vraag patroon |
Reageer ![]() |
Autheur | |
JanetSimone ![]() Duizendpoot ![]() Lid sinds: 31 Mei 2012 Status: Offline Points: 104 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 05 December 2013 om 16:01 |
Goedemiddag,
ik heb een vraag over patr. 38-17. Het kabelpatr is volgens mij in het noors. Kan iemand mij aan de nederlandse vertaling helpen. groet, janet |
|
![]() |
|
pippie ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 10 Juni 2010 Status: Offline Points: 7262 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Wat is : patroon 38 - 17. ?
|
|
![]() |
|
rosaa ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 25 Augustus 2013 Locatie: nederland Status: Offline Points: 438 |
hahaha geweldig dit, volgens janet is het een noors patroon, maar voor ons is dit algebra
|
|
![]() |
|
lidy* ![]() Hobbywonder ![]() Lid sinds: 03 Mei 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 619 |
Als je dit Drops-patroon bedoelt: http://www.garnstudio.com/lang/nl/visoppskrift.php?d_nr=38&d_id=17&lang=nl dan staat de Nederlandse vertaling van de in het telpatroon gebruikte symbolen nét boven de tekeningen.
VERKLARING SYMBOLEN TELTEKENING:
= recht = averecht = zet 3 st op een hulpnld voor het werk, brei 3 st recht, brei de 3 st van de hulpnld recht = zet 3 st op een hulpnld achter het werk, brei 3 st recht, brei de 3 st van de hulpnld recht = zet 2 st op een hulpnld achter het werk, brei 1 st recht, brei de 2 st van de hulpnld recht |
|
![]() |
|
JanetSimone ![]() Duizendpoot ![]() Lid sinds: 31 Mei 2012 Status: Offline Points: 104 |
Oke ik heb weer met mijn neus gelezen. Dank u dames. Maar nu nog een andere vraag. Ik brei de panden apart. In het rugpand zit dit patroontje ook. Dit hoeft voor mij niet. Moet ik nu ook minder st. Opzetten omdat een kabel meer steken vergt. Zo niet hoe kom ik dan
bij de schouderpartij uitat |
|
![]() |
|
lidwina ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 01 Mei 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 14134 |
Controleer even de stekenverhouding van tricotsteek en kabelpatroon. Kijk naar het schema hoeveel cm breed je begint. Dan kun je uitrekenen hoeveel steken je moet opzetten. Eventuele meerderingen en minderingen zou ik gewoon aanhouden.
Update. Heb nog even naar het patroon gekeken. Ze hebben de steekverhouding aangegeven voor tricotsteek. Ik zou in dit geval het voorpand eerst breien, dan heb je een idee hoe breed het wordt, kun je daarna je rugpand aanpassen.
|
|
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen. |
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |