Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Sokken breien

 Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Eugenie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 December 2005
Locatie: nog net veluwe
Status: Offline
Points: 4201
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Eugenie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Sokken breien
    Posted: 24 Mei 2014 om 11:27
Ik wil graag leren sokken breien. Ik heb een sokje gemaakt maar die zag er zo raar uit. Ik wil graag beginnen met een kindersok, maar door allepatronen zie ik de sok niet meer. Ik zoek een makkelijk basis patroon op naald 3,5 en op 4 naalden dus op drie naalden steken met met de vierde naald brei je. Wie kan mij alsjeblieft helpen?

~De overwinning is niet altijd voor de snelsten of de sterksten maar voor hen die volhouden~



Back to Top
lidy* View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 03 Mei 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 619
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidy* Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Mei 2014 om 11:32
Toevallig was ik daar afgelopen week ook naar op zoek. Op Ravelry vond ik een beginnerspatroon (wel in het Engels) dat je gratis kunt downloaden. Ooooooooooit ga ik me daar ook nog eens aan wagen. Wink 


Is dat wat, denk je? 
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Mei 2014 om 12:32
Kijk eens op de website van landleven.nl Sokken breien zoals oma daar staat het[URL= ][/URL] duidelijk uitgelegd Het is wel even zoeken op de site
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Mei 2014 om 16:26
Waarom brei je niet je eigen maat ? Als het dan lukt dan heb je er iets aan. Brei de 1e keer gewoon een sok zonder ingewikkeld patroon.
Een van de dingen die je van te voren eigenlijk moet bedenken is dit, welke hiel past het beste bij jouw voet. Mijn huisband heeft een
hoge wreef, dan heb je meer aan een klassieke hiel, de andere hiel is wat je tegenwoordig bij koopsokken ziet, dat is best mooi
maar als je wat meer ruimte nodig hebt zou ik niet die manier kiezen.
Zelf heb ik sokken leren breien met deze aanwijzingen van Lana Grossa, in het duits of engels. Als je de sokken handleiding opent zit er
een grootte tabel in, die is heel handig. Ik gebruik die altijd. Zij gaan uit van de steken op 4 naalden en met de 5e breien, maar ik brei
ook meestal gewoon op 4 naalden.
Ik zou de grootte tabel downloaden en bewaren.
Oja, waarom klassiek meer ruimte geeft --> door de manier van breien heb je al meer ruimte, maar later als je de voet breit minder je steken
en dit kun je snel of extra langzaam doen, voor de hubby doe ik het ipv iedere 3e toer pas iedere 4e toer.
Back to Top
kvdl View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 26 Augustus 2013
Locatie: België
Status: Offline
Points: 1382
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer kvdl Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Mei 2014 om 18:59
ik heb het met een foldertje van de Regia geleerd die ik met de wol erbij kreeg.
het staat ook online: het heet de techniek van het sokken breien, en is van coats crafts (de firma die regia maakt) (even googelen).
begin gewoon met een sok voor jezelf, recht gebreid, als je sokkenwol koopt met een beetje patroon in de draad dan wordt het mooi uit zichzelf zonder dat je iets moeilijks hoeft te breien. het moeilijkste is het keren van de hiel. dat heb ik uiteindelijk gedaan met een youtube filmpje. dat kun je zo vaak als je wil stop zetten en terug draaien.
en als het dan uiteindelijk gelukt is heb je heeeeeeel veeel voldoening...
Back to Top
Eugenie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 December 2005
Locatie: nog net veluwe
Status: Offline
Points: 4201
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Eugenie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Mei 2014 om 19:54
Dank jullie wel.....

