Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

'doorzichtig breiwerk'

 Reageer Reageer Pagina  123 4>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Janne Marie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 December 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3141
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Janne Marie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: 'doorzichtig breiwerk'
    Posted: 10 Februari 2014 om 15:49
Wie weet welk garen het meest een vitrage effect geeft. Ik wil de Dreambird gaan maken, maar dan wil ik de hoofdkleur graag wat doorschijnend, het wordt gebreid met naald nr. 3.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Februari 2014 om 16:01

Heel dun lacegaren. Heb je al bij Ravelry gekeken bij de projecten van Dreambird? Ik meen ergens gezien te hebben wat jij bedoeld.

Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Janne Marie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 December 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3141
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Janne Marie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Februari 2014 om 16:19
Ja, maar die geven niet dat doortichtig garen aan. Wel bij een rechte sjaal, gebaseerd op de Dreambird, maar als ik dan naar het garen kijk, dan lijkt met me toch niet dat het doorzichtig wordt. In elk geval bedankt voor het meedenken.

Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Februari 2014 om 16:41
Ben ook nog eens gaan kijken bij Ravelry. Niet gevonden wat ik dacht dat ergens bestond, maar wel ondertussen vlijtig gedacht. ik heb mijn dreambird inderdaad op naalden 3 gebreid. Heb ook het patroon nog eens bekeken. Als ik dat dunne effect zou willen bereiken, waarvan ik denk dat jij het bedoeld, zou ik inderdaad dun lacegaren nemen, misschien iets zijde-achtigs, geen mohair, en dan breien op naalden 4 of 4,5. Dan wordt de sjaal wel groter, maar dat lijkt mij geen probleem. Je maakt wat minder veren als hij te lang zou worden. In de andere richting is hij niet erg breed. Dus dat zou ik persoonlijk zelfs beter vinden. Bij mijn sjaal is de breedte maar 36 cm. Dan meet ik gewoon recht, dus niet met de schacht van de veer mee. De schacht van de veer is 49 cm, maar die loopt schuin over de sjaal. 
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Janne Marie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 December 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3141
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Janne Marie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Februari 2014 om 21:18
Dank je, dan kan ik het eerst s proberen met grotere naald, wordt het niet mooi dan doe ik het gewoon over met dunnere naald. Morgen eens verder op zoek naar garen.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Februari 2014 om 09:57
Voor echt doorzichtig brei- of haakwerk zou je van dat plastic sieradenkoord kunnen gebruiken. Maar daar heb je dan waarschijnlijk heel veel van nodig, zodat het een dure grap wordt.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Janne Marie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 December 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3141
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Janne Marie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Februari 2014 om 12:27
Nou, ik heb besloten het patroon nog even te laten liggen (zolang ik het volhou, want hij lonkt wel naar mee), ga eerst een tijd overpeinzen welk garen ik zal gebruiken. Op Ravelry staat de Art Deco, die is gedeeltelijk doorschijnend, er staat bij welk garen is gebruikt, maar niet welk deel met welk garen is gebruikt en ik kan niet goed zien wie van de drie ik zou moeten hebben voor dat doorschijnend deel. Maar och ik laat hem toch maar even liggen, heb nog zat te doen. Denk dat ik die sjaal voor volgend winter maak, dus heb nog tijd zat.
Back to Top
zakdoek View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 17 Augustus 2011
Status: Offline
Points: 774
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer zakdoek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Februari 2014 om 17:13
De Lana Grossa is gebruikt voor de gekleurde veren. Welke van de andere 2 de doorschijnende is weet ik ook niet. Ze zijn allebei Lace/ 2 ply. Eén van de 2 heeft wat mohair erdoor. Ik weet niet of dat juist meer of minder doorschijnt?
 
Zelf zou ik voor een doorschijnende shawl eerder een kantpatroon nemen met Lace-garen op naald 4,5. Dat geeft een mooi, verfijnd effect.
Zo'n Dreambird-achtige shawl moet het meer van zijn mooie veren en kleurcombinatie hebben, dan zou ik daar meer het accent op leggen dan op doorschijnendheid.
Maar dat zou mijn persoonlijke afweging zijn. Zoveel hoofden, zoveel zinnen...
Back to Top
Janne Marie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 December 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3141
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Janne Marie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Februari 2014 om 17:20
Ja, daar zit wat in. Dan doe ik hem maar gewoon van het materiaal zoals in het patroon staat. Nu nog de kleuren kiezen, weer een zwarte, of eens iets heel anders.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Februari 2014 om 19:27
Ik zit hier en volg dit topic en denk - waar gaat het over ? Maar lang leve google plaatjes, wat een mooi project zeg.
Ik snap jouw vraag, maar als ik de plaatjes bekijk zie ik ook dat je door je kleurkeuze een doorzichtig effect kunt bereiken, soms lijkt de achtergrond haast weg te vallen. Ik wens je dus vooral succes en veel plezier bij het uitkiezen van de kleuren - dit is vast geen makkelijke.
Back to Top
hhoekstra View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 01 Maart 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 274
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer hhoekstra Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Februari 2014 om 17:05
Dag guru's en wondertjes. Ook ik ben gaan zoeken. Wat mooi! Kan iemand mij vertellen waar ik het patroon kan bestellen? In het Nederlands want anders wordt het een heel zielig vogeltje.
Hanny
Back to Top
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 24 November 2012
Locatie: Kruiningen
Status: Offline
Points: 2347
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Februari 2014 om 17:42
Het is van Nadita Swings Designs, te koop via Ravelry http://www.ravelry.com/stores/nadita-swings-designs
Waar regels zijn stopt het denken (bron Omdenken)
Back to Top
BettyKleien View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 05 Februari 2013
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 867
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer BettyKleien Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Februari 2014 om 17:54
En er is ook een nederlandse versie en ik ben er ook helemaal weg van .maar zou geen kleur uit kunnen kiezen en weet ook niets van die garens.Maar ge het zeker maken eenbeautty
Back to Top
hhoekstra View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 01 Maart 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 274
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer hhoekstra Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Februari 2014 om 18:06
Dank jullie wel maar...hoe koop ik de Nederlandse versie.
Hanny
Back to Top
BettyKleien View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 05 Februari 2013
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 867
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer BettyKleien Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Februari 2014 om 19:47
Dat zal je er wel bij kunnen zetten .Het staat er bij.als je het garen hebt wil je het dan laten zien of het vermelden?
Back to Top
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 24 November 2012
Locatie: Kruiningen
Status: Offline
Points: 2347
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Februari 2014 om 20:05
Wanneer je het patroon koopt krijg je meerdere documenten. 1 ervan is de nederlandse versie van het patroon, de andere zijn in het duits, engels etc. 
Waar regels zijn stopt het denken (bron Omdenken)
Back to Top
BettyKleien View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 05 Februari 2013
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 867
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer BettyKleien Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Februari 2014 om 22:52
Ik heb het patroon gekocht nu nog wachten op wijze raad omtrent het garen ,doorzichtig en gekleurd
Back to Top
Janne Marie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 December 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3141
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Janne Marie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Februari 2014 om 23:03
Bij het patroon staat ook garen advies, maar dat is volgens mij niet zo doorschijnend als de andere sjaal. Ik had al garen uitgekozen bij Ice Yarn (niet doorschijnend) maar de gekleurde die ik wou was niet op voorraad.
Back to Top
BettyKleien View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 05 Februari 2013
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 867
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer BettyKleien Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Februari 2014 om 12:54
Zoals ik al zei het patroon is gekocht maar bij het doorlezen vind ik het toch heel moeilijk lijkt me .maar ja ben nog niet zo ver ,Ik wil echt eerst mijn deken afmaken.al vind ik de bird nog zo mooi.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Februari 2014 om 13:00
Originally posted by BettyKleien BettyKleien wrote:

Zoals ik al zei het patroon is gekocht maar bij het doorlezen vind ik het toch heel moeilijk lijkt me .maar ja ben nog niet zo ver ,Ik wil echt eerst mijn deken afmaken.al vind ik de bird nog zo mooi.
Volgens mij zijn het verkorte toeren en is het dus meer een kwestie van doen (en goed lezen). En daarnaast heb je altijd de doos nog, om hulp te vragen, als het meezit zijn er hier al mensen, die het af hebben en je kunnen helpen.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  123 4>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.438 seconden.
Lang Yarns