
Back to Top
Nikaatje View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 24 Juli 2013
Locatie: Nijmegen
Status: Offline
Points: 124
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Nikaatje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Oktober 2013 om 22:44
Fijn dat het nu lukt! Veel succes verder!
Back to Top
Teunie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 Oktober 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 7299
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Teunie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Oktober 2013 om 09:43
Dank jullie wel allemaal ik ben blij dat het nu wel lukt.
Groetjes Teunie
Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Oktober 2013 om 11:46
Knap hoe de Hobby doosjes elkaar helpen Thumbs Up
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <12

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.547 seconden.
Lang Yarns