Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Vraag

 Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Josanne View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 02 Juli 2014
Locatie: Amsterdam
Status: Offline
Points: 23
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Josanne Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Vraag
    Posted: 12 Juli 2014 om 11:23
Hallo
Ik ben met het patroon bezig vestje cross my heart van drops
Nu ben ik erg aan het worstelen met het patroon en hoop dat iemand mij kan helpen hiermee
Bij het rechter achterpand staat deel 2 minderen deell 3 meerderen maar deel 4 zegt er staan nog maar in dit geval 42 steken op de pen, dus dat klopt niet, oké ga je deel 3en 4 omdraaien klopt het patroon nog niet
Heeft iemand hier ervaring mee?
Dank
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8159
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Juli 2014 om 11:40
Heb je bij de correcties gekeken ???

Daar geven ze een correctie voor het 2e deel van het linker achterpand

Misschien helpt dat . Verder staan er volgens hen geen fouten in
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Juli 2014 om 13:13
Ik zal eerst de link eens plakken vestje
Op het forum zijn hier eerder al eens vragen over geweest (als het dit vestje is ten minste) en dat resulteerde geloof ik in een opgave.
Ik vond dat jammer, want ze was al een ergens bij deel 7 geloof ik.
Bij dit patroon zijn 381 opmerkingen en dat zegt ook al wat (dat het of een leuk of enorm onduidelijk patroon is)
Er zitten zelfs speciaal voor dit patroon filmpjes bij - kijk daar eerst eens naar zou ik zeggen.
Als het echt niet lukt geef dan nog maar even een gil.
Back to Top
Josanne View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 02 Juli 2014
Locatie: Amsterdam
Status: Offline
Points: 23
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Josanne Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Juli 2014 om 17:43
dank voor de antwoorden het gaat over patroonnummer 8136

het eerste achterpand heb ik klaar, begint ook met deel 5 6 7 en 8 nu ben ik met het tweede achterpand, in spiegelbeeld dit begint met deel 1 2 3 en 4 heel raar.
waar ik nu problemen mee heb is deel 3 en 4 dit klopt gewoon niet.
ik heb gekeken bij correcties, maar daar gaat het over meerderen en minderen maar dat is mijn probleem niet
helaas heb ik degeen nog niet gevonden die hetzelfde probleem had, ga ik zeker nog opzoeken.
jammer want het leek mij een leuk vestje, als ik geen oplossing vind moet ik het uithalen en er iets anders mee doen
toch heel erg bedankt met het meedenken, mocht ik wel een oplossing vinden laat ik het weten
Back to Top
Josanne View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 02 Juli 2014
Locatie: Amsterdam
Status: Offline
Points: 23
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Josanne Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Juli 2014 om 18:22
hoi ben ik weer
ik heb bij correcties gekeken en daar gaat het dus over meerderen en minderen
mijn probleem gaat over deel 3 en 4 van het linkerachterpand \deel 4 zegt er staan nog 42 steken op de naald maar bij deel 3 ga je meerderen dus dat klopt dan niet meer oke deel 3 en 4 omgedraaid maar als ik deel 3 dan brei klopt het patroon niet meer
het kan best zo zijn dat ik het helemaal verkeerd doe ik weet het niet
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8159
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Juli 2014 om 19:24
Ik kan er zo vlug met alleen lezen ook niet uitkomen, maar stel je vraag anders even bij Drops . Mijn ervaring is dat je altijd antwoord krijgt . Misschien duurt het in de vakantie periode wat langer
Back to Top
Cully View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 Augustus 2012
Status: Offline
Points: 3834
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cully Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Juli 2014 om 22:59
Als het ene achterpand in spiegelbeeld van het andere gebreid moet worden, kun je er dan niet uitkomen, met degene die je al gebreid hebt?
Back to Top
Josanne View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 02 Juli 2014
Locatie: Amsterdam
Status: Offline
Points: 23
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Josanne Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Juli 2014 om 09:00
Hallo IW 1463
Dank voor het meedenken, weet je ook waar precies op welke bladzijde deze vraag al eerder is gesteld?
Als het echt niet lukt dan volg ik ook Mutti haar raad op
Wat betreft het in spiegelbeeld breien heb ik geprobeerd te doen maar het loopt helemaal scheef naar boven
Poeh wat een lastig patroon
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8159
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Juli 2014 om 09:22
7 Mei 2014 door mieks .Zijn ook vragen gesteld over dit vestje .
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Juli 2014 om 10:36
Als iets in spiegelbeeld gebreid moet worden en je moet dat zelf uitdokteren, dan pak ik altijd twee bollen en brei de tweede kant meteen mee. Is het een veelkleurig inbreipatroon, dan kun je op twee aparte naalden en met twee breitassen werken, maar dan doe je wel elke naald meteen goed.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Josanne View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 02 Juli 2014
Locatie: Amsterdam
Status: Offline
Points: 23
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Josanne Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Juli 2014 om 11:08
Wat een goede tip Magtelt ga ik meteen proberen, dan moet het haast wel lukken ik laat het weten
Back to Top
koffiebuikje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 29 Mei 2014
Locatie: nederland
Status: Offline
Points: 559
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer koffiebuikje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Juli 2014 om 13:42
Josanne ik heb het patroon gelezen en kom er achter dat

bij deel 3 moet je op end 52 st over houden

bij deel 4 moet je de 42 st overzetten op de rechternaald dat is omdat bij deel 8 meteen door kon gaan  maar bij deel 4 moet dat aan de andere kant en moet je met de 10 over gebleven steken
verdergaan aan de goede kant
Nld 1 (= goede kant): brei 2 st, keer het werk.
Nld 2: brei terug over de 2 st.
Nld 3: zet 2 st van rechternld over op de nld, brei de 4 st, keer het werk.
Nld 4: brei terug over de 4 st.
Ga zo verder met 2 st meer om de nld tot alle st op dezelfde nld zijn gezet en er 1 ribbel is gebreid over alle st.

