Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

hoofddoek maria en jozef

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Ik12 View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 22 September 2012
Status: Offline
Points: 83
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Ik12 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: hoofddoek maria en jozef
    Posted: 30 November 2013 om 14:14
Hoi!

Ik heb twee vragen:
Ik ben druk bezig met het haken van maria en jezus volgens het patroon van christel krukkert maar loop vast op de hoofddoek. Er staat:
haak voor de hoofddoek 42v langs de lussen van toer 38. Begin bij het begin van de toer. Toer 1: 6v, 1l, werk keren, 1v in de 3e vaste, 22v. Toer 3 t/m 16: 1l, werk keren, 24v. enz.

Nu is het volgens mij, als ik het goed heb, de bedoeling dat ik de hoofddoek bevestig aan de lussen die ik heb overgehouden aan doordat ik 1 toer van het poppetje in de achterste lussen heb gehaakt.

Maar als ik terugkijk naar het patroon van het poppetje staat er: Toer 37: 42v. Ga verder met lichtblauw. toer 38: Haak elke 6e en 7e v samen, haak alleen in de achterste lussen (=36v).

Als ik de hoofddoek ga bevestigingen komt deze in de rechte streepjes die ik overhoud te zitten en dus aan de lussen van toer 37 maar houd ik daardoor ook een lelijk randje van de andere kleur boven de bevestiging van de hoofddoek.

Vraag 1: Wat doe ik fout?Confused
Vraag 2: als ik het patroon volg dan hangt mijn hoofddoek voor het gezicht van maria. Ik maak namelijk eerst een rondje dat begint achter het hoofd langs, dan maak ik nog 6 v 1l en als ik dan omdraai zit ik voor het gezicht. Hoe kan dit?Confused

Alvast bedankt voor de reacties!

Back to Top
QstephanieQ View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Augustus 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5877
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer QstephanieQ Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 December 2013 om 10:21
kom dat patroon uit het boekje haak je eigen kerststal

Back to Top
Ik12 View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 22 September 2012
Status: Offline
Points: 83
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Ik12 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 December 2013 om 12:51
QstephanieQ,
 
Het zou goed kunnen dat het patroon in haak je eigen kersstal staat beschreven. Maar ik heb het uit een hobbyhandig van vorig jaar.
Back to Top
MaaikeA View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 November 2007
Locatie: Zeeland
Status: Offline
Points: 1989
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer MaaikeA Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 December 2013 om 13:09
Ik heb zelf het patroon niet, heb een andere gemaakt. Als ik het zo bekijk op haar site, zie ik dat je eerst de bol moet haken, dan verder gaan alleen aan een kant voor de "sluier" en vervolgens met lichtblauw een randje langs alles. Het rare is met mij dat ik zelf moet gaan haken voor een patroon goed uit te kunnen leggen.
 
Ik heb de kerststal van Courmet Crochet amigurumi nativity  gemaakt en daar moest je alleen doorgaan met de achterste steken voor de sluier. Hoop dat je eruit komt.
Maaike
https://nl.pinterest.com/speldennaald/
Back to Top
QstephanieQ View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Augustus 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5877
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer QstephanieQ Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 December 2013 om 14:24
zal straks door sturen van de hoofddoek daar staat het anders in dan kun je het vergelijken
Back to Top
QstephanieQ View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Augustus 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5877
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer QstephanieQ Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 December 2013 om 16:24
Je hebt mail,laat maar iets weten als het gelukt isWink

Back to Top
iepie View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 21 September 2012
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 309
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer iepie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 December 2013 om 17:08
Hoi! Ook ik ken dit specifieke patroon niet. Op vraag 1 weet ik je antwoord niet, zoals je het beschrijft lijkt het me goed te zijn. Wellicht valt dat randje niet meer op als je het verder haakt volgens patroon. Voor vraag twee geldt dat het door hoe strak/los en vooral regelmatig je haakt, net anders uit kan vallen dan bij de patroonmaker en dan kun je beter even tellen en een ander begin nemen voor de hoofddoek. Ik had dit laatst ook bij een aapje van christel krukkert en weet dat dit bij mij komt door de overgang van lijf naar hoofd, het minderen en meerderen daar doe ik losser dan bij de rest van de toeren en daardoor kwam ik anders uit voor, in mijn geval, de pet van het aapje. Gewoon zo aanpassen dat je goed uitkomt dus. Even tellen en dan lukt het vast.
Back to Top
Ik12 View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 22 September 2012
Status: Offline
Points: 83
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Ik12 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 December 2013 om 21:18
Ik zie nu het verschil tussen het patroon dat ik heb en het patroon in het boek. Bij mij word de hoofddoek namelijk meteen aan het hoofd gemaakt en in het boek niet. Dan is het een apart onderdeel. Mocht het eraan niet lukken is dat een goed alternatief wat ik dan ook ga proberen. Al moet ik wel zeggen dat de hoofddoek in het boek wel platter erop lijkt te zitten.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 December 2013 om 21:21
Als iets niet lukt met direct aanbreien of aanhaken, gewoon het los produceren en aannaaien met naaigaren in dezelfde kleur, je ziet er geen barst meer van.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
nldutchy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 Juni 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3778
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer nldutchy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 December 2013 om 16:17
Met Velpon ook niet Magtelt
Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd (KWF)
http://krealene.wordpress.com

Marlene aka nldutchy
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.470 seconden.
Lang Yarns