Spelt de delen op patroonmaat vast |
Reageer ![]() |
Autheur | |
Britt1977 ![]() Newbie ![]() ![]() Lid sinds: 07 Februari 2014 Locatie: België Status: Offline Points: 13 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 07 Februari 2014 om 08:52 |
Hallo lieve allemaal,
Even voorstellen, ik ben net nieuw, mijn naam is Britt en ik ben een beginnende belgische breister ![]() Nu zie ik hier voor de afwerking van mijn trui staan, spelt de delen vast op patroon maat. Ik weet niet precies hoe ze dit bedoelen... Is dat dan echt gewoon de delen aan elkaar spelden, vochtig maken en zo laten drogen vooraleer je ze werkelijk aan elkaar zet? Alvast heel erg bedankt! Ik denk dat ik het hier wel leuk ga vinden. ![]() Britt |
|
![]() |
|
lidwina ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 01 Mei 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 14134 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Bij je patroon staat een schematekening met maten. Je speldt dus de delen die je gebreid hebt op een ondergrond vast in de maten zoals opgegeven bij het schema. Dus bij een trui bv, heup 48 cm, dan dus onderaan zo neerleggen dat hij 48 breed is en vastspelden. Lengte 60 cm. Deze ook aangeven en je trui er in passen. Zo helemaal nagaan bij alle maten. Als het klaar is ziet je achterpand bv er uit zoals de tekening aangeeft. Daarna dus vochtig maken en laten drogen. Ik legde hem op een natte badhandoek en dan nog een natte badhandoek erover heen. Mag best goed nat zijn. Tegenwoordig was ik het voorzichtig met de hand en uitrollen in een handoek. Droogt wel lang. Mijn laatste vest 3 dagen.
Je kunt ervoor kiezen om eerst in elkaar te naaien. Maar dat is gewoon een keus die je maakt.
|
|
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen. |
|
![]() |
|
lw1463 ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 06 Januari 2014 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8028 |
De boorden moet je meestal niet (in de breedte) spelden, dat is slecht voor de rek. Zelf doe ik het spul in een teil met een beetje afwasmiddel (bio uit België) en handwarm water. Ik volg de aanwijzingen van deze blogger http://the-panopticon.blogspot.nl/2008/06/blockin-with-ma.html ook op http://www.knitty.com kun je goede tips vinden.
Bij gebrek aan beter speld ik altijd op een oude matras, die ik heb bedekt met handdoeken (beetje behelpen) daarna check ik het ventilatierooster en de verwarming (ventileren en een beetje warmte) en dan kom ik af en toe eens voelen hoe het er mee staat.
|
|
![]() |
|
Britt1977 ![]() Newbie ![]() ![]() Lid sinds: 07 Februari 2014 Locatie: België Status: Offline Points: 13 |
Dank je wel dames! En zo snel reactie!
Op deze manier moet het zeker lukken! ![]() |
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |