Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

scheepjeswol verona

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Ien View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Ien Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: scheepjeswol verona
    Posted: 05 September 2014 om 17:40
Hey meiden

Ik heb net scheepjeswol gekocht voor een nieuw project.
Ik moet sowieso mijn patroon gaan aanpassen. Omdat deze berekend is voor wol met brei en haaknld 5.
Nu heb ik scheepjeswol van Verona gekocht. Echt super mooi.
Staat genoteerd voor breinaald 7, maar kan ik ook 6 gebruiken?
Of is het breien dan moeilijker, word het minder mooi??

Aangezien jullie bordevol ervaring zitten deze vraag.

Misschien zelfs mensen met ervaring van deze wol.

Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 September 2014 om 18:11
Scheepjes geeft zelf aan breipen 6/7 Dus als je niet al te vast breit moet 6 wel lukken .

Hoe valt je proeflapje uit als je met pen 6 breit t.o.v. je proeflapje van je patroon ??

succes

Back to Top
Ien View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Ien Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 September 2014 om 18:14
Dank je mutti.
Heb de wol echt net gehaald, dus nog niet begonnen aan proeflapje.
Dus dat ga je nog horen

Was gewoon nieuwschierig naar info hihihi
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 September 2014 om 20:56
Toen ik achter de geraniums ging kreeg ik van de collega's wol en dikke breinaalden zoals op het etiket aangegeven stond.
Ik vind het dan alleen zo doorwaaierig worden en heb er met een dunnere naald best een hele mooie sjaal van gemaakt.
Het is denk ik gewoon een beetje uitproberen, ook welk effect je wilt bereiken.

Back to Top
Ien View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Ien Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 September 2014 om 11:24
Ik ben met de wol uiteindelijk toch naar nld 7 gegaan. Voelde veel zachter aan. Minder op elkaar geklemd en minder stug.
Na proeflapje gebreid te hebben kwam ik bij haak gedeelte voor proeflapje. (Het patroon wat ik gekozen had was een vest. Boord gebreid rest gehaakt)
Het haak gedeelte was zo lelijk dat ik maar op zoek ben gegaan naar een andere patroon om de wol mee te gebruiken.
Wel jammer voor mijn andere patroon, maar dat bewaar ik wel en haal er dan andere wol voor. T'is niet anders.

Alleen had ik geen breinld 7 en moest deze dus kopen.
Ik naar wolzaak op vakantie adres. Hadden ze daar (natuurlijk) alleen luxe naalden liggen. Ik wou naar de zeeman, nld voor 0.99 cent. Maar mijn manneke had er over gelezen en moest die nld meenemen. Voor het eerst een lana grossa nld. Jeetje... Wat een verschil in breien. Ben er echt super blij mee.

En mijn manneke zegt nog. Niet alle naalden tegelijk kopen. Pffff
Das teveel centen. Bij elk nieuw project een nld is goed. Wat een schat ook :)
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 September 2014 om 11:35
sjaans dat uw man erbij was, zo komt men nog eens aan een excellent paar breinaalden. wij vrouwen (de meeste toch) zouden dus idd naar de zeeman gaan voor breinaalden.
ik zou nog rap wol gekocht hebben voor een naald 3,5 denk ik en het volgende project al gestart zijn en zeggen oei ik heb geen 3,5 bij.
Back to Top
Ien View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Ien Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 September 2014 om 11:56
Originally posted by bep bep wrote:

sjaans dat uw man erbij was, zo komt men nog eens aan een excellent paar breinaalden. wij vrouwen (de meeste toch) zouden dus idd naar de zeeman gaan voor breinaalden.
ik zou nog rap wol gekocht hebben voor een naald 3,5 denk ik en het volgende project al gestart zijn en zeggen oei ik heb geen 3,5 bij.

Back to Top
Creananske View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Creananske Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 September 2014 om 12:03
Ja, typisch WinkLOL...
Als ze een hand geven dan pakt ge ook heel z'n arm,he Big smile
Groetjes Creananske

Back to Top
breienmaar View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breienmaar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 September 2014 om 12:08
ah ik wil ook zo een man!!!
de mijne zou voor de zeeman gaan!!
heb alle nld door elkaar, maar alle waar naar zn geld, dure rondbrei nld hebben doorgaans een gladdere overloop tussen nld en de draad die eraan zit en scherpere punten, dat breit een stuk makkelijker! voor grotere projecten doe ik mezelf een naald kado!
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 September 2014 om 14:55
De meeste naalden die ik heb zijn dure en hele fijne. Maar onze kringloop heeft ook mooie breinaalden en daar grut ik iedere keer even doorheen.
Op die manier scoor ik af en toe een paar mooie extra naalden.
Het is goed dat Ien's man mee was . . . dan weet hij hoe zo'n winkel eruit ziet en kan daar dan wat naalden voor onder de kerstboom aanschaffen Thumbs Up
Back to Top
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 September 2014 om 17:34
Ik vraag me af of de mannen die naar de Zeeman zouden gaan voor brei- of haaknaalden ook alleen maar gereedschap kopen uit de 5 euro bak bij de bouwmarkt. Of wordt er dan wel naar kwaliteit gekeken?
Ik was gelukkig in de omstandigheid dat ik goed handwerkgereedschap kon kopen en ik ben daar elke dag dankbaar voor. Nu zou het niet meer kunnen, maar het slijt niet dus verwacht er tot het einde van mijn dagen plezier van te hebben.
Waar regels zijn stopt het denken (bron Omdenken)
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.672 seconden.
Lang Yarns