Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

wie helpt mij met de hiel???

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
engeline View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 21 November 2007
Locatie: winssen
Status: Offline
Points: 3257
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer engeline Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: wie helpt mij met de hiel???
    Posted: 29 Juli 2014 om 20:10



Was aan gekomen bij de hiel,en ben die op 3 naalden verder gaan breien.vroeg mij ondertussen wel af of dat niet simpeler kon op 2 naalden.Nu wil ik aan de kleine hiel gaan beginnen en lees een eindje verder op ,dat het wek weer op 4 naalden moet.Moet ik de grote hiel op 2 naalden en de kleine ook? en daarna het werk weer op 4 naalden zetten? Ingewikkeld verhaal.zo hoop dat jullie mij begrijpen,even uittrekken tot aan het begin vd grote hiel?
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Juli 2014 om 20:21
nu komt het tricky gedeelte waar ik ook altijd in de knoei kom.
ik laat het aan de experts over om de uitleg te doen.
Back to Top
koffiebuikje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 29 Mei 2014
Locatie: nederland
Status: Offline
Points: 559
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer koffiebuikje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Juli 2014 om 21:13
wat staat er bij jouw in het boekje in dat van mij staat dat je sokken kan breien met  een jojohiel
en met de kleine en groote hiel
nu ik en paar sokken met een kleine  en groote hiel heb gebreit en met een jojohiel vindt ik de jojohiel
veel makkelijker dan die andere hiel deze uitleg vindt je ook op youtube de jojohiel

http://www.youtube.com/watch?v=GsqOvaH8Uj4     deel 1

http://www.youtube.com/watch?v=FZMi0y_9q_Y    deel 2



Back to Top
iepie View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 21 September 2012
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 309
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer iepie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Juli 2014 om 21:26
Hoi engeline, er zijn verschillende manieren om de hiel te breien. Dus als je richting de kleine hiel gaat dan is het handig als je weet hoe je die breit als we willen helpen. Ik brei mijn grote hiel inderdaad op 2 naalden, maar in principe maakt het niet uit...je aantal steken blijft hetzelfde, namelijk de steken van 2 naalden. Hoef je volgens mij niets voor uit te halen. En de kleine hiel kan dus ook met 2 naalden. Al kan dat wellicht nog uitmaken voor de hiel die je breit, ik heb ze nooit allemaal geprobeerd. Na de kleine hiel haal je steken op aan de zijkant van de hiel en zet je alles weer op 4 naalden inderdaad (ervan uitgaande dat je met 5 en niet 4 naalden breit).
Back to Top
engeline View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 21 November 2007
Locatie: winssen
Status: Offline
Points: 3257
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer engeline Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Juli 2014 om 21:30
oeps dank je ik ga het proberen.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Juli 2014 om 10:30
Omdat ik meestal met 4 naalden brei en niet met 5, doe ik de grote en kleine hiel gewoon op 2 naalden, gewoon wat je het fijnst vind.
Nadat ik dan de steken opgenomen heb, heb ik altijd een heel ongelijk verdeeld werkje, dat verdeel ik dan al breiende weer.
Hoe je sokken breit wordt altijd heel strikt uitgelegd, met zoveel steken zus en zoveel steken zo per naald, maar ik brei altijd gewoon een draadje
mee zodat ik weet waar mijn begin is en doe verder lekker wat ik zelf wil. Ik brei aan het einde van een naald altijd 2 steken van de volgende naald
omdat ik vind dat ik anders later precies kan zien waar de naaldovergang gezeten heeft. En dat kan omdat het begeleidende draadje mij
vertelt waar de toerovergang zit - lekker eigenwijs.
 
Als je sokken breit voor iemand met een hoge wreef (zoals ik voor mijn hubby) dan is de jojo hiel niet aan te bevelen - in een klassieke hiel
heb je meer ruimte, je kunt ook rustiger minderen zodat de wreef meer ruimte heeft.
Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Juli 2014 om 15:57
Heb je er geen boekje bij ?  Gewoon doen zo als het er in staat en dan lukt het wel en niet te fel bij nadenken de volgende gaat veel beter ,suxes he
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
engeline View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 21 November 2007
Locatie: winssen
Status: Offline
Points: 3257
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer engeline Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Juli 2014 om 16:10
pffffffff..als er iemand nog een orthodedische sok wilt!!! ik weet hoe je die breit! haha.Mijn buurvrouw(76) is net vertrokken en zowaar die kleine hiel is een feit.Heb zonet de steken weer op 4 naalden gezet en het midden van de voet gemarkeerd.Eens kijken of het lukt met de minderingen van de wreef,Wordt vervolgd!!
Back to Top
iepie View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 21 September 2012
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 309
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer iepie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Juli 2014 om 17:41
Gaat vast goed komen. De eerste sok is even lastig, maar als je het eenmaal doorhebt, valt het reuze mee. Ben benieuwd naar je eindresultaat straks!
Back to Top
kvdl View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 26 Augustus 2013
Locatie: Belgiƫ
Status: Offline
Points: 1382
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer kvdl Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Juli 2014 om 19:38
Ik vind het wel spannend worden, laat je weten hoe het gaat? Ik heb alleen nog maar ervaring met de jojo hiel, volgens mijn dochter zit dat heerlijk dus daar houd ik me voorlopig aan.
Ik wil eigenlijk ookmwel eens voor mezelf een sok breien voor het gevoel
Back to Top
koffiebuikje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 29 Mei 2014
Locatie: nederland
Status: Offline
Points: 559
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer koffiebuikje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Juli 2014 om 20:00
helemaal mee eens  kvdl
wand dat moeilijk doen met de kleine en groote hiel en dan de spie
en dan bij het dragen zit het ook nog niet lekker ook  voormij de jojo hiel


Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Juli 2014 om 10:50
Mag ik vragen ,wat is een jojo hiel?
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.391 seconden.
Lang Yarns