Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Mini-Allstars

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
C4th View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer C4th Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Mini-Allstars
    Posted: 20 Juni 2014 om 12:55
In april vond ik in mijn creaties wat leuke mini-allstars, gemaakt door amifan.
( http://forum.hobbydoos.nl/mini-all-stars-sleutelhangers_topic38320.html )

Ze vertelde waar het patroon te koop was, dus ik heb het gekocht.
Gisteravond (eindelijk) begonnen en al vrij snel vastgelopen. Ik hoop dat iemand me kan helpen.

De eerste zeven rijen (oftewel de zool van de schoen) gingen probleemloos, maar nu kom ik op een lastiger stuk.

Ik moet de schoen even dubbel vouwen om zo te bepalen waar het middelste punt zit en vandaar af moet ik naar de 7e steek om te beginnen (zover alles duidelijk).
Dan de opdracht:
3 ch, dc3tog, tr4tog, tr4tog, dc3tog....

Ik ben de weg kwijt.
3 ch zijn drie lossen, zover kom ik nog.
En volgens mij is het een Amerikaans patroon (voornamelijk gebasseerd op bijgeleverde foto's, zie hieronder).

dc zou dan een stokje zijn en tog is volgens mij together, oftewel: samenvoegen.
de combinatie dc3tog (als één woord, zonder spaties) is dan wat ik lastig vind.

Dus eerst drie lossen haken en daar dan 3 stokjes van maken?? I'm confused, zeker ook met de tr4tog die erna komt.
Een TR is een dubbelstokje... dat zouden dan 4 dubbele stokjes together moeten worden??

Hieronder de drie bijgeleverde foto's, ik hoop dat iemand me iets kan helpen:

Back to Top
koffiebuikje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer koffiebuikje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Juni 2014 om 13:24
hoi

ik heb je een ander patroontje gestuurd misschien heb je hier wat aan stond op ravelry
en een breipatroontje allstars
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Juni 2014 om 13:30
3 lossen om de hoogte in te gaan en telt als het eerste stokje, 3 stokjes die niet helemaal af zijn. Om het geheel af te maken haal je de draad door de 4 lussen die op de naald staan. Daarna 4 dubbele stokjes samen gehaakt, dus weer stokjes niet helemaal af maken, de laatste doorhaling doe je voor alle 4 gelijktijdig. Volgens mij is op de foto duidelijk te zien wat je moet doen.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
C4th View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer C4th Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Juni 2014 om 14:37
Koffiebuikje: Bedankt.
Lidwina: ook bedankt.

3 lossen om de hoogte in te gaan is dat hetzeflde als een stokje?
maar dan moet je daarna weer naar beneden gaan om een echt stokje te maken, toch?

Ja, dit wordt het tweede project dat ik met stokjes bezig ben... Eerste was een duidelijk madebyMG project, nu dit.

Ik ga proberen.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Juni 2014 om 17:27
Die 3 lossen tellen als een stokje. In de volgende steek maak je gewoon een stokje, je steekt in in de vaste van de vorige toer en het stokje gaat vanzelf de lucht en en komt op de goede hoogte. Zou je deze 3 lossen niet maken en meteen een stokje, krijg je een heel raar frommeltje. Even proberen en je ziet wat ik bedoel
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
C4th View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer C4th Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Juni 2014 om 18:39
Dank, ik ga het zo proberen en laat het jullie weten :)
Back to Top
C4th View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer C4th Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Juni 2014 om 23:26
Dank voor jullie hulp, het is gelukt en ziet er redelijk gelijk uit aan het voorbeeld.
Nu alleen de veters nog plaatsen, het logo-tje haken en de zwarte rand en dan is de sleutelhanger voor de mooie mochilla-bag (patroon van MadebyMG) klaar.
De tas moet nog gevoerd worden en ik wil er nog een etui en portemonneetje inhaken.

als alles klaar is volgen de foto's.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.438 seconden.
Lang Yarns