Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

knoopsgaten maken

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
sunshine View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 12 Januari 2014
Status: Offline
Points: 8
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer sunshine Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: knoopsgaten maken
    Posted: 21 Februari 2014 om 18:53
hallo

Ik heb een vest met sjaalkraag gemaakt (model 574 uit het patronenboek 2012-2013 van Bergere de France). In de (dubbele) bies van het linkervoorpand moet ik nu knoopsgaten maken, zonder draden door te knippen. Ik moet hiervoor van een aangegeven steek de horizontale draag oprekken en 2 nld hoger met enkele steekjes vastzetten (lijkt met niet zo evident, doe je dit met breigaren of met gewone draad??). Dan hetzelfde met de horizontale draad die onder de opgerekte steek ligt en deze 2 nld lager vastzetten. Tot zover lukt dat een beetje maar het probleem is dat ik het knoop totaal niet door het knoopsgat krijg. Ik heb de knopen ook aangekocht bij hobbydoos, dus specifiek voor deze trui. Op die manier zie ik niet hoe ik een groter knoopsgat kan verkrijgen... 

Heeft iemand hier ervaring mee? Hoe heb je dit dan opgelost?

Alvast bedankt voor jullie hulp.

groetjes
Karol
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14055
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Februari 2014 om 19:32
Ik heb op die manier ook ooit knoopsgaten gemaakt. Ik heb het met hetzelfde garen gedaan als waar ik mee gebreid had. Je moet de draden flink strak aantrekken, dan gaan er ook wel grotere knopen door.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
sunshine View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 12 Januari 2014
Status: Offline
Points: 8
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer sunshine Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Februari 2014 om 10:40
Bedankt Lida voor je reactie!

groetjes
Karol
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.531 seconden.
Lang Yarns