dan heb je zelfde gedaan  als bij deel 8 van het linkerachterpand

volgens mij klopt dit zo


Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Juli 2014 om 14:37
Het patroon ziet er leuk uit, maar het is best een lastige. Vooral veel #ademinademuit dus rustig blijven en goed kijken.
Toen ik eerder het patroon bekeek zag ik ook - je breit ribbels en die noemen ze soms als een en ook het wisselen tussen het
ene en het andere garen is soms een aanwijzing. Ik vind de tip van Magtelt wel top, beide voorpanden tegelijk breien dan zie je
wat je aan het doen bent.
Back to Top
Josanne View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 02 Juli 2014
Locatie: Amsterdam
Status: Offline
Points: 23
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Josanne Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Juli 2014 om 20:05
Dank je koffiebuikje voor het opzoeken ik ga het proberen, ik laat het weten als het zover is ik denk ook dat je gelijk hebt want het scheelt toch 10 steken in de hoogte en dat klopte steeds niet
Back to Top
Josanne View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 02 Juli 2014
Locatie: Amsterdam
Status: Offline
Points: 23
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Josanne Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Juli 2014 om 09:17
Ben ik weer weer met een vraag aan koffiebuikje, tot de 10 steken snap ik het(denk ik) je moet dus de 10 of 8steken ongemoeid laten, want je moet toch in het midden (nou ja ) beginnen moet je dan 2van de 10 nemen of eerst 2van de 42?   Het lijkt mij niet dat je de 42 St. Ongemoeid moet laten
Ik hoop dat je het nog snapt en dat je mij kan raden
Het is inderdaad een patroon van ademinenademuit
Back to Top
koffiebuikje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 29 Mei 2014
Locatie: nederland
Status: Offline
Points: 559
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer koffiebuikje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Juli 2014 om 09:32
ja juist wel wand lees maar verder
Ga zo verder met 2 st meer om de nld tot alle st op dezelfde nld zijn gezet en er 1 ribbel is gebreid over alle st.
vergelijk het maar met  wat je in deel 8 heb gedaan wand dan doe je het prezies in spiegelbeeld
ik hoop dat je er nu uitkomt sucses

Back to Top
koffiebuikje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 29 Mei 2014
Locatie: nederland
Status: Offline
Points: 559
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer koffiebuikje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Juli 2014 om 10:27
Het lijkt mij niet dat je de 42 St. Ongemoeid moet laten

ja juist wel wand lees maar verder
Ga zo verder met 2 st meer om de nld tot alle st op dezelfde nld zijn gezet en er 1 ribbel is gebreid over alle st.
vergelijk het maar met  wat je in deel 7 naar deel 8 hebt gedaan wand dan doe je het presies in spiegelbeeld
ik hoop dat je er nu uitkomt sucses

ik heb het iets duidelijkker gemaakt hoop ik in ieder geval niet denken gewoon doen wand vaak als je er lang over nadenkt raak ik altijd indewar en als ik het dan doe valt het vaak op de juiste plek wand uithalen is niet lastig wand dan ben je toch weer waar je nieuwe draad hebt op gezet


Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Juli 2014 om 11:55
Ik zou ook vooral het afbeelding afdrukken even aanklikken, je kunt het afdrukken onderbreken en dan blijft de afbeelding mooi in een schermpje
openstaan. Dan kun je ook zien welke kleur waarheen gaat en dan is het misschien iets duidelijker of je het korte of lange deel van de
steken breien moet.
En je kunt het vergroten ook nog Wink
Back to Top
Josanne View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 02 Juli 2014
Locatie: Amsterdam
Status: Offline
Points: 23
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Josanne Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Juli 2014 om 22:09
Ik ben net begonnen met jullie goede raad en ik geloof dat ik eindelijk het licht heb gezien dank dank dank
Ik had het werk al 3of 4 keer uitgehaald en werd er wanhopig van, toch doorgaan hè, dus toen hulp ingeroepen
Waar ik nu ook mee worstelde waren die 10 steken op de li-naald maar zoals je zei koffiebuikje niet te lang nadenken nadenken, gewoon doen ben ik dus gewoon gaan breien en heb die 10 steken ook steeds meegenomen en ik heb steeds op de foto gekeken of het goed ging, volgens mij gaat het prima, ik ben nu halverwege het vierde deel
Dus nogmaals heel veel dank voor jullie goede raad en steun met dit vrij moeilijke patroon, voor mij in ieder geval
Back to Top
koffiebuikje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 29 Mei 2014
Locatie: nederland
Status: Offline
Points: 559
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer koffiebuikje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Juli 2014 om 22:22
he gelukkig ik heb de hele dag aan je gedacht als het maar goed gaat
nog eens naar het patroontje gekeken maar nu ben ik toch blij voor je
maar in iedere geval geen dank graag gedaan
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.563 seconden.
Lang Yarns