Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Hoe gaat de inschrijving

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Hoe gaat de inschrijving
    Posted: 18 Juli 2014 om 22:21
op het forum? Het is voor mij al zo lang geleden en het is mijn startpagina, dus ik weet niet, hoe anderen hier arriveren. Ik neem aan dat, als je iets op google zoekt en het is op het forum te vinden, je dan in het topic terecht komt. Maar dan kun je niets zeggen, dus je moet je inschrijven. Kom je daarna dan op de eerste bladzij of bij het gewenste topic?

En als je het forum op een andere manier hebt gevonden en je wilt een vraag stellen in een eigen topic, dan kom je toch ook op de eerste bladzij en dan kun je rondkijken naar de verschillende rubrieken?

Ik probeer me zo min mogelijk te ergeren aan newby's en gewoon weg te blijven van hun vragen, maar ik blijf het vreemd vinden. Stel dat je een groep dames in het openbaar ziet haken, breien en kletsen, dan vraag je toch eerst beleefd of je er bij mag komen zitten en je oriƫnteert je op hoe het toegaat in die groep? Je vraagt toch niet meteen een patroon? Ik kan me wel voorstellen dat je om hulp of uitleg vraagt.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
C4th View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer C4th Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Juli 2014 om 22:32
Ik weet het ook niet meer uit mijn hoofd, dus heb even een andere browser opgestart, waarin ik dus nog geen "opgeslagen account" heb.
Via Google gezocht op winnie de pooh patronen en de eerste link is hobby-forum en direct in het topic waar ik op geklikt heb.
Als ik nu IETS wil doen (een bericht plaatsen, een citaat whatever), dan kom ik op de site zoals onderstaand plaatje:

Je geeft bij registratie aan dat je akkoord gaat met de forum-voorwaarden, maar daar staat niet specifiek zoiets in als dat je je moet voorstellen en dat het niet de bedoeling is dat je alleen even een patroon komt "Bietsen" en dan weer vertrekt.

Toch moet je misschien niet zo bot reageren op nieuwkomers. Het kan zijn dat ze in potentie waardevolle forumgebruikers zouden kunnen zijn, maar dat je ze door ze af te blaffen direct dusdanig afschrikt dat je ze niet meer terug ziet.
(met JE bedoel ik niet specifiek jou, maar ook anderen (en ook mijzelf... ik heb wellicht ook niet heel netjes de vraag om een Mickey patroon beantwoord vandaag))

Ik moet zeggen dat ik blij ben dat mij echt vriendelijk gewezen werd op het feit dat ik me even moest voorstellen ofzo, ipv dat ik direct afgesnotterd werd.
Niet dat ik het patroon van een Nijntje zoals ik in mijn hoofd had ooit gevonden heb, maar ik heb hier wel zeer leuke andere patronen  en nog beter: Waardevolle kennis opgedaan.

(Noot van Fenna-garen gehoord, nooit geweten wat ik dan gemist zou hebben Thumbs Up
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Juli 2014 om 22:36
Toen ik er bij kwam Magtelt was dat inderdaad via googel.
Kwam toen terecht bij hetgene ik weten wilde. Vond toch geen antwoord op mijn vraag. Ontdekte dat ik een account moest aanmaken om zelf een vraag te stellen.
Dat heb ik toen gedaan en kwam daarna, meen ik mij te herinneren, in het topic waar ik was gebleven, dus mijn probleem. Daar mijn vraag gesteld. Ontdekt dat ik eigenlijk een nieuw topic moest openen.
Dat gedaan, mijn vraag gesteld, zonder mij voor te stellen, er stond nergens dat je dat zou doen. Iemand heeft mij daar heel vriendelijk op gewezen. Ik weet echt niet meer wie. Maar ik weet nog dat er gezegd werd: we willen wat van je weten, we zijn nl heel nieuwsgierig. Iets van dien aard. Toen kwam ik tot de ontdekking dat er een rubriek voorstellen was.
Je bent in eerste instantie nl vooral bezig met je vraag. Als je daar eventueel een antwoord op gekregen hebt, wordt je ook nieuwsgierig naar het hele forum.
Ik heb heel in het begin een keer aangegeven dat men bij de aanmelding aan zou moeten geven dat je je even zou voorstellen. Ik meen dat vanuit de hobbydoos gezegd werd dat men het forum zo laagdrempelig mogelijk wilde houden.

Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Juli 2014 om 22:38
Je kan als niet lid alles lezen behalve even voorstellen. en je kan ook niet aan de ledenlijst. Maar voor de rest kan je elk topic bekijken, zelfs de koffiecorner.

Als je je registreert krijg je eerst een blad met wat mag en niet mag op het forum en nadien kom je ineens op het startblad en kan je het topic kiezen wat je wilt. Daarmee dat er veel mensen zijn die gewoon iets zoeken, zich registreren en het dan maar vragen.

Mijns inziens zou de koffiecorner ook niet zichtbaar moeten zijn voor niet geregistreerden. Want er staan soms pijnlijke dingen in die naar mijn mening niet voor iedereen zijn.
Back to Top
widdy View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer widdy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Juli 2014 om 09:21
Ik kwam ook via Google. Je blijft inderdaad in het topic waar je zat.

Maar ik heb eerst het forum wat doorgelezen voor ik iets gepost heb, en me dus eerst ook voorgesteld.
Kan wel goed begrijpen dat als je echt een vraag hebt, dat je dat niet doet, en dus ook niet leest dat het de bedoeling is je eerst voor te stellen.
Groetjes, Tineke
Back to Top
willy68 View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer willy68 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Juli 2014 om 09:47
hallo mijn naam is willy en ik heb mezelf net ingeschreven op het forum . ik vind het een beetje eng omdat ik zoiets nog niet eerder gedaam heb . Ik ben dan ook nog niet op de hoogte van wat wel em niet kan. wel hoop ik af en toe een zinnige bijdrage te leveren.ik kwam lhier doordat ik geinteresseerd ben in antieke haakpatronen.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Juli 2014 om 09:59
welkom willy
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Juli 2014 om 10:37
Welkom Willy. Kijk maar in het topic Hobbydoosdag hier in de Koffiecorner, dan zie je hoe eng het forum is.

Ik reageer niet meer bot, ik kijk de kat uit de boom. Als iemand een blijvertje is, reageer ik later op haar vragen. Ik ben wel vaak verbaasd dat mensen zo snel de PM functie vinden en me dan vragen om "Patronen, die jij hebt", nou dat waren er een paar 100, voor mijn laptop moeilijk ging doen. Dan moest ik moeite doen om erachter te komen wat er nou precies bedoeld werd, de patronen opzoeken, mailen en dan bleef die persoon weg zonder zelfs te melden dat ze aangekomen waren.

Die irritaties op het forum zijn hetzelfde als wanneer je 10 keer voor belletjetrek aan de deur bent geweest, de 11de keer de deur openrukt en roept dat het uit moet zijn tegen een verbaasde postbode met een pakje.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
C4th View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer C4th Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Juli 2014 om 16:14
Ah, kijk, nu weet ik waarom je af en toe zo geagiteerd was.
Ik zou er ook chagrijnig van worden dat iedereen zo op het forum via een PB mij om patronen ging vragen en vervolgens niets meer van zich heeft laten horen.

Op een ander forum waar ik lid van ben heb ik soorgelijk iets ook meegemaakt. Niet om patronen, maar om het hardloopprogramma Start 2 Run.
Bijna 800 MB dat je dan moet uploaden op een uitwisselsite etc. Vaak toch wel een half uur werk.
Tegenwoordig vraag ik een Euro voor de moeite en velen hoor je dan niet meer :)

Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 1.668 seconden.
Lang Yarns