Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

breimachine foutje bij begin?

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
ZomerVijver View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ZomerVijver Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: breimachine foutje bij begin?
    Posted: 30 Augustus 2014 om 13:52
Wanneer ik op de Brother KH260 een lap brei, moet ik logischerwijs aan het eind afkanten.
Echter het begin rafelt ook los. Moet dat ook afgekant worden of doe ik iets fout in het begin???

Back to Top
breienmaar View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breienmaar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Augustus 2014 om 16:51
hoi,
geen idee!
dit is een forum voor handwerk lieden, die mekaar helpen,elkaars werk bewonderen enz enz. nieuwe ''hobydozen'' altijd welkom!!!
kijk eens bij even voorstellen, dan kan je zien hoe het een en ander zon beetje werkt.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Augustus 2014 om 17:17
ik heb vroeger een breimachine gehad en als je de steken opzet (ik deed het naaldje voor naaldje) moet je zien dat het goed rond de naalden is gedraaid (zoals je eeeeetjes schrijft in het 1ste leerjaar)en achter de pinnetjes, dus in feite eerst de naald toedoen , dan errond draaien en dan de naalden terug openzetten en ook zien dat ze terug in de werkingsstand staan dan pas met de slede(wel zien dat de slede aan de goede kant staat of alles ligt er al af voordat je kan beginnen.

maar als het zo een dubbelbeds is dat niet uit elkaar kan dan weet ik het ook niet want dan heb je gewichten en zo nodig denk ik.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Augustus 2014 om 17:31
http://www.youtube.com/watch?v=2hPfh3fsnSg

dit al gezien?
Back to Top
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ZomerVijver Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Augustus 2014 om 17:33
Het is een enkelbeds. De draad dien je niet met de hand in de naalden te leggen, dit gebeurd via de slede.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Augustus 2014 om 17:37
en daar zal het schoentje wringen dan, anders moet je eens een lapje van 30 steken proberen en de opzet met de hand errond draaien en dan zien of het nog doorlitst.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Augustus 2014 om 20:27
Onze breimachine-expert is op vakantie. Als ze terugkomt, zal ik haar op je vraag attenderen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Augustus 2014 om 20:47
Ik heb ook een breimachine ,en haak altijd een rij lossen die zet ik 1 voor 1 op de naalden.je heb dan een mooie opzetrand
oant Sjen
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Augustus 2014 om 20:59
doe je dat ook bij een dubbelbeds dat niet uit elkaar gaat bloem?
dus 1 losse bovenbed, 1 losse onderbed   voor de boord?
Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Augustus 2014 om 21:11
ik heb een enkelbeds
oant Sjen
Back to Top
Cully View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cully Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Augustus 2014 om 21:13
Ik heb een dubbelbeds gehad en volgens mij begon ik ook 'gewoon' te breien. Daarna kam erin, met gewichtjes eraan.
Ik zou morgen nog wel eens op zolder kunnen zoeken of ik het boek bewaard heb. Ik had een passap duomatic 2 kleuren.
Back to Top
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ZomerVijver Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Augustus 2014 om 23:56
Zet nu op met de hand en dat gaat inderdaad heel mooi.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Augustus 2014 om 00:06
vwalla en we zijn vertrokken, op naar het eerste werkje : misschien een sjaal voor de koeien zou wel tof zijn , zo in de wei en dan nadien een muts.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 September 2014 om 16:26
Ik ben half terug van vakantie en dit is het 2e bericht dat ik bekijk, kan ik meteen wat schrijven.
Als je op een enkelbed met e-wraps, dus steeds lussen draait, dan rafelt het aan het begin net zo makkelijk weer uit.
Ik zal even een utoebje van Diana Sullivan voor je zoeken ah deze

Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.438 seconden.
Lang Yarns