Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Cross My Heart ,vest in ribbelsteek

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
mieks View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer mieks Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Cross My Heart ,vest in ribbelsteek
    Posted: 07 Mei 2014 om 22:36
Hallo, wie kan mij helpen ?
Bij dit vestje begrijp ik uitleg niet zo goed, bij deel 6.
deel 5 heb ik 2 steken over , dan deel 6 spreken ze weer van minderen ?
Weet niet goed hoe het dan verder moet.
dank voor de ev hulp

Deel 6
LEES ALLE ONDERSTAANDE AANWIJZINGEN DOOR VOOR U VERDER GAAT – BREI VERKORTE TOEREN EN MINDER TEGELIJKERTIJD.
Nld 1: zet de eerste 2 st losjes over op tot rechternld, leid het garen achter de 2 st langs, brei de overgebleven st op de nld, keer het werk.
Nld 2: brei terug maar brei de laatste 2 st niet, keer het werk.
Nld 3: zet de eerste 2 st losjes over op de rechternld, leid het garen achter de 2 st langs, brei de overgebleven st op de nld, keer het werk.
Nld 4: brei terug maar brei de laatste 4 st niet, keer het werk.
Ga zo verder met 2 st minder om de nld tot er 2 st over zijn op de linkernld.
MINDEREN:
Minder aan het einde van elke nld aan de goede kant met Delight (LET OP: minder niet op de eerste streep met Delight in alle maten. Brei voor maat S en XXL de eerste 2 st samen op de laatste streep met verkorte toeren zodat er 2 st over zijn op de nld en minder in maat L niet op de laatste streep met Delight) door de laatste 2 st samen te breien tot er 36-40-44-46-52-56 st op de nld staan (= 8-8-8-10-12-12 st geminderd).
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Mei 2014 om 23:26
Als ik het goed begrepen heb brei je verkorte toeren. Je kant dus niet af, maar breit een aantal steken en keert het werk, zoals staat aangegeven. Dat gebeurt duidelijk een aantal naalden, tot er 2 steken over zijn. De andere steken staan echter nog altijd op je naald. Je gaat alleen nu op een andere manier heen en weer breien. Dusdit  is niet minderen in de zin zoals wij het meestal begrijpen, maar in dit geval niet alle steken breien, maar laten rusten. Je moet er echter wel aan denken dat er tussendoor ook nog echt geminderd moet worden. Je moet dus aan een aantal dingen tegelijkertijd denken.
Het is even ingewikkeld, maar als je het eenmaal door hebt blijkt het simpel te zijn. gewoon een paar keer lezen, eventueel een nachtje over slapen.
Ik heb de link van het vest erbij gezet. Is iets gemakkelijker om het op te zoeken.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Mei 2014 om 10:29
In deel 5 brei je verkorte toeren, je breit iedere keer 2 steken minder. Je breiwerk wordt dan enorm schuin (en het schiet lekker op).
Als laatste in deel 5 brei je een ribbel over alle steken, ook over de rustende steken. In principe heb je dus na deel 5 net zo veel steken op de
naald als voordat je aan deel 5 begon.
In deel 6 brei je ook verkorte toeren, maar minder je ook.
Back to Top
mieks View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer mieks Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Mei 2014 om 21:40
hallo,
zit weer vast vind die uitleg niet zo gemakkelijk,
zit nu aan deel 7... heb juist niet geminderd omdat ik het niet nodig vond.
Zit verveeld met die overige 2 steken spreken dan van die 42 steken die op rechternaald staan, normaal dus 44 ,geraak gewoon niet verder bij NLD 1 laat ik die overige 2steken staan en brei ik gewoon verder waar alle steken op staan ? en met welk kleur breid ik dan verder ?
Vind wel beetje ingewikkeld uit gelegd.

Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Mei 2014 om 15:03
Ik snap helemaal wat je bedoelt.
Maar probeer je werk te bekijken en vergelijk het met de foto - volgens mij was deel 5, dat je steeds minder steken breit (je kreeg minder steken op de "rechter" naald).
Deel 6 kreeg je weer meer steken op de "rechter" naald, dan lijkt het weer recht.
Deel 7 krijg je weer meer steken op de "linker" naald
Maar ik vind het inderdaad een hele rare beschrijving 

Back to Top
mieks View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer mieks Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Mei 2014 om 10:52
Hallo, bedankt, zie nu maar pas uw antwoord, had geen mail had, bij vorig antwoord nochtans wel, ook raar. Heb mijn brei maar uit getrokken, vond nochtans mooi model, vind jammer, maar krijg er nog kop nog staart aan, was al gekomen tot die eerste schuine lijn, helft van de tekening dus, kreeg het gewoon niet goed om terug te keren , Vind moeilijk uitgelegd, je eindigt met 2 steken op linker naald,daarna beginnen ze met aantal steken op rechternaald en daar zit mijn probleem
ik er niet wijs uit geraak, want mijn draad van het ene kleur ..wit.. zat nog 6 steken verder daar je de laatste 2steken niet moest breien.
en dan begin je zogezegd 7 de deel met die 2steken aan linkerkant?

Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Mei 2014 om 08:59
Ik heb het idee dat ze een naald op een bepaald moment een naam geven, daarom had ik ook linker en rechter tussen aanhalingstekens gezet.
In deel 7 lijkt het niet uit te maken in welke hand je de naald hebt, de "rechter" heeft de meeste steken en die
lijken richting van de naald met de 2 steken te gaan.
Je kunt je ook laten leiden door de kleuren, want heb ik het goed als je steeds per 2 naalden van kleur wisselt ?
Je kunt de notify email in je profiel aan hebben staan of per bericht, dat werkt allebei anders. Zelf kijk ik altijd eens in de zoveel tijd. 
Back to Top
mieks View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer mieks Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Mei 2014 om 10:04
ja om de 2 naalden van kleur wisselen, is daar dat het even niet goed ging, kwam niet uit met mijn kleuren, heb ook ergens gelezen op de site zelf kan je ook naar opmerkingen gaan, daar breken ze op bepaald moment de draad af en beginnen ze aan andere kant, dat was me te ingewikkeld als je zo moe beginnen breien.
Heb al gezocht naar een simpel modelletje om te breien, is me toch maar te doen om bezigheid te hebben.
maar in elk geval bedankt voor de uitleg.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.674 seconden.
Lang Yarns