Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Hoe heet het ook alweer?

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Janne Marie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Janne Marie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Hoe heet het ook alweer?
    Posted: 25 Juni 2014 om 09:51
Wie kan me helpen. Ik zoek de naam voor kleedjes die je over een stoel legt. Ik kom op Maccasan, maar dat is fout. Ik kan toch niet op de naam komen, zucht. Voor over de rug van de stoel en/of over ce leuningen.
Back to Top
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Janne Marie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Juni 2014 om 09:58
Hoeft niet meer, opeens wist ik het weer: intimakassar :-):-)
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Juni 2014 om 10:13
Het heet: antimakassar Janne-Marie.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Juni 2014 om 10:41
Zo'n mooi woord uit vervlogen tijden, anti van tegen en makassar was de haargel van toen. Zouden die vrouwen gevloekt/gezucht
hebben als ze die kleedjes steeds moesten wassen ? Of hadden ze toen nog een washulp ?
Back to Top
breienmaar View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breienmaar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Juni 2014 om 10:44
hihih een man met van dat plakkerige haargel glimmend in zn haar, die zet je toch buiten!
met stoel en al (meer ruimte voor onze hobby)LOL
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Juni 2014 om 10:49
Dan hebben ze nog steeds een stoel en daar kun je dan kleedjes voor haken of breien. Ik ben dol op nuttig handwerk.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Juni 2014 om 12:55
het glom niet alleen het was ook nog eens "welriekend"en misschien was dat wel prettig
Back to Top
lidy* View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidy* Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Juni 2014 om 14:11
Hahaha, leuke weetjes zijn dat, he! Hier https://nl.wikipedia.org/wiki/Antimakassar kun je er meer over lezen en hier ook: https://nl.wikipedia.org/wiki/Makassarolie .
Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Juni 2014 om 17:42
weer wat geleerd.
oant Sjen
Back to Top
kvdl View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer kvdl Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Juni 2014 om 20:21
Ik kan me nog herinneren dat dat in het Groot Dictee kwam, met paniek bij de deelnemers tot gevolg. Ik was aan het meeschrijven, en dacht dat het een grapje was.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Juni 2014 om 20:28
Ik zag eens een documentaire over een hotel in Innsbruck en daar hadden ze nog een leunstoel met een vlek van de pommade van Keizer Franz Joseph, ja die van Sissi. Ze serveren ook nog steeds zijn lievelinstoetje: Kaiserschmarren.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lidy* View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidy* Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Juni 2014 om 23:25
Dat zijn ook leuke weetjes, Magtelt! Thumbs Up
Back to Top
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Janne Marie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Juni 2014 om 08:39
Och ja, typefoutje van mij.

Ik zocht een kleedje om te maken voor over de rug van mijn stoelen, vandaar dat ik het zocht. Ik heb na een half jaar wachten mijn stoelen eindelijk binnen. Ik had twee rode stoelen em nu twee grijs met zwarte, veel donkerder dus. Daarom zit ik eraan te denken om ze op te fleuren met van die antimakassars.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Juni 2014 om 11:38
Kan ook best met granny's of bloemen, aan elkaar gehaakt. Een moderne antimakassar.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Juni 2014 om 12:50
http://www.pinterest.com/anabeliahandmad/-crochet-doilies-coasters-/

hier staan veel voorbeelden
oant Sjen
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 1.891 seconden.
Lang Yarns