Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

het brei projectje

 Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: het brei projectje
    Posted: 28 Juli 2014 om 11:00
vanmorgen, heerlijk die regen, zit ik de tweede kindertrui met bloemen te versieren.
ik breide het van die fluorkleurtjes Bianca van Wibra
in bovenlijf en armen breide ik her en der n gaatje
bij zeeman kocht ik die 'soft'  fluor roze en groen, daarvan brei ik nu met 4 tot 6 flinke kettinsteken bloempjes met de gaatjes als hartje, met het groen 3 of 4 kruissteekjes erbij als blaadje ofzo; ziet er heel leuk uit
en ik ben zo dankbaar dat ik dit allemaal kan en mag doen Smile
 
vanmiddag zal ik de derde trui opzetten, ditmaal van bruine/grijze 'silva', pen 5.5, gaat wat sneller
vanaf aanstaande vrijdag kan ik een zaaltje gebruiken waar ik wekelijks de gelegenheid bied koffie te drinken, ervaringen, patronen, tips en trucs te delen en gezellig bij te kletsen
genoeg te doen.......Big smile
 
 
Back to Top
Cully View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 Augustus 2012
Status: Offline
Points: 3834
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cully Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Juli 2014 om 13:26
Ik ben ontzettend benieuwd naar je truien, zou het leuk vinden ze te zien in het topic mijn creaties of heb ik ze gemist?
Back to Top
engeline View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 21 November 2007
Locatie: winssen
Status: Offline
Points: 3257
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer engeline Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Juli 2014 om 13:55
o,ik ben ook wel nieuwsgierig.
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Juli 2014 om 15:11
helaas dames, geen foto's ivm de privacy van de kinderen waarvoor ik brei.
maar je kunt erop vertrouwen dat ik alles uit de kast zal halen om ze zo mooi/leuk mogelijk te maken Smile
Back to Top
engeline View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 21 November 2007
Locatie: winssen
Status: Offline
Points: 3257
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer engeline Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Juli 2014 om 15:42
? jammer,kun je niet even een zak over het hoofd doen? ben echt nieuwsgierig.
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Augustus 2014 om 09:03
vanmorgen n wijs besluit genomen, ik gooi de halve trui die ik van Sikva breide in de vuilnisbak.
weg ermee, klaar.
het breit erg lastig met al die lusjes, als je n steek laat vallen (wat snel gebeurt want het is super glad) vind je m niet meer terug. als het niet naar je zin wordt, kun je het niet uithalen. eerst omdat het teveel verklit dus je trekt het stuk en al haal je het uit, dan krijg je je steken niet meer te pakken. voor- en achterpand zijn klaar, de halsboord zit erop maar die vind ik wat strak z u c h t !
beter is het weg te gooien dan me nog meer te ergeren Confused
 
inmiddels zijn er, naast mij, al negen dames aan het breien
het projectje loopt, hoera!Clap
en ik heb met fenna een paar polswarmers gebreid in ribbels. als voorbeeld voor de kinderen met een verstandelijke beperking die ik, vrijwillig, naaldvakken geef Big smile
voor een groepje dat ik vorig jaar al recht en averecht leerde breien, zal ik ook polswarmers als voorbeeld maken maar dan in tricot gebreid. dan kunnen ze leren drie keer een steek te minderen en twee keer een steek te meerderen.
de jongens wil ik op de (zeeman) breiringen n muts voor zichzelf laten breien
zuchtSmile, kan bijna niet wachten tot de scoolvakanties weer om zijn.....
Back to Top
breienmaar View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 07 Juli 2012
Locatie: noordwijk
Status: Offline
Points: 5582
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breienmaar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Augustus 2014 om 09:30
ho ho!
haal uit de vuilnisbak! nu!!
als je een knuffel haakt/breit, kan je t in stukken knippen(goed tegen de stress) en als vulling gebruiken, desnoods eerst in een ouwe panty stoppen.
zo heb ik een schaap gehaakt van zeemanwol opgevuld, alle afgeknippte draadjes kunnen er ook bij.
restverwerking/recyclen/goed voor t milieu/en de portomonee.

ach de vakantie vliegt voorbij! nog maar 2 weken toch?
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Augustus 2014 om 09:46
sorry breienmaar, maar ik maak nooit knuffels; ik geef ze liever in 'natura' Wink
maar omdat ik je berichtje wel ter harte neem, breng ik dat rot ding naar de kringloop. misschien kan daar iemand er iets mee
 
de scholen beginnen op 1 september en ik een week later omdat ik op maandag les geef
heb ik nog even om mn voorbeelden te breien en n tweede breigroep op te zetten voor mijn projectje
daar heb ik ook al n zaaltje voor, alleen de koffie en thee nog ergens zien los te peuteren.
voor de eerste groep heb ik n zaaltje met alles d'rop en d'ranSmile
Back to Top
breienmaar View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 07 Juli 2012
Locatie: noordwijk
Status: Offline
Points: 5582
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breienmaar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Augustus 2014 om 14:49
jammer dat den haag op de fiets wat te ver is!
anders kwam ik eens langsLOL
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Juni 2015 om 10:24
dit oude topic maar weer eens opgevist voor n frisse update Smile

per 1 augustus 2014 begon ik met mijn eerste breigroep(je) in het Westland
per 12 januari kwam daar n groepje bij in Scheveningen
beide groepjes groeiden wat en breiden hard want eind april 2015 hadden we 147 truien afgeleveerd, variend van maat 80 tm kleine heren- en dames maat , plus 8 babypakketten bestaande uit drie truitjes, een paar slofjes, een broekje,  en waar we verder nog zin in hadden (jurkje, denkentje, vestje, mutsje enz) ClapThumbs UpClap
dat vierden we met n 'deftige' lunch
nu ben ik naar Lisse verhuisd en de groepen in het Westland en Scheveningen breien gewoon door; super vrouwen zijn het ! Clap
en ik ben vandaag begonnen n ruimte te zoeken waar we eens per week kunnen breien en zal de komende weken bezig zijn hier een breigroep op te zetten.

