Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Help, verschillend verfbad

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Annita View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Annita Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Help, verschillend verfbad
    Posted: 03 Februari 2014 om 22:12
Ik was heel enthousiast met een Herenvest begonnen, naar aanleiding van het boek visserstruien van Stella Ruhe. Doordat er zoveel verschillende steken in verwerkt zitten, "vreet" het wol! Ik kom dus tekort. Heb dezelfde wol nog kunnen bestellen op internet, maar je ziet echt kleurverschil. hoe kan ik dit het beste oplossen? Moet de mouwen nog en de kraag. Voor en achterpand zijn in één stuk gebreid, die zijn klaar! De mouwen wil ik óók in het rond breien maar voornamelijk tricotsteek. Ik heb nu nog 3 bollen van het eerste verfbad. Kan ik deze mengen door b.v. de mouw te breien met 2 verschillende verfbaden en dan elke naald van kleur verwisselen?? Of valt dit teveel op? Iemand anders misschien een tip?
Ja, ik weet dat het stom is, maar het is geen bestaand patroon. Heb het zelf ontworpen dus wist niet wat ik nodig had.
Alle tips zijn welkom!!
En wie weet hoeveel bollen of ik nodig heb voor één mouw te breien in maat M (herenvest) Ik heb nl. nog 3 bollen met een looplengte van 130 meter.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Februari 2014 om 09:47
Kraag is meestal in een andere steek en dan is het niet zo heel erg als het een ander verfbad is. Je zou een proeflapje kunnen breien met die twee draden om en om en goed bij lamplicht en bij daglicht kijken of je het ziet. Misschien de mouwen ook in een andere steek met jouw trucje?
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Februari 2014 om 10:11
Ik heb ooit een streeptrui gemaakt omdat ik te weinig had voor 1 trui en daar zat blauw in uit twee verfbaden. Zelf vindt ik dat je bij de kraag kunt zien dat de blauwe strepen verschillend zijn, maar de man die erin zit kijkt daar nooit naar en de gemiddelde toeschouwer ook niet. Als je voor en achterpand al klaar hebt en het kleurverschil is erg storend, dan zou ik de kraag uit 1 van die 3 bollen breien. Met de mouw kun je nog wel wat, de manchetten uit het andere kleurbad, of een streep over het midden van de mouw of andere ellebogen uit het andere kleurbad (eventueel in een andere steek zodat het niet te veel opvalt of juist extra opvalt). Als het erg erg is dan kun je misschien nog beter van hetzelfde garen een heel andere kleur bestellen en daar de mouwen van breien. Succes met beslissen.
Back to Top
Annita View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Annita Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Februari 2014 om 12:25
Ga het idd. eens proberen met een proeflapje. Kijken wat het resultaat is. En net wat je zegt, ik denk dat ik de mouw dan ook gewoon met verschillende steken doe. Dan valt het ws. minder op! Bedankt Magteld, ik ga op onderzoek uit!
Back to Top
Annita View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Annita Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Februari 2014 om 12:31
Originally posted by lw1463 lw1463 wrote:

Ik heb ooit een streeptrui gemaakt omdat ik te weinig had voor 1 trui en daar zat blauw in uit twee verfbaden. Zelf vindt ik dat je bij de kraag kunt zien dat de blauwe strepen verschillend zijn, maar de man die erin zit kijkt daar nooit naar en de gemiddelde toeschouwer ook niet. Als je voor en achterpand al klaar hebt en het kleurverschil is erg storend, dan zou ik de kraag uit 1 van die 3 bollen breien. Met de mouw kun je nog wel wat, de manchetten uit het andere kleurbad, of een streep over het midden van de mouw of andere ellebogen uit het andere kleurbad (eventueel in een andere steek zodat het niet te veel opvalt of juist extra opvalt). Als het erg erg is dan kun je misschien nog beter van hetzelfde garen een heel andere kleur bestellen en daar de mouwen van breien. Succes met beslissen.

Bedankt voor je tip! Ik ga het even uitproberen met een proeflapje en zoals Magteld al zei: misschien verschillende steken gebruiken in de mouw, zodat het minder opvalt. Bij gewoon tricotsteek ga je het zien maar met een werkje erin ws. minder. Maar je hebt helemaal gelijk hoor, váák ziet een ander het niet eens, maar omdat we het zélf weten, ga je er elke keer naar kijken!
Back to Top
Cully View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cully Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Februari 2014 om 18:04
Mijn moeder heeft het ook eens gehad bij een trui. Ze had het advies gekregen om de mouwen, met de 2 verschillende verfbaden te breien, volgens mij, 1 nld de ene en de vlgd naald de andere.
Het kleurverschil was totaal niet te zien, maar zat misschien ook bijna geen verschil in verfbaden.
Back to Top
Annita View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Annita Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Februari 2014 om 19:14
Originally posted by Cully Cully wrote:

Mijn moeder heeft het ook eens gehad bij een trui. Ze had het advies gekregen om de mouwen, met de 2 verschillende verfbaden te breien, volgens mij, 1 nld de ene en de vlgd naald de andere.
Het kleurverschil was totaal niet te zien, maar zat misschien ook bijna geen verschil in verfbaden.

Bedankt Cully,
Ik had deze informatie óók van internet en ga eens proberen met een proeflapje hoe dit uitvalt. Volgens mij moet dat lukken. Al is er bij mij tóch wel duidelijk verschil in de kleur. Maar ga het gewoon proberen! De kraag doe ik wel van hetzelfde verfbad. Het is nl. een soort sjaalkraag met een rechte steek en dan word het duidelijk zichtbaar. De mouwen ga ik mengen en probeer er verschillende steken in te verwerken zoals Magteld al zei!
Moet goed komen! Bedankt voor het meedenken!
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.438 seconden.
Lang Yarns