Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

'doorzichtig breiwerk'

 Reageer Reageer Pagina  <1 234
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Februari 2014 om 14:14
Zou je dat wel doen, de Soft naast Delight gebruiken? Eigenlijk vind ik de het verschil in kwaliteit te groot. Vol synthetisch naast bijna helemaal wol.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
BettyKleien View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 05 Februari 2013
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 867
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer BettyKleien Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Februari 2014 om 15:43
Lidwina ik dacht net dat je zei dat soft heel goed vodeed of begrijpk nu alles verkeerd?
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Februari 2014 om 17:00
Je kunt dat Soft gebruiken, maar ik vind het niet zo geslaagd naast Delight. Ik heb de soft gebruikt voor de kikker en voor de pony. Maar of ik het voor een sjaal zou gebruiken? Als, dan zou ik het bij Soft houden. Jij vroeg of je het kon gebruiken. Ja, dat kan. Alles kan, aan jou uiteindelijk de keus.
Hier heb ik nog een foto gevonden van de eerste en de tweede veer met de veiligheidsspelden er nog in. Misschien hebben jullie daar iets aan.
Die grote steekmarkeerder heb ik later niet meer gebruikt, want hij viel er steeds uit.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
breienmaar View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 07 Juli 2012
Locatie: noordwijk
Status: Offline
Points: 5582
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breienmaar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Februari 2014 om 18:37
kan je t verkeerde garen niet retourneren?
Back to Top
BettyKleien View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 05 Februari 2013
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 867
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer BettyKleien Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Februari 2014 om 19:30
Ik heb de leftie shawl femaakt en daarging het zo een steek purl ,4 knit dan de zesde ging de draad naar voren en nam je de steek av .af draad erom niet breien maar keren .dan was draad voor en steek op rechternld overnemen weer draad eromheen is nu ingepakt en dat heet wrap en turn is dat getzelfde? Hoe meer ik lees hoe minder ik ervan begrijp en dan voel ik me dom want ik denk echt dat dit patroon te moeilijk voor me is
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Februari 2014 om 19:50
http://www.helpster.de/doppelte-masche-stricken-so-geht-s_59977 
Hier is een filmpje over deze manier van verkorte naalden breien. Als jij jouw methode handiger vindt doe je die toch. Je hoeft het toch niet persé te doen zoals beschreven. Ik kende beide methodes niet, dus ik heb gewoon deze gedaan. Later hoorde ik van Wrap and Turn. Het nadeel van dit patroon is dat er zo ontzettend veel uitgelegd wordt dat je op een gegeven moment door de bomen het bos niet meer ziet. Als je eenmaal de eerste veer afhebt zul je zien dat het eigenlijk heel eenvoudig is. Je raakt in het begin in de war van al die aanwijzingen. gewoon beginnen en neem de Row by Row versie erbij. Ik heb het aantal steken in het patroon dat ik gebruikte per naald erbij geschreven. Dat vond ik handig. 
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Februari 2014 om 20:33
Originally posted by BettyKleien BettyKleien wrote:

Ik heb de leftie shawl femaakt en daarging het zo een steek purl ,4 knit dan de zesde ging de draad naar voren en nam je de steek av .af draad erom niet breien maar keren .dan was draad voor en steek op rechternld overnemen weer draad eromheen is nu ingepakt en dat heet wrap en turn is dat getzelfde? Hoe meer ik lees hoe minder ik ervan begrijp en dan voel ik me dom want ik denk echt dat dit patroon te moeilijk voor me is
Weet je dat moet je proberen niet te doen, des te vaker je tegen jezelf zegt dat je je dom voelt des te meer dat blijft hangen. Als ik zo door het forum lees heb je zat breiervaring, en daar ga je gewoon met vallen en opstaan nog wat aan toevoegen.Thumbs Up
Back to Top
BettyKleien View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 05 Februari 2013
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 867
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer BettyKleien Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Februari 2014 om 20:47
Dus die wrap and turn is wel goed? Want dat kan ik tenminste en in het filmpje kan ik het niet zo goed volgen gaat me te vlug.maar bedant weer jullie
Back to Top
Janne Marie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 December 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3141
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Janne Marie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Februari 2014 om 21:57
Bettie, hij valt heel erg mee als je het eenmaal door hebt. Ik werk nu vanaf de row by row beschrijving en dat is veel gemakkelijker. (Lidwina, bedankt voor die tip)

En die dubbelsteek: filmpje, draad en naald erbij en proberen want eigenlijk is dat heel simpel, als je het eenmaal onder de knie hebt.
Back to Top
BettyKleien View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 05 Februari 2013
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 867
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer BettyKleien Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Februari 2014 om 22:05
Als ik spelden heb ga ik het proberen en dan zien we wel waar het schip strand .In ieder geval zijn jullie heel vriendelijk voor mij en inderdaad als je bezig bent valt het misschienmee.Maar ikben een type die altijd beren en leeuwen op mijn weg.Zo ben ik
Back to Top
Janne Marie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 December 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3141
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Janne Marie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Februari 2014 om 11:43
Ik vond hem eerst ook heel ingewikkeld lijken, had het ook al aan de kant gelegd. Maar later toch maar weer opgepakt en het geprobeerd met wol dat ik al had voor een deken. En ja hoor, het leest ingewikkelder dan het is. 
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 234

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.547 seconden.
Lang Yarns