~De overwinning is niet altijd voor de snelsten of de sterksten maar voor hen die volhouden~



Back to Top
breienmaar View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 07 Juli 2012
Locatie: noordwijk
Status: Offline
Points: 5582
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breienmaar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Mei 2014 om 21:22
t boekje sokken brei je zo,
kan t nog steeds niet missen
Back to Top
Oepske View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 31 Maart 2008
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 1291
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Oepske Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Mei 2014 om 19:38
Sokkenwol Fabel Drops staat hier bij Hobbydoos momenteel met 35% korting. Met die leuke kleurwissels is het een plezier om sokken te breien, én een stimulans om door te zetten. Veel succes.
Grx
Back to Top
breienmaar View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 07 Juli 2012
Locatie: noordwijk
Status: Offline
Points: 5582
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breienmaar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Mei 2014 om 20:00
weet niet wat t is maar t woord verbeterd zigzelf. als je walhalla intypt op google komen er patronen enz enz dus niet walhalla maar met een o van wol    hemel van wol  zalk maar zeggen.
weet iemand ook hoe dit komt?
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Mei 2014 om 20:07
Dat is een afwijking van wolhamsters, die typen dat ongemerkt verkeerd. Want ik zie ook dat het woord zigzelf zich niet vanzelluf verbeterd LOL
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Mei 2014 om 20:21
Ik denk dat het een concurrent is van de hobbydooswinkel en dat daarom dat woord automatisch wordt verslechterd.

Ik heb sokken breien geleerd uit Breien voor Dummies. Ik moest wel de bladzij met afkortingen en termen goed doornemn, want in het begin snapte ik niet wat AAB was.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Stramien View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 31 December 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1731
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Stramien Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Mei 2014 om 12:26
Op www.ontrafeld.nl vind je een duidelijke uitleg.
Succes !
december2011

Back to Top
breienmaar View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 07 Juli 2012
Locatie: noordwijk
Status: Offline
Points: 5582
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breienmaar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Mei 2014 om 12:41
nee iwt heb zeker goed gekeken en de o word vanzelf een a, wonderen bestaan!
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Mei 2014 om 18:19
Dat gebeurt al jaren hier op het forum met het wolwalhalla.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
pimmetje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 05 Januari 2011
Status: Offline
Points: 957
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pimmetje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Mei 2014 om 23:47
W0lhalla heeft ook een prima basis patroon, staat bij kadootjes, wel met 5 naalden,maar makkelijk ook op 4 naalden te breien.
www.naaldenwilma.blogspot.nl
www.handgebreid.webklik.nl

Back to Top
Eugenie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 December 2005
Locatie: nog net veluwe
Status: Offline
Points: 4201
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Eugenie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Mei 2014 om 07:58
Dank jullie wel...ga het is allemaal op mijn gemak bekijken.

~De overwinning is niet altijd voor de snelsten of de sterksten maar voor hen die volhouden~



Back to Top
koffiebuikje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 29 Mei 2014
Locatie: nederland
Status: Offline
Points: 559
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer koffiebuikje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Mei 2014 om 22:26
hoi Eugenie

ik heb het me geleerd via dit boekje van Jo An Luijken & Marlies Hoogland
het Sokken van teen tot boord
hier staat een label hoeveel steken je voor de maten 22 tot 47 ja wel van teen tot boord
 het voordeel vindt ik hier van dat je altijd tijdens het breien kan passen of de boord niet te breed word.

kijk eens of ze het boek bij jouw in de bibiotheek hebben dan kan je kijken of dit een boek voor jouw is of vul de titel eens in bij bol.com

ik hoop dat je hier wat aan hebt 

groetjes koffiebuikje
Back to Top
Eugenie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 December 2005
Locatie: nog net veluwe
Status: Offline
Points: 4201
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Eugenie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Mei 2014 om 08:37
dank je wel.

~De overwinning is niet altijd voor de snelsten of de sterksten maar voor hen die volhouden~



Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Mei 2014 om 13:56
Dat van teen naar boord breien moet je wel liggen, ik werd er zelf helemaal gek van. Maar omdat je  lerende bent kun je het beide proberen.
Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Juni 2014 om 18:39
Hoi Eugene ik probeer echt al jaren sokken te breien en die grote en kleine hiel was latijn voor mij ook die vier of vijf breinaalden, telkens gaf ik het op tot ik verleden jaar van die korte breinaalden kocht en op you tube een filmpje op zetten ,sokken breien stap voor stap ,heb er een paar dagen over gedaan en ondertussen brei ik voor gans de familie sokken met enorm veel plezier ,je kan het best met volwassen sokken beginnen dat is niet zo een gepriegel he . 
SUXES 
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.719 seconden.
Lang Yarns