Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Makkelijke patronen

 Reageer Reageer Pagina  123 4>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
hobbydoos View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar


Lid sinds: 09 September 2005
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1047
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer hobbydoos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Makkelijke patronen
    Posted: 02 Mei 2006 om 16:27

dag

Ik werk met dames die ouder zijn dan 80 jaar en wilde het zo simpel mogelijk houden en toch iets moois, om later op de kerstmarkt te kunnen verkopen (we houden een kleine kerstmarkt in het tehuis, met dat geld kunnen we dan een uitstap maken in de zomer). Ik had gedacht aan een knuffelbeer ! Heeft iemand een idee ?

vriendelijke groeten en nog een fijne dag

Mia

Back to Top
Jikke View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 02 Mei 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jikke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Mei 2006 om 16:38

Hallo Mia,

Is dit misschien een idee, het is een eenvoudig haakpatroon. En erg verkoopbaar.

 

Groetjes Jikke 

Back to Top
claudine View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 26 September 2005
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 496
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer claudine Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Mei 2006 om 20:00

Hallo,

Bij ons in de ouderenverenigingen maken ze sjaaltjes. Er is een garen op de markt o.a. van Scheepjeswol, e.a. merken waarmee ze dit breien. Het garen ziet eruit als 2 draadjes met hier en daar een vlokje tussen. Verkrijgbaar in verschillende kleuren en het heeft een mooi effect als het gebreid is. Het wordt gebreid op dikke naalden wel nr.6 of 7. Er worden 24 steken opgezet en het bolletje garen wordt volledig opgebreid.

 Je kan er ook ook een halsketting van maken. Dan zet je maar 15 steken op. Dit hoeft natuurlijk niet zo lang gebreid te worden. Je schuift er dan een dikke kraal over, zodat die in het midden hangt en je bevestigd aan de uiteinden een sluitinkje. Ziezo, klaar is kees.

Hopelijk heb je hier wat aan,

groetjes, Claudine

Back to Top
hobbydoos View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar


Lid sinds: 09 September 2005
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1047
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer hobbydoos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Mei 2006 om 22:17

Je bedoeld dit type garen

      

 

http://www.hobbydoos.nl/winkel/garen/xisco.asp

Ben er zelf ook mee aan het breien geweest en klopt lekker snel een zeer special zomers sjaaltje.

10 steken opzetten en steeds heen en weer breien met rechte steken, totdat hij lang genoeg is. Haak je er een aantal franje's aan en klaar is je sjaal.

 

 

 

Back to Top
betty View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 03 Januari 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 235
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer betty Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Mei 2006 om 20:30
ik heb zelf ook een sjaaltje gebreid van die wol, maar vond het wel lastig breien(steek vaak tussen de draden in). ik weet niet of het voor mensen van 80 jaar iets is?
je kan ook van allemaal vierkante lapjes een lappendeken maken.
betty van graas
Back to Top
claudine View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 26 September 2005
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 496
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer claudine Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Mei 2006 om 20:48

Hallo,

Ja, het is dit type wol dat ik bedoel. Maar zet jij maar 10 steken op? Ik zet er 24 op en de meesten zelfs 25 of 26 steken. Als je minder steken opzet is hij dan niet te smal? Als je het bolletje opbreit is hij dan natuurlijk ook veel langer.

In ieder geval het is een mooie creatie als het af is.

Wat betreft de oudere dames, in geval ze niet breien, kunnen ze dan misschien haken? Of iets creatiefs met servetten? Kaartjes maken dmv verschillende technieken : borduren, theezakjes. Geurzakjes maken?, sieraden, ...

Er zijn zoveel mogelijkheden maar je moet er maar op komen.

groetjes,

Claudine

Back to Top
hobbydoos View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar


Lid sinds: 09 September 2005
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1047
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer hobbydoos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Mei 2006 om 07:12

Klopt hij is smal, je kunt het eigenlijk ook geen sjaal noemen het is meer een ketting. In steken kun je zelf varieëren en ook kun je met de naaldikte experimenteren.

groetjes,

Renske

Back to Top
Botticelligrrrl View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 27 April 2006
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 292
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Botticelligrrrl Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Mei 2006 om 16:39

Waw, Jikke wat een leuk paddenstoeltasje! Zou ik dat patroontje van je mogen hebben?? Ik maak graag zelf kadootjes voor jarige kindjes in de familie of vriendenkring en ik weet al meteen wie ik hiermee een plezier kan doen!

En Mia, ik denk even met je mee!

Back to Top
groot koerkamp View Drop Down
Groupie
Groupie


Lid sinds: 03 Januari 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 62
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer groot koerkamp Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Mei 2006 om 20:56
hoi,mag ik het patroon van het padden stoeltasjeineke
em.grootkoerkamp
Back to Top
Jikke View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 02 Mei 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jikke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Mei 2006 om 21:27

Hallo Boticelligrrrl en groot koerkamp,

Veel succes met het maken van de tas.

Groeten,

Jikke

Back to Top
Syl*** View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar


Lid sinds: 23 Januari 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Syl*** Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Mei 2006 om 19:30

Hoi Mia,

Dit ziet er niet zo heel moeilijk uit, maar wel erg leuk. Patroontje staat op   http://www.garnstudio.com/lang/nl/visoppskrift.php?d_nr=b14& amp;d_id=30

Veel plezier op de kerstmarkt.

groetjes Syl

Back to Top
Tess View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 30 Maart 2006
Status: Offline
Points: 227
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Tess Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Mei 2006 om 11:56

Ow ik vind de paddestoelen tas ook heel grappig ! Zou ik het patroontje van je mogen ?

Alvast bedankt !

Liefs Tess
Back to Top
Botticelligrrrl View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 27 April 2006
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 292
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Botticelligrrrl Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Mei 2006 om 21:09

Ok Tess, ik stuur je het patroontje even op ipv Jikke. Want als ik het goed begrepen heb, heeft die even niet de mogelijkheid om hem te versturen.

 

Back to Top
patricia32 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 16 Mei 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer patricia32 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Mei 2006 om 18:23

Zou ik ook dat patroon van het paddestoeltasje kunnen krijgen van iemand?

Ik denk dat mijn dochter en haar vriendinnetje er erg blij mee zijn om zo'n geweldige tas te dragen!

 

Groeten Patricia

Back to Top
Nicole View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 23 September 2005
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 115
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Nicole Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Mei 2006 om 10:53
Als het mag wil ik ook graag het patroon van de paddestoelentas! Ik heb hier nog wel een klein kaboutertje rondlopen die er erg blij mee zou zijn!

groetjes Nicole
Back to Top
Botticelligrrrl View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 27 April 2006
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 292
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Botticelligrrrl Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Mei 2006 om 14:45

Hoi Patricia en Nicole,

Ik wil jullie best het patroontje van het paddenstoeltasje doorsturen, maar jullie hebben jullie e-mailadressen niet vermeld!

Even doen en dan stuur ik het je op!

Grtz, Kim.

Back to Top
patricia32 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 16 Mei 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer patricia32 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Mei 2006 om 18:40

mijn adres is mesmannetjes@hotmail.com

Alvast heel erg bedankt, ik ben heel benieuwd of het lukken gaat!

Groetjes Patricia

Back to Top
Aardappelkroket View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 02 Juni 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Aardappelkroket Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Juni 2006 om 18:21
Heej Kim, zou je mij ook het patroon van het paddenstoeltasje willen doorsturen? Mijn email adres is: Retefout@hotmail.com

Alvast harstikke bedankt!

Gr, Eva
:: Jaren 60/70 is de bom! ::
Back to Top
Josl View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 12 April 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 7221
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Josl Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Juni 2006 om 18:47

Hallo Kim,

graag zou ik voor mijn kleindochters het paddenstoelentasje willen haken. Wil je zo lief zijn het patroontje te mailen?? (jgf.steen@hccnet.nl)

alvast bedankt,

groetjes,

Josl

Frutseltante, alles wat ik met mijn handen kan maken probeer ik graag uit.<a rel=nofollow href="http://imageshack.us">[IMG]http://img293.imageshack.us/img293/3491/nwscan73jo1.jpg"></a> Jong he?

Back to Top
Botticelligrrrl View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 27 April 2006
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 292
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Botticelligrrrl Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Juni 2006 om 17:02

Dametjes,

Jullie zouden normaal gezien vandaag het paddenstoeltasje-patroon moeten aangekregen hebben! Laat me maar weten als het niet zo is!

Kim

Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  123 4>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.469 seconden.
Lang Yarns