vestje jacket chaqueta ( nr.10 boek phildar ) |
Reageer ![]() |
Autheur | |
gerda_vonk ![]() Newbie ![]() ![]() Lid sinds: 14 Mei 2014 Locatie: Den Haag Status: Offline Points: 4 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 14 Mei 2014 om 11:16 |
Waarom moet het voorpand ( ik bedoel dan beide kanten natuurlijk ) in tweeën gebreid worden , kan dit niet in een keer , zodat je niet weer de biezen aan elkaar moet naaien , dit wordt naar mijn idee niet mooi ???
![]() |
|
![]() |
|
Hobbydoos_gebruiker ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 09 Oktober 2012 Locatie: Brabant Status: Offline Points: 3045 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hoi Gerda,
Bij een vestje moet het voorpand toch altijd uit 2 delen bestaan of begrijp ik het nu verkeerd? |
|
![]() |
|
breienmaar ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 07 Juli 2012 Locatie: noordwijk Status: Offline Points: 5582 |
als je het in 1 x breid heet t n trui
|
|
![]() |
|
Ien ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 10 December 2013 Status: Offline Points: 820 |
![]() |
|
![]() |
|
Mutti ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8177 |
Wat je precies met je vraag bedoelt weet ik niet ik doe dus maar een gok . ( Ik heb ook geen phildar 10 kunnen vinden )
Gaat je vraag over het apart breien van biezen en zou je die liever gelijk met je voorpanden breien zodat je ze niet aan hoeft te naaien ?? |
|
![]() |
|
lw1463 ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 06 Januari 2014 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8028 |
Phildar heeft er nogal een handje van om bouwpakket patronen te maken. Biezen waarschijnlijk voor de knoopsgaten . . . ik gok even
brei je meestal dwars op de rest, dus eerst voorpand breien en dan langs het voorpand steken opnemen en dan breien.
Phildar kennende breien ze deze apart om ze later vast te naaien, maar dat hoeft natuurlijk niet --> jij bent de baas
|
|
![]() |
|
gerda_vonk ![]() Newbie ![]() ![]() Lid sinds: 14 Mei 2014 Locatie: Den Haag Status: Offline Points: 4 |
Hallo , ik begrijp dat jullie mijn vraag niet helemaal snappen , want ja zoals iemand al zei , als je het aan elkaar breit , heet het een trui en dat snap ik
![]() Dank voor jullie reacties !
|
|
![]() |
|
breienmaar ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 07 Juli 2012 Locatie: noordwijk Status: Offline Points: 5582 |
nou typisch gevalletje; snip snapt snap niet en snap snapt snip niet, snap je t nog!
![]() |
|
![]() |
|
lidy* ![]() Hobbywonder ![]() Lid sinds: 03 Mei 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 619 |
Je bedoelt voor 2 panden 3 delen? Rugpand en 2x voorpand? Er zijn ook patronen die je in het rond breit tot aan de mouwen.
|
|
![]() |
|
Mutti ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8177 |
het zal wel een functie hebben of anders voor de sier .
Ik heb wel eens een kindervestje gebreid in ribbelsteek . De onderste helft van het voorpand liepen de ribbels horizontaal en de bovenste helft vertikaal . |
|
![]() |
|
Nou ja, voor de goede lezer moet het duidelijk zijn , maar laat maar zitten !
|
|
![]() |
|
Hulten1 ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 24 November 2012 Locatie: Kruiningen Status: Offline Points: 2389 |
Nou Gerda. Een beetje respect voor de mensen die de moeite doen om met je mee te denken kan geen kwaad hoor...
|
|
Waar regels zijn stopt het denken (bron Omdenken)
|
|
![]() |
|
nou daar maak je vrienden mee!
|
|
![]() |
|
Hobbydoos_gebruiker ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 09 Oktober 2012 Locatie: Brabant Status: Offline Points: 3045 |
Als je nou eens een stukje van het patroon kunt beschrijven of een foto kunt plaatsen dan weten wij hobbydozen misschien wél de juiste oplossing voor jouw probleem met dit vestje.
|
|
![]() |
|
lidwina ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 01 Mei 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 14134 |
Ik zou wel eens willen weten welk boek het is. Ik vind geen Phildarboek no 10. Ik wil dit speciale vest wel eens zien.
|
|
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen. |
|
![]() |
|
Magtelt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23726 |
Het zal wel nr 10 uit een Phildarboek zijn. Lekker duidelijk allemaal.
Ik zou afraden om een ribbelbies aan te breien, omdat ribbelsteek langer is dan bijvoorbeeld tricotsteek. Je zou dan niet elke toer van de bies kunnen breien en de gaatjes vermijden door de eerste steek even op de rechternaald te nemen, de draad eromheen te slaan en die steek terug te zetten op de linker. Maar dat is iets wat je zelf moet bekijken en de meeste breisters willen een compleet uitgeschreven patroon. |
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |