Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

vervanging van 3 keerlosse

 Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: vervanging van 3 keerlosse
    Posted: 30 Augustus 2014 om 08:27
http://hekelidees.blogspot.be/2014/08/hekel-tutoriaal-2-kortbene-in-plaas-van.html

hier is uitgelegd hoe je 3 keerlosse kan vervangen zodat je die steek niet vergeet en ook geen dunner beginstokje hebt en zodoende een klein gat
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Augustus 2014 om 08:55
Ik vind die taal al prachtig.

Overigens heb ik een steviger opzetsteek uit een oud haakboekje. Het staat in een mail, dus die moet ik doorsturen aan degenen die een PM sturen met als onderwerp Opzetlossen en hun mailadres vermelden.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Augustus 2014 om 09:22
Wat een goed idee. Dank je voor de link.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Oktober 2014 om 10:35
wat n goeie tip Bep, dankjewel
en ook bij mij heten stokjes voortaan 'langbenen' HeartSmile
Back to Top
Dilianne View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Oktober 2012
Locatie: Brabant
Status: Offline
Points: 3039
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Dilianne Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Oktober 2014 om 10:43
Dit is inderdaad een hele goede tip.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Oktober 2014 om 13:21
Lekker lezen dat Zuid-Afrikaans "gate is nie cool nie"
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Oktober 2014 om 16:06
ja echt IW, daar kan ik ook zomaar verliefd op wordenHeart

en nu is het nog niet eens lente.....
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Oktober 2014 om 18:14
Verliefd worden is niet seizoemsgebonden, het is geen boerenkool!
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Oktober 2014 om 19:35
Nou wat voor weer zou het in Zuid-Afrika zijn ???
Back to Top
kvdl View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 26 Augustus 2013
Locatie: Belgiƫ
Status: Offline
Points: 1382
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer kvdl Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Oktober 2014 om 20:07
Heerlijk om te lezen. Ik begrijp dat ze ipv de eerste drie lossen als het ware twee vasten op elkaar prutsen, maar het is me niet helemaal duidelijk of er ook iets verandert aan het laatste stokje van de rij?
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Oktober 2014 om 20:13
nee, het laatste stokje blijft een gewoon stokje en dan is het draaien zonder er eerst een losse (of twee of drie) te haken en direkt een vaste in het eerste stokje en daar bovenop nog een vaste en dan gewoon weer verder doen.
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Oktober 2014 om 20:36
dat is waar Magtelt maar een eerste lentezonnetje helpt wel altijdSmile

als vaste 'korte benen'  heten en stokjes 'lange benen' hoe zou dan n dubbel stokje heten?
Back to Top
iepie View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 21 September 2012
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 309
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer iepie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Oktober 2014 om 20:46
Een dubbel stokje is een dubbelslag langbeen, een driedubbel stokje een drieslag langbeen. Gotta love the language
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Oktober 2014 om 09:15
Ik heb nog eens goed gekeken en volgens mij is dat vervangende langbeentje hetzelfde als mijn stevige sliert opzetsteken. Daar steek je ook telkens in de dwarslus van de linkersteek. Je begint met twee lossen en steekt dan in in de dwarslus links en maakt een vaste en zo ga je door. Je hebt dan een koord en daarop ga je je patroon haken.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
marjolein2202 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 27 September 2010
Status: Offline
Points: 1746
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer marjolein2202 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Oktober 2014 om 12:57
Handig zeg!
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 November 2014 om 17:31
ben nu maar eens een vestje aan het haken, voor de afwisseling, kon ik meteen deze tip uitproberen en ik vind het super!
niet alleen wordt het mooier bij het keren, als je er later op terug komt, heb je ook n mooie steek om je laatste steek op te haken (niet in dat kettinkje van 3 keerlossen)
ben ik duidelijk of zien jullie er nu geen steek meer van?Wink
Back to Top
Cully View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 Augustus 2012
Status: Offline
Points: 3834
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cully Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 November 2014 om 18:52
Ik snapte er eerst niets van, maar ik geloof dat ik hem nu begrijp.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 November 2014 om 10:09
Je maakt een vaste in de eerste steek, die waar de lus van je haaknaald uit komt, en dan maak je een vaste in de verticale lus links, desnoods doe je dat nog eens en dan heb je een veel dikker begin dan die 3 keerlossen. Ik doe het nu ook altijd.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Mei 2015 om 13:00
Ik hijs deze tip even op voor de newby's, dan staat er weer een echte tip bovenaan in plaats van een probleem dat in Vragen hoort.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Maart 2017 om 09:09
Ook maar ophijsen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.531 seconden.
Lang Yarns