in december mocht ik ergens collecteren; 120,00 voor wol
in februari stond ik bij Zeeman voor de deur; 120 knotten wol plus n aantal tassen restwol
in september zal ik weer bij Zeeman staan

zin om voor of met ons mee te breien? van harte welkom!
Back to Top
breienmaar View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 07 Juli 2012
Locatie: noordwijk
Status: Offline
Points: 5582
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breienmaar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Juni 2015 om 11:04
oh wat leuk!!!
helaas net als den haag ietsje te ver om regelmatig te fietsen, ga wel eens met mooi weer, rondje door de koopgoot.
hoop dat je snel een plekkie vindt!!
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Juni 2015 om 20:10
tis maar wat je wilt breienmaar.
er is ook een dame die breidt in Den Haag en zegt 'als ik n paar truien klaar heb, stap ik lekker op de trein en kom n ochtendje op de koffie in Lisse'
waarmee ik niet zeg dat jij dat ook moet doen maar als je echt mijn doel wilt steunen, is er altijd wel n manier te vinden Smile
Back to Top
breienmaar View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 07 Juli 2012
Locatie: noordwijk
Status: Offline
Points: 5582
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breienmaar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Juni 2015 om 17:16
das helemaal waar, op t ogenblik staat hier alles in t teken van ; van schaap naar bol wol, zelfs mn huiskamer riekt naar schaap, en t spinnewiel snort en knort
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Juni 2015 om 17:41
o ja, leuk he Big smile
ik spin alleen buiten. merkte dat ik er steeds meer van begon te hoesten binnen.
heb je nu nog geen bol wol dan?
Back to Top
breienmaar View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 07 Juli 2012
Locatie: noordwijk
Status: Offline
Points: 5582
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breienmaar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Juni 2015 om 12:03
ha carolien, spin binnen en met mooi weer in de achtertuin, heb nu 4 bolletjes, maar................. op mn vrijwillegers gedoetje ligt me een berg! van vorig jaar en van dit jaar, niet dat er zoveel schapen rondlopen, maar ook nog wat van schapen die ''hier'' geschoren zijn, maar er niet wonen.
een paar texelaars en bont gekleurde,  alles in vuilniszakken gestouwd en stront en zooi ook, dus ben lekker bezig, hier thuis nu een halve texelaar een hele bruin bonte en bijna heel wit schaap, in de schuur en op de kaardemolen.
tis een soort van verslaving, net als breien en hakenLOL
Back to Top
creaans View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 05 Februari 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 11348
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer creaans Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Juni 2015 om 12:16
Carolina, heb je al een ruimte gevonden, waar je eens per week, zou kunnen breien, met een breigroep.
Ben er benieuwd naar.
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Juni 2015 om 13:09
ja breienmaar, het is heel verslavend spinnen
doe je het ook twijnen? dan wordt de wol n stuk sterker.
ik ben ook aan het spinnen, shetlandwol donker grijs. wel mooi hoor! kheb ook nog wol van bont schaap, daar breide ik al een jas van voor mijn dochter en met de rest brei ik n deken.

creaans ik ben met verschillende mensen in overleg voor ruimte.
het grootste probleem is dat er geen kans lijkt dat iemand de breisters hun koffie/thee vergoedt of dat er n mogelijkheid is dat ik zelf koffie/thee kan zetten. dat vind ik wel belangrijk.
de gemeente hier is tot niets bereid dus ga ik binnenkort de kerken benaderen, die zijn over het algemeen wat welwillender.
ik hoop in augustus n groep te kunnen starten.
dankjewel voor de interesse Smile

Back to Top
breienmaar View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 07 Juli 2012
Locatie: noordwijk
Status: Offline
Points: 5582
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breienmaar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Juni 2015 om 18:35
hoi carolina, twijnen ?
ja dat ook, alhoewel t nog wat ''hobbelig'' gaat

mischien in een school? als ze een lokaal ''over'' hebben
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Juni 2015 om 20:59
hobbelig geeft niet, als het je alleen om n glad garen gaat, kun je beter naar zeeman ofzo Tongue

schol is ook nog n idee, dank je
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Juli 2015 om 19:25
gisterenavond n telefoontje gehad dat 'men' erg postitief tegenover mijn initiatieven staat en mij hhogstwaarschijnlijk een ruimte in gebruik gaan geven
moet eerst nog 'officieel' over worden vergaderd maar men is positief en ik wacht weer af Smile

zou het zo snel mogelijk horen, dan kan ik foldertjes gaan maken, jippie!!!
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.516 seconden.
Lang Yarns